|
MoS den 25 Maj på MUNCHENBRYGGERIET (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| x-dream |
| quote: | Originally posted by s-case
Eric Morillo
Dave Seaman
Steve Lawler
Seb Fontaine
Tall Paul
Yousef
Är bara några av dom dj's Doghouse har haft
på besök senaste året. Dom är alla stora
namn och kostar otroligt mycket pengar. |
Det är väl inga dåliga namn.....Tycker att ni verkar klaga lite för mycket att det inte kommer några bra snubbar....:whip:
:whip::whip:
Inget illa menat allså...
Kom till lilla Skara.....Så får ni se hur jag känner mig.....Finns inget alls...Club Klabbe å eocalypse det är de enda som dom kör här....Kan inte fatta att det drar folk.....Varenda gång när det är något sånt så är det fullt.... |
|
|
| -=Kotten=- |
| quote: | Originally posted by x-dream
Det är väl inga dåliga namn.....Tycker att ni verkar klaga lite för mycket att det inte kommer några bra snubbar |
Driver du med mig eller? Vem fan vill ha hit några jävla housedjs? Då Kan dom lika gärna skita i det...
Det finns inget i stockholm heller. Det kommer nån housedj nån gång eller nån psychedelic trancedj nån gång.
Dom lokala djs är inte bättre. Antingen spelar dom house eller psychedelisc trance. Jag har försökt gå fram och knäppa med fingrarna framför ögonen på dom ,men dom vaknar ändå inte och inser att världen slutade lyssna på psychedlisct skräp för 10 år sedan. :(
Sen dom som ändå spelar trance spelar bara gammal skit trance. jag menar...hur jävla svårt är det? En jävla bebis skulle kunna spela minst lika bra som armin,tiesto eller nån annan....nästan ivarjefall... |
|
|
| s-case |
"Driver du med mig eller? Det är ju jävla skräp djs. Vem fan vill ha hit några jävla housedjs? Då kan dom lika gärna skita i det..."
Suck....
Det är just den attityden som borde få folk att inse
varför det inte bokas några "Trance djs" hit. |
|
|
| -=Kotten=- |
Jag fattar inte. Alla tycker att housedjs är skräp...därför bokar dom aldrig några trancedjs?
Låter logiskat...:rolleyes: |
|
|
| s-case |
Vilka "alla" ?
Världen är större än det här forumet och din
bekantskapskrets. |
|
|
| -=Kotten=- |
Det är sant..men house är inte direkt populärt i sverige som den är i t.e.x england. Det finns ett jävligt stort intresse för trance men ändå finns det inga djs som spelar det här och man tar aldrig hit några heller.
Jämt när det är nån stor fest som tex Trance Energy, Dance Valley eller va fan som helst så tycker alla att det skulle vara så jävla grymt att åka dit. Antingen att man pratar med folk på Docklands, nån ravefest eller bara på krogen så tycker nästan alla samma sak. Dom som sen har varit där som tex Gaby säger sen att det är det bästa dom varit på och måsste dit igen.
Det är inte så jävla svårt att spela som nån av djsen där gör så jag har bara så svårt att fatta varför trancen nästan är död i Sverige. Åtminståne på klubbarna.
Det är sorgligt....:( |
|
|
| s-case |
House är och har alltid varit hur stort som helst i Stockholm,
Den mest dominerande musikstilen av alla på Stockholms klubbar.
Däremot är trance riktigt stort bland en yngre publik
som växt upp med Internet och mp3s. Jag tror också
som jag sagt tidigare att trance lockar den typ av publik
som krog/klubb ägare inte vill ha.
Men Det är ju fritt fram att hitta en lokal, boka djs
och arrangera en fest om man tycker det är något som
saknas i klubblivet. Trött på att folk bara klagar
hela tiden, gör något åt det själva istället. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by s-case
House är och har alltid varit hur stort som helst i Stockholm,
Den mest dominerande musikstilen av alla på Stockholms klubbar.
Däremot är trance riktigt stort bland en yngre publik
som växt upp med Internet och mp3s. Jag tror också
som jag sagt tidigare att trance lockar den typ av publik
som krog/klubb ägare inte vill ha.
Men Det är ju fritt fram att hitta en lokal, boka djs
och arrangera en fest om man tycker det är något som
saknas i klubblivet. Trött på att folk bara klagar
hela tiden, gör något åt det själva istället. |
Bra sagt!!
House musiken är det som har gjort att vi åtminstone fått lite klubbliv i Sthlm! Har ni tänkt på att det är house-intresserade-festarrangörer som fixar festerna?
Ni som klagar så mycket ... har ni vart på nån av dom här festerna? |
|
|
| Proximus |
Sen att många jockarna lirar Progressive nu för tiden gör ju saken bättre!! Det är ju nära trance och progressive e så mycket goare!
Gå och se en house dj.. ni kommer inte bli besvikna. Om inte han e rutten :P |
|
|
| lonne |
| Det är lätt hänt att man klagar när så få ställen lirar Trance. Personligen är jag ingen större fantast av house,men jag håller verkligen med dig Proximus...progressive kan vara fett med nice,bara rätt låtar liras.Så ni som klagar,vilket jag själv gör för jämnan...Monday Bar kan faktiskt lira skön musik,vilket kan vara ett bra alt om man gillar proggresive.:) :) |
|
|
| -=Kotten=- |
Progressive är väl ok om det är lite tyngre eller progressive trance.
Jag klarar inte av house...det är så jävla enformigt och segt...man somnar ju typ...
Enda gången jag har tyckt att det varit ok med house är när man ligger och sover dan efter i en solstol vid Bora Bora på Ibiza.... |
|
|
| Proximus |
aha kotten..
man somnar alltså?
tycker du bör lära dig lite mer om house, progressive och liknande innan du yttrar dig vidare
när det finns artister som perc, weekend world, pole folder, bedrock, tilt och så vidare, så är det rätt svårt för mig att bli uttråkad |
|
|
|
|