|
Wie rookt er allemaal ? (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| T.H.C. |
| tt waar ben ik aan begonnen...eerst maar eens dat boekje lezen, je moet doorroken tijdens het lezen, geeft me weer wat tijd;) misschien ook wel gewoon minderen idd.(of weekeind)laat wel horen als er wat is gelukt. |
|
|
| mastah jc |
| ik hoop maar dat het een heeeeel goed boek is :D |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by T.H.C.
zozo dames, ervaring mee? ;)
Oja dit was een poll over roken, heb nu pas gestemd en ja ik rook. maar ben er niet zo blij mee, heeft iemand hier dat boek van Allan Car "stoppen met roken" gelezen? en wat zijn je ervaringen? ik heb gehoord dat het best een goed boek is omdat je je eigen rookgedrag gaat begrijpen, maar ik ken niemand die het gelezen heeft, ben wel benieuwd. |
Ik heb het gelezen :)
En ben al 1,5 week blij niet-roker :)
Mijn rookgedrag begreep ik al wel (dat leer je destemeer begrijpen als je stopt en daarna weer de fout ingaat... ik ben ooit 1 keer nl.eerder gestopt)
Wat hij vooral doet is alles eindeloos herhalen zonder dat het echt vervelend word. Ik zat de hele tijd doorte lezen, al wachtende op de clou van het verhaal. Mij helpt het zeker door wat momenten heen. Verwacht alleen geen wondermiddelen, het is niet zo dat je nooit meer zin hebt. Je leert er alleen goed mee omgaan. |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by Gurian
Kun je dan niet gewoon langzaam afbouwen THC. Deed mijn vader ook. Die rookte een pakje per dag en toen die wilde stoppen ging ie er steeds minder roken. Niet al te grote stappen maar gewoon heel rustig afbouwen. Werkt bij een heleboel mensen ook goed |
Allen Carr ziet dat dus als 1 van de GROOTSTE fouten die je kunt maken. En ik snap wel waarom.
Lees het boek maar. Het zit (ook al is het Amerikaans :) ) goed in elkaar. |
|
|
| T.H.C. |
[QUOTE]Originally posted by Eye-Riz
heel verhaal [/QUOTE
Eindelijk een lezer gevonden! achja het kan geen kwaad om het te proberen, en ik verwacht ook geen wondermiddel... |
|
|
| John |
| quote: | Originally posted by T.H.C.
tt waar ben ik aan begonnen...eerst maar eens dat boekje lezen, je moet doorroken tijdens het lezen, geeft me weer wat tijd;) misschien ook wel gewoon minderen idd.(of weekeind)laat wel horen als er wat is gelukt. |
wheheh succes met stoppen:)
maar volgens mij is et et beste om in 1 keer alles weg te lazeren en gewoon tegen jezelf te zeggen "ik stop".
heeft mn pa ook gedaan, jaar of 12 gelee. en hij heeft et tot nu toe nog vol gehouden:D
mijn opa is ook gestopt. maar die moest van de dokter...want hij had keelkanker, x-aantal operaties, chemotherapien en bestralingen gehad. en geen stembanden meer. volgens de arsten kwam dit voornamelijk door..nou ja dat weet je zelf wel
m'n andere opa is overleden aan astma en longemficeem (however je dat typ), veroorzaakt door et vele roken... en kon de laatste 6 jaar van zijn leven niet verder lopen dan de wc. hij was toen overigens wel gestopt. maar dat kwam omdat mn oma geen sigaretten kocht.
kweet niet of dit een beetje afschrikt, zijn iig weer 2 redenen om te stoppen...maar die waarschuwingen op die pakjes helpen ook niet dus.
ne wees...goed dat je wil stoppen! succes:) en jij ook iris, maar dan met het niet meer beginnen....heheh schijnt best kut te zijn, so..good luck:) |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by John
wheheh succes met stoppen:)
maar volgens mij is et et beste om in 1 keer alles weg te lazeren en gewoon tegen jezelf te zeggen "ik stop".
heeft mn pa ook gedaan, jaar of 12 gelee. en hij heeft et tot nu toe nog vol gehouden:D
mijn opa is ook gestopt. maar die moest van de dokter...want hij had keelkanker, x-aantal operaties, chemotherapien en bestralingen gehad. en geen stembanden meer. volgens de arsten kwam dit voornamelijk door..nou ja dat weet je zelf wel
m'n andere opa is overleden aan astma en longemficeem (however je dat typ), veroorzaakt door et vele roken... en kon de laatste 6 jaar van zijn leven niet verder lopen dan de wc. hij was toen overigens wel gestopt. maar dat kwam omdat mn oma geen sigaretten kocht.
kweet niet of dit een beetje afschrikt, zijn iig weer 2 redenen om te stoppen...maar die waarschuwingen op die pakjes helpen ook niet dus.
ne wees...goed dat je wil stoppen! succes:) en jij ook iris, maar dan met het niet meer beginnen....heheh schijnt best kut te zijn, so..good luck:) |
Dat soort verhalen heb ik ook meegemaakt, vandaar mijn lichtelijke aversie tegen rokers :rolleyes: :D
suc6 met stoppen, al lukt dat volgens mij alleen als je het zelf écht wil :) |
|
|
| @ddicted |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
nee, niet last van de lever misschien. Maar nooit gehoord van auto ongelukken? Nooit gehoord van agressief gedrag?
Denk eens verder dan je neusje lang is....
Je kunt overigens bijna overal kanker van krijgen, volgens mij zelfs als je het woordje te vaak zegt. Kijk dus maar uit :) |
In het eerste moet ik je gelijk geven, hoewel het niet echt vergelijkbaar is.
Het tweede betwijfel ik ;) |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by John
wheheh succes met stoppen:)
maar volgens mij is et et beste om in 1 keer alles weg te lazeren en gewoon tegen jezelf te zeggen "ik stop".
heeft mn pa ook gedaan, jaar of 12 gelee. en hij heeft et tot nu toe nog vol gehouden |
Mijn ouders idem.
Op het moment dat in de jaren 60 of 70er jaren bekend werdt gemakat dat het kankerverwekkend is gooide ze alles weg en zijn ze direct gestopt....en sindsdien hebben ze geen peukmeer aangeraakt. |
|
|
| Gurian |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Allen Carr ziet dat dus als 1 van de GROOTSTE fouten die je kunt maken. En ik snap wel waarom.
Lees het boek maar. Het zit (ook al is het Amerikaans ) goed in elkaar |
Ja oke maar elk mens is anders en voor mijn vader werkte deze methode het beste. Maar ik zal eens kijken in dat boek wat die Allen Carr erover zegt!! |
|
|
| Smirnoff |
m,n pa is ook gestopt, nou komt ie stiekum bij mij thuis roken en vraagt ie aan de vriendjes van m,n broertje (14) of ie een shaggie van ze mag draaien. hehehehe
Hij heeft dat boek ook gelezen.:D:D
en T.H.C. > als je nou probeert eerst alleen nog maar te blowen en het zo afbouwd ??
Of ga je dan "meer" blowen ? |
|
|
| T.H.C. |
| quote: | Originally posted by Smirnoff
en T.H.C. > als je nou probeert eerst alleen nog maar te blowen en het zo afbouwd ??
Of ga je dan "meer" blowen ? |
hmmm...ik denk het wel ja, cannabis is nl niet verslavend maar wel de nicotine die er in zit...annyway ik ben erg goed in mezelf voor de gek houden en ik denk dat ik er op deze manier niet echt van het roken af ga komen.... |
|
|
|
|