return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 
MoS den 25 Maj på MUNCHENBRYGGERIET (pg. 6)
View this Thread in Original format
mindshooter
Tycker att House är en ok musikstil som jag dock inte finner glädje i :( Kan hålla med om att det liras för lite Trance...
när det väl är trance så är det Goa vilket kan vara coolt men varför finns det inte fler DJs som lirar lite Corsten och Tiesto låtar i sverige? Behöver väl inte locka massa datafreaks för det?
Vitryss
hey hey.. can't we all just get along, :clown:

För övrigt tycker inte jag heller om hus-musik, hua.
Gaby
quote:
Originally posted by mindshooter
Tycker att House är en ok musikstil som jag dock inte finner glädje i :( Kan hålla med om att det liras för lite Trance...
när det väl är trance så är det Goa vilket kan vara coolt men varför finns det inte fler DJs som lirar lite Corsten och Tiesto låtar i sverige? Behöver väl inte locka massa datafreaks för det?


Tyvärr så lockar det för många som inte dricker utan hellre knarkar...alltså inga pengar och bara problem :(

Men jag fattar inte varför arrangörerna inte vågar ta hit nån större trance dj. Det skulle ju gå runt...Djs har nog inte lust att komma till tråkiga Sverige :( Hade jag pengarna att fixa en sån fest skulle jag göra det själv men ...no money no funny!
Proximus
Personligen tror jag att arrangörer försöker få hit Van Dyk, Tiësto, Oakenfold och liknande.. men de dj:nas tighta schema och prioriteringar gör att ingen väljer sverige

eller så är väl the price not so right :)
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby


Tyvärr så lockar det för många som inte dricker utan hellre knarkar...alltså inga pengar och bara problem :(


Hur gör Gourgeous då? Jag menar där är det gratis dricka på inträdet. Det är bara helrör som kostar där!
sipowitz
quote:
Originally posted by Aendy


Hur gör Gourgeous då? Jag menar där är det gratis dricka på inträdet. Det är bara helrör som kostar där!


Ehummm, njä, antingen har jag missat något....

Men nä jag tror du pratar om Club In (samma ställe som gorgeous.dk kör men clubin är på fredagar, gratis dricka men kass musik..)

Men det är rätt hyfsade på gorgeous ändå, 15 danska.

/martin
Aendy
quote:
Originally posted by sipowitz


Men nä jag tror du pratar om Club In (samma ställe som gorgeous.dk kör men clubin är på fredagar, gratis dricka men kass musik..)

Oki, fel av mig. Men dock faktum kvarstår. Gorgeous går runt trots att det är samma klientell som antas gå på de fester som arrangörer här i STHLM menar aldrig skulle gå runt eftersom de inte får någon inkomst då dansarna inte dricker alkoholhaltigt.
s-case
Inkomsten från alkoholen går till dom som
man hyr lokalen av, tex Münchenbryggeriet.

Problemen som kan uppstå är istället att dom
som hyr ut lokalen anser att dom inte tjänar tillräckligt
med pengar i baren och att publiken är alldeles för ung.
Det har varit problem med yngre besökare som börjar slåss och
inte kan hantera alkoholen och börjar spy mitt inne i lokalen.

En ung publik som bara dansar och har kul, en publik som
brinner för musiken och visar uppskattning för den DJ som är
på besök ses med "otränade" ögon som knarkade ravekids.
Lokalägarna blir oroliga för sina tillstånd osv ....

Det finns inte så mycket mer att säga egentligen.
Sverige ligger fortfarande ljusår efter sina grannländer.
Både klubbmässigt och kunskapsmässigt hos myndigheter.

Det är därför jag menar att man istället för att klaga skall
försöka vända det till något positivt. Går alla bara
på festerna och ser till att det blir lyckat så kommer det ju
att bli mer och mer accepterat, och till slut är vi vid en punkt
där klubbmusik blir en del av vardagen.

Det var inte längesen det var otänkbart att tex Doghouse skulle kunna ha Cream på besök på Sturecompagniet, det är trots allt inte med svenska mått komersiell discomusik det spelas på en sån fest.

Jag har läst många gånger på det här forumet att folk klagar på att är för mycket "vanliga människor" & "kostymnissar" på Doghouse och Fokused fester. Det är ju dom människorna man vill åt. Få vanligt folk att få upp ögonen för Dansmusiken.

Jag citerar fokused:

-----
"The main focus and ambition is to deliver pure quality entertainment, both visually and musically. Keeping it commercially successful, but nevertheless leaving the underground sound that "they" love so much"
-----

Så enkelt är det, Nu tänker jag inte skriva mer om det här ämnet.
Alla får dra sina egna slutsatser. Hoppas bara att det leder till
att man inser att man måste sluta upp att vara så negativ och istället lyfta fram det positiva som finns. Det lönar sig i längden
och till slut kommer vi ha stora Djs på besök varje vecka på alla möjliga lokaler runt om i Sverige. Gå på MoS och njut av att det i alla fall finns några tappra själar som lägger ner tid på att arrangera fester och försöker göra allting bättre.
Gaby
s-case: Du är värd en jättekram!!

Ses på MoS!
Doghouse
Fantastiskt! Vilken härlig diskussion... Som arrangör utav Ministry, Cream mm i Stockholm finns det en hel del att berätta om missförstånd, frågetecken som behövs rätas ut, rykten som är uppåt väggarna mm...

Nu ska Staffan ut i solen, när jag kommer tillbaka ska jag berätta lite mer om Pete Heller bl a (som uppenbarligen trance-fans inte verkar har nån koll på..:-))), vilken musik vi gillar, varför vi gör det vi gör och varför det oftast är dyrare att gå på våra fester än andras...

Fråga gärna. Min emailadress (bör) stå med här brevid.

Hej från Staffan (Doghouse/Monday Bar)

Proximus
Tja Staffan

Jag har bara en fråga, varför sätter ni 20 års gräns på alla era fester? Jag och en kompis (bara vi som upskattar house/progressive musik i den här åldern verkar det som) är 18 år och alla dj's ni tar hit vill man ju självklart se, men det är inte kul när vakterna stoppar en..


Så min fråga är, varför kör ni 20 på festerna? Om ni känner att det är tvungna.. kan ni be vakterna att det lite lugnt med folk som är 18, 19 också? Jag förstår att ni inte vill ha kickers och liknande dit, men det är varken jag eller min kompis.

Ha det bra, Omid.
nosfea
jag tycker att all s.ka elektronisk musik e bara skit...

vad har hänt arvingarna & peps persson!

och för att fortsätta lite till, tog en kompis med mig till en av de
dåliga festerna på munchen, åååå vilka fula personer det var där,
och vilka konstiga kläder dem hade. USCH, USCH på er alla !
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 
Privacy Statement