|
MoS den 25 Maj på MUNCHENBRYGGERIET
|
View this Thread in Original format
| Xplorer76 |
MINISTRY OF SOUND
på Münchenbryggeriet
Lördagen den 25 maj, 22-05
20 år
Ministry of Sound Floor:
Pete Heller
Spencer Broughton
Johnny Boy
Sylvester's Livingroom:
Jörgen A
Stefan Wendin
Henrik Tornberg
Tomas Hemstad
Visuals:
fetish23
Förköp:
250 kr
Dörren :
250 kr/medlem (Monday Bar eller Sylvester)
300 kr ej medlem
Förköpsställen:
Monday Bar
Daily News, måndagar 22-05
Pitch Control
Gamla Brogatan 27
08-22 56 40
Mandus Restaurant (Gamla stan)
Österlånggatan 7
08-20 66 55
Bara kända namn.... ööööö inte.
Ska se om jag hittar någon info om dom. |
|
|
| Xplorer76 |
Hittar ingen info om dessa...
Pete Heller, rankad 2029 på www.thedjlist.com
Spencer Broughton finns inte med över huvudtaget.
Verkar inte som om Doghouse pojkarna har det lätt att få hit bra gubbar eller tjejer.....
Kan ju bero på att festen är en Lördag och dom namn man skulle vilja se har lite annat för sig då...
Nån annan som vet nåt om dessa herrar?? |
|
|
| RebeL9 |
att man aldrig kan få hit en hygglig dj :/
att det skall vara så svårt
sjukt. sanslöst 8() |
|
|
| Xplorer76 |
Verkligen skumt, antar att det är nån form utav house djs dom har hittat, synd att dom inte i nyhetsbreven kan skriva vad det är för music som herrarna ska spela.... Menar säger dom att två Trance djs från Holland kommer, så skulle man ju gå...
Nån behöver verkligen ta tag i klubb scenen i Sverige, länge sen vi hade ett bra namn här... |
|
|
| RebeL9 |
mm :(
senast jag kan minnas att något hett namn var här var James Holden |
|
|
| Xplorer76 |
Jo nåt sånt var det...
Undrar hur mycket folk och vad man skulle kunna ta betalt om en kille som PvD eller Tiesto skulle spela i Sverige??
Nån som har en aning vad dessa killar kostar?? |
|
|
| RebeL9 |
om någon skall få hit PVD eller nåt så lär det kosta ganska rejält. jag har inga direkta prisuppgifter men jag fick höra att världens 3 dyraste djs var just Paul van Dyk, Carl Cox och Paul Oakenfold. Så om någon svensk klubb vågar ta hit dem så måste det nog vara på en mycket seriös nivå och som kan locka större massor och inget vanligt krogfolk.
Men det finns ju massvis med kända och proffesionella djs där ute som inte kostar lika mycket som borde vara möjliga att få hit. Marco V, Talla 2XLC, Push tex. Marco V lirade ju i Kairo, Egypten förra månaden! Kan ni tänka er. Egypten som man aldrig nämner i trancesammanhang lyckas bjuda in Marco V men Sverige som länge haft en elektronisk musikscen kan inte få hit ett endaste känt namn.
BUUUUUUUUUUU! |
|
|
| Xplorer76 |
Världens dyraste.... Undrar hur mycket pengar det är??
Det stor problemet är väl att dom flesta djs, i alla fall i England, hinner göra två spelningar per kväll, pga att England är så litet.
Tar man hit nån av dom en helg, så blir det dubbelt så dyrt + transport, hotell o.s.v....
Men jag menar vardagar, tror många skulle komma om man körde tex Judge Jules en Onsdag eller nåt... |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Xplorer76
Världens dyraste.... Undrar hur mycket pengar det är??
Det stor problemet är väl att dom flesta djs, i alla fall i England, hinner göra två spelningar per kväll, pga att England är så litet.
Tar man hit nån av dom en helg, så blir det dubbelt så dyrt + transport, hotell o.s.v....
Men jag menar vardagar, tror många skulle komma om man körde tex Judge Jules en Onsdag eller nåt... |
Jag har hört att det är lite sjuka priser...20000-30000 USD för 3-5 h set !!
Jag tror att grabbarna helt enkelt är för upptagna för att ta sig hit? Vem fixade hit Tiesto förrförra året? |
|
|
| Proximus |
Problemet är att Doghouse killarna är inte ett dugg intresserade utav Trance..
Inte heller Fokused, Fokused försökte dock få hit Armin, Tiësto eller Marco V
Armin gick inte, Tiësto var upptagen och Marco tog hutlösa priser den jäveln..
Så då kontakta de mig och jag "hooka" de med silver planet och james holden...
Men om ni vill ha trance så måste väl ni själva starta en organisation.. men de här trance dj:na tar alldeles för mycket... bara för att de kanske har satt sitt namn på en skiva..
jag menar, misja helsloot eller vad fan han heter tar ungefär 20 000 kr... eller 30 000.. jag vet inte.. men det är ju fan alldeles för mycket..
James Holden tar "bara" 16 000.. och det kan man pressa ner.. nää trance dj:na får fan skärpa sig
sen tro mig, Fokused har många överraskningar att bjuda på... det kommer, det kommer :) |
|
|
| Ravesquad |
D.E.A. tog ju hit Tiesto, Seb Fontaine o Tall Paul har ju lirat på Stures...antar att alla dessa gick med vinst.. Doghousekillarna e som sagt bara att glömma i trance sammanhang.. Var det inte Fokused som tog hit Orkidea till Heaven förra året? Jag har svårt o tro att det ska va så himla svårt o få hit nån vettig igen.. E det verkligen pengarna som e problemet? Gorgeous har ju Ferry o Judge Jules i en lokal i Stures storlek...varför ska det inte funka här?? Carl Cox suger för övrigt, han kan omöjligt va en av de 3 dyraste..
Ta hit ARmin nu!!! |
|
|
| Vizay |
| vi hade ju iofs astral här för inte så länge sen så några stora kommer det ju iaf (kanske inte ska klassas som renaa dj's men ni fattar nog va jag menar) |
|
|
|
|