|
Raymzter - Kut Marokanen
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
Denk dat aantal mensen dit nummer al gehoord of gezien hebben.....
Kut Marrokkanen !!
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten.
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten.
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten.
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten.
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in.
Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding.
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling.
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken.
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede.
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest.
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven.
Over wat er onder Marokkanen hier leeft.
Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds.
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers.
We kwamen hier als gastarbeiders.
On the downlow wat goede hash-verspreiders.
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden.
Refrein
Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen.
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen.
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen.
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Net als Mohammed de profeet, dit behoor je te weten.
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben.
ik ben een mens.
God weet wie ik ben.
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben.
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie.
Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni.
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit.
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis.
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me is magisch.
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.
Refrein
als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar d'r tas verbergen.
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen.
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren.
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren.
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren.
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee.
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee.
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee.
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren.
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren .
Wat vinden jullie hiervan? |
|
|
| franzelare |
| ik heb hem zelf nog niet gehoord maar je krijgt hier volgens mij alleen maar meer problemen van als je zoon nummer maakt! |
|
|
| ahp2002 |
ik heb een klein stukje van die clip gezien, en je kan alweer zien wat voor wijsneus het is.
het liedje slaat nergens op, want het komt net over alsof Alles en Iedereen tegen Marokkanen is.
gelul natuurlijk en het heeft totaal helemaal niks te positiefs te melden
leuk ook dat tmf of mtv het weer superclip maakt. |
|
|
| TimeportE |
tuurlijk die gozer generaliseerd maar laten we eff eerlijk blijven! veel lui zijn gewoon zo als hij dat rapt/beschrijft! ik doe het ook zonder het zelf door te hebben, als iemand die een beetje donker deruit ziet langs mij loopt dan check ik altijd eff of mijn portemonnai der nog zit, heeel fout maar het gaat auto..
en ik weet heel zeker dat dit bij veel mensen zo is, wij generaliseren denk ik ook veel over buitenlanders.. zij geven nu het antwoord daarop terug! |
|
|
| Arstmak |
| Ik hou niet zo van rap...... |
|
|
| mr.marcello |
Dit nummer zou verboden moeten worden!
Met vriendelijke groet. |
|
|
| Dr. Kuipers |
Heb hem ook nog nie gehoord...
Maar wat TimeportE zegt heb ik ook wel...
Had vandaag nog dat ik mn fiets op station zette en er een gekleurd persoon langs die fietsen liep.
Dan denk je toch ff goed na, van niet vergeten op slot te zetten.
Toch raar dat het er automatisch insluipt... |
|
|
| [SigneT] |
ik vind het nummer echt waardeloos (kwa muziek dan :) maar er zit ook wel iets in waar die gelijk aan heeft. Heel vaak krijgen de buitenlanders de schuld terwijl men nog geen eens weet wie de daders zijn , maar je hoord ook wel weer vaak dat ze weer iets vernielen of elkaar vermoorden...
Het is gewoon een kleine groep van de buitenlanders hier die het voor "goede buitenlanders" verpest |
|
|
| AlFerox |
ik vind het een hartstikke goed initiatief!
er wordt een belangrijk maatschappelijk probleem aan de kaak gesteld.
want geef toe, iedereen heeft (onbewust) een heel erg generaliserend negatief beeld van Marokkanen.
het zal zeker mensen aan het denken zetten in ieder geval. |
|
|
| arrows |
| quote: | Originally posted by [SigneT]
ik vind het nummer echt waardeloos (kwa muziek dan :) maar er zit ook wel iets in waar die gelijk aan heeft. Heel vaak krijgen de buitenlanders de schuld terwijl men nog geen eens weet wie de daders zijn , maar je hoord ook wel weer vaak dat ze weer iets vernielen of elkaar vermoorden...
Het is gewoon een kleine groep van de buitenlanders hier die het voor "goede buitenlanders" verpest |
daar sluit ik me volledig bij aan.
PS: wat een mongolen van een uitsmijters |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen.
|
staat dom, maar volgens mij waren dat de mesopotamiërs:D
ik ga mee met TimeportE |
|
|
| Apoptosis |
| quote: | Originally posted by AlFerox
ik vind het een hartstikke goed initiatief!
er wordt een belangrijk maatschappelijk probleem aan de kaak gesteld.
want geef toe, iedereen heeft (onbewust) een heel erg generaliserend negatief beeld van Marokkanen.
het zal zeker mensen aan het denken zetten in ieder geval. |
Ja dat klopt wel en het is ook wel goed dat ze op die manier een statement willen zetten.
MAARRR DE MANIER WAAROP!! Zet er dan niet zo'n ongelovelijke kneus-patser neer die tydens de hele clip tof over probeert te komen en de hele tijd arrogant doet en in de camera kykt van "tuzz, moet je vechten of zo?!" (trouwens heel veel van die mensen in de clip gedragen zich zo)... Zo komt de boodschap namelijk ZEKER NIET geloofwaardig over!!
De gasten van die klip lyken het 'typische prototype van foute Marokkanen', voor zover je het zo kan noemen. Don't get me wrong, k heb absoluut nix tegen ze, sterker nog, een van mn beste vrienden is marokkaans, maar zo komt die clip nou eenmaal over als k het zie. Wat dat betreft pakken ze het niet goed aan.. |
|
|
|
|