|
Raymzter - Kut Marokanen (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| magrec |
| quote: | Originally posted by Rudy
bedoel jij nou dat ik nu loop te generaliseren? Ik zeg gewoon wat die ramtzer met dat "liedje" doet.... |
ja hij houdt ons een spiegel voor.
Kijk er maar ééns in misschien herken je je er wel in. |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Rudy
Maar dan is het natuurlijk wel goed als een marokkaan loopt te generaliseren en alle Nederlanders zwart loopt te maken dat we schijt aan marokkanen hebben??
Zou hij misschien angst hebben door onwetendheid????? |
zeg 'guest',
dat liedje is een parodie man!!
jezus, dat begrijp je toch wel? of denk je dat het een beschrijving van de werkelijkheid is, zoals marokkanen het zien?
wat wél de werkelijkheid is dat heel veel Nederlanders generaliseren met betrekking tot buitenlanders.
hij generaliseert als reactie op het generaliseren. maar dan vanaf de andere kant. dat is juist de clou van het liedje.
sommige mensen hier denken dat lied dan weer meteen te kunnen misbruiken als een excuus voor nog meer rechtse en bekrompen taal mbt buitenlanders. :rolleyes: |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by westflake
Sinds Pim is het ineens bespreekbaar geworden inderdaad. Vroeger werd er gelijk de stempel racist op je gezet. Kijk maar wat er met meneer Frits Bolkestein gebeurde een paar jaar geleden... Die zag het ook al aankomen, gaf er zijn visie op en BAM iedereen: wat een racist !! Pfff te vermoeiend voor woorden.
Marokkonen zeggen toch ook wat zij denken over Nederlanders. Waarom moeten wij dan wel ons mond houden? Vrijheid van meningsuiting bestaat in Nederland dus wat is daar het probleem van?
Je hebt inderdaad niet gezegd dat ik een racist ben maar ik neem alleen die twijfel weg zodat het niet weer voor de hand ligt deze discussie weer links voor te zetten.
Dat jij meer ziet in het liedje "Kut marokkanen" dan andere mensen is je goed recht maar heb dan ook respect voor mensen die het anders zien ipv te beweren dat mensen " te beroerd zijn om verder te kijken". Want dat is pas jammer! |
grow up... ga mij niet de les lezen jochie :) |
|
|
| westflake |
>Eye-Riz: grow up... ga mij niet de les lezen jochie
verliezer druipt af... bedankt voor de bevestiging meisie.. :) |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by Rudy
Maar dan is het natuurlijk wel goed als een marokkaan loopt te generaliseren en alle Nederlanders zwart loopt te maken dat we schijt aan marokkanen hebben??
Zou hij misschien angst hebben door onwetendheid????? |
Nee Rudy, ik denk dat ie gewoon een beetje baalt om bij voorbaat voor crimineel aangezien te worden. Tuurlijk mag hij ook niet generaliseren. Ik denk dat ie het alleen maar doet om mensen te laten zien dat t dus niet leuk is als dat gebeurt. En het grappige is: alleen de mensen die ZELF generaliseren voelen zich erdoor aangesproken. Ik heb er geen last van (maar ja, ik heb dan ook geen radio en hoef dat liedje niet te horen, ik zou niet weten hoe het klinkt, ken alleen de tekst :) )Maar als ik zo op internet om me heen kijk, hoor ik vooral 'optyfen met die gasten'. En dan verbaast het me dus niets dat ie generaliseert.
Wat me wel verbaast is dat mensen over Marokkanen generaliseren nadat ze een paar verhaaltjes hebben aangehoord. Mensen laten zich zo graag ophitsen. Van horen zeggen kun je geen conclusies trekken, verhalen worden altijd mooier gemaakt dan ze zijn ('nee hoor, WIJ deden niets, het gebeurde zomaar')
westflake: ik 'zie niet meer in dat liedje', ik vind t alleen prima dat wij ook eens op onze neus worden gewezen. Wat Pim betreft: door zijn charmes kon opeens van alles door de beugel, ook al bedacht hij zich een dag later. En ja, het probleem is te lang genegeerd. Maar het probleem is DOOR ONSZELF VEROORZAAKT! Dat moet je niet vergeten! WIJ zijn het die ze naar ons land hebben gehaald, en die ze vervolgens links laten liggen. En tuurlijk moeten er dingen veranderen. Mij hoor je ook niet zeggen dat alles ok is. Maar generaliseren, schelden, boosheid etc zijn nogal primaire gevoelens, zonder verstand gebruikt. Het doet niemand kwaad het ook eens van de andere kant te bekijken, daar word je echt niet slechter van hoor! |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by westflake
>Eye-Riz: grow up... ga mij niet de les lezen jochie
verliezer druipt af... bedankt voor de bevestiging meisie.. :) |
:) wat jij wil jongen, jij denkt toch alleen maar van jouw kant. dus als dit is wat jij wil denken, ga je gang :) |
|
|
| westflake |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
:) wat jij wil jongen, jij denkt toch alleen maar van jouw kant. dus als dit is wat jij wil denken, ga je gang :) |
helemaal niet, daar geef jij een mooi voorbeeld van. Je hebt niet eens gereageerd op mijn text. |
|
|
| Eye-Riz |
| jij moet echt eens gaan leren lezen :) |
|
|
| westflake |
Yeah right....
Politiek is niks voor jou, geen discussie mogelijk!
ajuuuuuuuu |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by westflake
Yeah right....
Politiek is niks voor jou, geen discussie mogelijk!
ajuuuuuuuu |
???
Wie druipt er ook alweer af? |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by westflake
Yeah right....
Politiek is niks voor jou, geen discussie mogelijk!
ajuuuuuuuu |
:D :D :D
ik snap jou niet... je zegt dat ik niet reageer, maar zelf lees je niet! ik HEB gereageerd, alleen kun jij het blijkbaar niet lezen! als ik daar wat van zeg ga je heel kinderachtig iets sufs zeggen om mij kwaad te maken ofzo. erg flauw hoor..
[edit]mij krijg je alleen niet zomaar kwaad, daarvoor moet je me raken. en dat kun jij niet ;) [/edit] |
|
|
| westflake |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
grow up... ga mij niet de les lezen jochie :) |
dit vind jij een volwassen reactie? weten we dat ook gelijk... |
|
|
|
|