|
Raymzter - Kut Marokanen (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| magrec |
Hmm die ouders van die khalid.
Ik kan ze het bijna niet kwalijk nemen. Deze mensen kunnen idd geen nederlands maar dat is juist het probleem van vroeger. Ze werden binnen gehaald als arbeiders. Wat ze moesten doen was werken en meer niet. Nederlands hoefden ze niet te leren. Nu ze gestopt zijn met werken worden ze gewoon volledig vergeten. Leven in hun eigen "moslim" wereld. (dat is niet goed) maar ik denk serieus dat deze mensen gewoon echt niet beter weten. (net zoals dat er in strenge christelijke gezinnen de kinderen niet worden ingeënt e.d omdat dat niet hoeft volgens god bla bla bla)
Het is natuurlijk wel verschrikkelijk voor die ouders van die jongen die dood is om mensen te horen zeggen dat het gods wil ofzo was.
Maar goed wat gebeurt is is gebeurt en dat is verschrikkelijk. |
|
|
| Rinus |
| quote: | Originally posted by AlFerox
racistisch wil ik niet meteen zeggen. kortzichtig wel.
het is inderdaad belachelijk hoe die ouders reageerden en hoe weinig zij van hun kind af weten. dit is echter niet iets wat te maken heeft met de marrokaanse afkomst ofzo van de ouders. een verband dat jij al getrokken lijkt hebben.
het is precies wat Blik zegt: domme ouders brengen domme kinderen voort. of die ouders nou van marrokaanse of nederlandse komaf zijn. |
Bij die specifieke voorval was ik idd wat kortzichtig maar mijn reactie was gewoon een opstapeling van meerdere incidenten en dan in het speciaal moslim incidenten maar dat is weer een geheel andere thread. |
|
|
| Eye-Riz |
erg naar voor je Rudy dat jij zo'n voorval hebt gehad. Maar wil dat zeggen dat alle Marokkanen zo zijn? Dat je nu opeens voor ALLE Marokkanen bang bent? Dan zou IK bang voor Nederlanders moeten zijn! En dat ben ik toch ook niet?
Mensen zoals ik?? Ik zie wel waar er problemen zijn in deze samenleving. En dat is niet dat twee culturen zozeer botsen, alswel een samensmelting van meerdere omstandigheden.
en ampburner? Leer eens lezen... als jij denkt dat ik het goedpraat, moet JIJ een cursus Nederlands volgen. Weer zo'n loze interpretatie, uit het verband gerukte woordenbundel. Wat je niet alleen met mijn woorden doet, maar ook met de woorden van de familie. Jij bent hier degene met oogkleppen op, omdat het zo fijn is een zondebok te hebben.
Ik probeer alles van een andere kant te zien, want er zitten altijd meer zijden aan een verhaal (en dan heb het niet over redenen, maar over verschil in focus). Waren mensen zoals jij tenminste maar bereid dat ook te doen.. |
|
|
| Eye-Riz |
hier dan maar wat ik elders ook heb gepost, heb geen zin om iets nieuws te bedenken voor nog meer mensen met oogkleppen op.
't wordt tijd dat er eens ophouden wordt met het vingertje te wijzen.
dat is nou niet bepaald constructief. en schelden, boosheid en nog meer agressiviteit ook niet. Als jij respect voor je medemens opbrengt, zullen ze dat op den duur ook voor jou hebben. Zoniet, laat jij tenminte het goede voorbeeld zien.
Ik kan er met de pet ook niet bij dat iemand tot zoiets in staat is. Maar dat het een Marokkaan is die het deed, is niet eens raar, de kans is er. Net als bij roulette.
Waar ik me over verbaas is hoe woorden uitgelegd worden en uit hun context worden gerukt. Wat onwetendheid al niet kan doen, en hoe duidelijk wel niet wordt dat je alleen maar dat ziet wat je WIL zien. En dan al die schapen die meteen geloven dat het precies zo gezegd is, in plaats van eerst zelf te kijken. Maar ja, het is ook zo makkelijk om de woorden van een ander te geloven, dan hoef je nl. zelf niet meer te denken...' |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
erg naar voor je Rudy dat jij zo'n voorval hebt gehad. Maar wil dat zeggen dat alle Marokkanen zo zijn? Dat je nu opeens voor ALLE Marokkanen bang bent? Dan zou IK bang voor Nederlanders moeten zijn! En dat ben ik toch ook niet? |
| quote: | Originally posted by Rudy
En hiermee zeg ik dus niet dat al die gasten fout zijn, integendeel ik ben juist tegen het generaliseren |
... |
|
|
| ampburner |
| ok,ok... je praat het idd niet goed. mijn fout. Wat ik had moeten zeggen is dat ik me er nogal aan stoorde als mensen (jij) steeds zeggen dat je het bv. ook eens van de kant van de ouders moet bekijken... Als je dat zegt heb je natuurlijk helemaal gelijk, want als je 'vingertjes' gaat wijzen dan vergroot je de kloof alleen maar, maar het schoot me gewoon even in het verkeerde keelgat. Een jongen die op komt voor oudere mensen is DOODgeslagen en als jij dan vervolgens voor begrip voor de ouders gaat pleiten dan kan ik overdreven reageren. Nogmaals, je hebt wel gelijk, maar soms komt het slechte even in me boven. Excuses. Maar ik blijf die ouders wel als medeverantwoordelijk zien. |
|
|
| ampburner |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Als jij respect voor je medemens opbrengt, zullen ze dat op den duur ook voor jou hebben. |
was het maar waar :(
| quote: | | Zoniet, laat jij tenminte het goede voorbeeld zien. |
mja, ok. |
|
|
| jploveparade |
| Kopspijkers: Kut Marokkanen = Voorbips Berbers |
|
|
| westflake |
Het marokkaanse volk is een volk dat het begrip "normen en waarden" nog moet uitvinden met uitzondering van het X pecentage die het al wel gevonden heeft.
Ik ben absoluut geen racist maar heb alleen hekel aan tuig en daar hoort helaas een groot deel van de marokkaanse bevolking bij! |
|
|
| mr.marcello |
| quote: | Originally posted by westflake
Het marokkaanse volk is een volk dat het begrip "normen en waarden" nog moet uitvinden met uitzondering van het X pecentage die het al wel gevonden heeft.
Ik ben absoluut geen racist maar heb alleen hekel aan tuig en daar hoort helaas een groot deel van de marokkaanse bevolking bij! |
AMEN!
Met vriendelijke groet. |
|
|
| Eye-Riz |
ik schaam me diep voor mensen zoals jullie. Over intolerantie gesproken, over generalisatie gesproken, over onbegrip en onwil gesproken...
westflake: je had het niet meer mis kunnen hebben.
ampburner: | quote: | | Een jongen die op komt voor oudere mensen is DOODgeslagen en als jij dan vervolgens voor begrip voor de ouders gaat pleiten dan kan ik overdreven reageren. |
Tuurlijk vind ik dat ook erg, maar ik ga ook niet voorbij aan dat feit! Maar ik snap NIET wat de reactie van die ouders daarmee te maken heeft, en ik snap ook niet trouwens waarom mensen beginnen over het slechte nederlands. WAT HEEFT DAT ER MEE TE MAKEN?!?!? Dat wordt er alleen bijgehaald om maar slechte dingen op te noemen, om de boosheid goed te praten.
Tuurlijk mag je boos zijn als er zoiets gebeurt, maar wees dan wel reëel en denk een beetje na en ga niet blindelings verwijten uiten. Het zijn die jongens (en die jongens alleen!) die het gedaan hebben.
En laat die woede niet overheersen, daar heeft niemand wat aan.
Als je een reactie wil spuien, reageer het dan op iets anders af. Ik snap niet waarom reacties als 'opkankeren met die Marokkanen' geplaatst worden op internet. Zo hits je minder snuggere mensen die niet zo goed voor zichzelf kunnen denken (daar zijn er heel veel van) op tegen een grote groep, terwijl dat niet eerlijk is. Het grootste deel van de Marokkanen is oke, en daar heb je geen last van. Maar zodra er iets gebeurt, ziet men meteen het slechte in alle Marokkanen. En dan maar zeggen dat ze niet generaliseren. Jaja. Over oogkleppen gesproken, en dan vooral naar eigen gedrag...
Hoe moeten die goeie Marokkanen die NIETS met dit soort dingen te maken hebben zich wel niet voelen als ze over straat lopen????? Want reken maar dat ze met de nek aangekeken worden...
Ik schaam me echt DIEP. |
|
|
|
|