|
MoS den 25 Maj på MUNCHENBRYGGERIET (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Proximus |
Jo men varken de i doghouse eller fokused är särskilt intresserade i trance.. de är ju progressive och house gillare..
och det verkar inte vara nån annan som vill få hit ett bra namn inom trance |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Xplorer76
Jo nåt sånt var det...
Undrar hur mycket folk och vad man skulle kunna ta betalt om en kille som PvD eller Tiesto skulle spela i Sverige??
Nån som har en aning vad dessa killar kostar?? |
Vi hade en tråd om det för ett tag sen som Krotrance startade (Krotrance=trancefella?)...när jag hade bestämt mig för o ta hit PvD.. Jag mejla hans manager o fick ett formulär jag skulle fylla i...på den vägen e det;) http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=25368 |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
D.E.A. tog ju hit Tiesto, Seb Fontaine o Tall Paul har ju lirat på Stures...antar att alla dessa gick med vinst.. Doghousekillarna e som sagt bara att glömma i trance sammanhang.. Var det inte Fokused som tog hit Orkidea till Heaven förra året? Jag har svårt o tro att det ska va så himla svårt o få hit nån vettig igen.. E det verkligen pengarna som e problemet? Gorgeous har ju Ferry o Judge Jules i en lokal i Stures storlek...varför ska det inte funka här?? Carl Cox suger för övrigt, han kan omöjligt va en av de 3 dyraste..
Ta hit ARmin nu!!! |
Carl Cox är tveklöst en av de kändaste dj:na i världen. Mest pga att han har varit med sen starten och producerat techno flera år innan det ens existerade en trancescen värd namnet. Om du har fått för dig att han är en trancedj så har du fått det hela om bakfoten. han är en renodlad technodj. Det gäller med andra ord att kunna uppskatta techno för att uppskatta Carl Cox. Lyssnar man på Ferry Corsten och Tiesto så tror jag steget över till Carl Cox är ganska stort.
Bland technofolket ses Carl Cox som en kung =) |
|
|
| Beamish |
| dom har dock börjat tröttna på Coxie lite i England nu iaf vet jag.... samma saker hela tiden sägs det |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Carl Cox är tveklöst en av de kändaste dj:na i världen. Mest pga att han har varit med sen starten och producerat techno flera år innan det ens existerade en trancescen värd namnet. Om du har fått för dig att han är en trancedj så har du fått det hela om bakfoten. han är en renodlad technodj. Det gäller med andra ord att kunna uppskatta techno för att uppskatta Carl Cox. Lyssnar man på Ferry Corsten och Tiesto så tror jag steget över till Carl Cox är ganska stort.
Bland technofolket ses Carl Cox som en kung =) |
Hmm... Carl Cox är väl housedj inte techno?? |
|
|
| Beamish |
hehe LOL
då vet du verkligen inte vad House är.....
ursäkta men jag måste skratta ;) |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
hehe LOL
då vet du verkligen inte vad House är.....
ursäkta men jag måste skratta ;) |
Rolig kille, off me din prettoarrogans. Börjar bli lite tröttsamt.
Jag gillar inte Carl Cox... Har hört en del av vad han spelat, dock inte alls mycket det kan jag medge. Men t.ex. mixade han väl en MoS skiva för ett par år sen som var ren house... (?) |
|
|
| Proximus |
| carl cox lirar techno med band till trance... |
|
|
| Xplorer76 |
Jag har sett Carl Cox Skratcha och köra house med en MC som rappade..
de ni.... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Så om någon svensk klubb vågar ta hit dem så måste det nog vara på en mycket seriös nivå och som kan locka större massor och inget vanligt krogfolk.
|
Problemet är väl att det är precis vanligt krogfolk som dyker upp. Jag menar, kolla när James Holden var på Munchen. Där var mer glamourfolk än där var rena dansare. Jag tycker Fokused verkar skjuta lite över huvudet på dansfolket. Dessutom kan man fråga sig varför Seb Fontaine o Tall Paul får spelningar på Sture? Hur många som går dit är hardcore-fans av deras musikgenre? |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
D.E.A. tog ju hit Tiesto, Seb Fontaine o Tall Paul har ju lirat på Stures...antar att alla dessa gick med vinst.. Doghousekillarna e som sagt bara att glömma i trance sammanhang.. Var det inte Fokused som tog hit Orkidea till Heaven förra året? Jag har svårt o tro att det ska va så himla svårt o få hit nån vettig igen.. E det verkligen pengarna som e problemet? Gorgeous har ju Ferry o Judge Jules i en lokal i Stures storlek...varför ska det inte funka här?? Carl Cox suger för övrigt, han kan omöjligt va en av de 3 dyraste..
Ta hit ARmin nu!!! |
Det var Doghouse som tog hit Seb Fontaine o Tall Paul ;)
Måste nog tjata lite mera på grabbarna kanske?
Folk måste sluta knarka så mycket och förstöra för resten kanske? |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Aendy
Problemet är väl att det är precis vanligt krogfolk som dyker upp. Jag menar, kolla när James Holden var på Munchen. Där var mer glamourfolk än där var rena dansare. Jag tycker Fokused verkar skjuta lite över huvudet på dansfolket. Dessutom kan man fråga sig varför Seb Fontaine o Tall Paul får spelningar på Sture? Hur många som går dit är hardcore-fans av deras musikgenre? |
Det var Cream fest (eller MoS kommer inte ihåg) som Doghouse grabbarna fixade innan man satte igång på Münchenbryggeriet. Stures var packat och det är fan me en av dom bästa kvällarna i Stockholm! |
|
|
|
|