return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 
Raymzter - Kut Marokanen (pg. 3)
View this Thread in Original format
AlFerox
quote:
Originally posted by Otte
Volgens mij is die jongen zelf geen Marokaan, want hij is hier geboren en dus Nederlands staatsburger. Waar hij zelf dus over rapt is de generatie van zijn vader (= gastarbeiders/economisch vluchtelingen).

Ik snapte het gelijk al niet, of snapt hij het niet???

Hier zal ik wel weer om verketterd worden enz. Maar dat moet dan maar...

Otte


ach..
als er iets negatiefs te melden valt, wordt zoiets ook altijd erg makkelijk over het hoofd gezien hoor. :rolleyes:

dan staat er bijv. in de krant 'marrokaanse jongen verdacht van..' in plaats van 'nederlandse jongen.. etc'




verketterd viel wel mee toch? ;)
Otte
quote:
Originally posted by AlFerox

verketterd viel wel mee toch? ;)


Wacht maar wat je straks voor een replys ziet hierop!

Otte
TranceFool
Ik vind dat de rapper zelf ook wel erg veel generaliseerd :rolleyes:

(edit: spelfout)
basvh
ten eerste tis een kut nummer.

ten tweede meerendeel van de criminelen zijn allochtoon of van allochtone afkomst.

hoe ik dit weet?

ken wat mensen die bij de politie werken die het me verteld hebben.

tuurlijk lopen er goede mannen bij, helaas maar weinig ontmoet.

en dat die allocthonen niet worden binnegelaten in discotheken is ook verdient want bijna altijd als er problemen zijn, hebben zij er mee te maken.

quote:
tja, kijk eens naar hoeveel procent van het kansarme deel van Nederland allochtoon is. dat percentage zal waarschijnlijk ook érg hoog zijn.


40 jaar geleden waren er ook vele armen in nederland, maar toen werd er minder gejat dan nu. als je gewoon goed op bent gevoed dan jat je niet zo simpel is het.
Otte
Ik hoor net op het nieuws dat in Venlo in de marokaanse gemeenschap unrust is ontstaan omdat het schijnt dat 1 van de 2 (dus voor de duidelijkheid niet allebei de verdachten) verdachten van marokaanse afkomst is.

Gelukkig zijn niet beide verdachten van marokaanse afkomst, anders had je daar ook nog een grotere berg ellende mee gehad!

Dat wilde ik voor de duidelijkheid even zeggen, nu niet gaan flamen met z'n allen he?

*Zet voor de zekerheid toch maar z'n anti flame ski-bril op*

Otte
AlFerox
quote:
Originally posted by basvh
40 jaar geleden waren er ook vele armen in nederland, maar toen werd er minder gejat dan nu. als je gewoon goed op bent gevoed dan jat je niet zo simpel is het.


daar geloof ik geen hol van!

er zijn nu gewoon veel meer vormen van media en daardoor is de wereld een stuk kleiner geworden.
iedereen heeft internet, tv, radio en noem maar op. dus als er ergens iets gebeurt komt iedereen dat te weten.
vroeger hadden al die mensen die luxe niet en hoorden ze dus ook veel minder over wat er allemaal in de rest van Nederland gebeurde.

er was vroeger net zoveel rotzooi, alleen kwam niet alles iedereen ter ore.
Raymond
quote:
Originally posted by AlFerox
daar geloof ik geen hol van!

er zijn nu gewoon veel meer vormen van media en daardoor is de wereld een stuk kleiner geworden.
iedereen heeft internet, tv, radio en noem maar op. dus als er ergens iets gebeurt komt iedereen dat te weten.
vroeger hadden al die mensen die luxe niet en hoorden ze dus ook veel minder over wat er allemaal in de rest van Nederland gebeurde.

er was vroeger net zoveel rotzooi, alleen kwam niet alles iedereen ter ore.


Zo maar een vraagje......

Kom jij wel eens buiten ?? Zo ja, ook zonder oogkleppen op....
M5
quote:
Originally posted by AlFerox
daar geloof ik geen hol van!

er zijn nu gewoon veel meer vormen van media en daardoor is de wereld een stuk kleiner geworden.
iedereen heeft internet, tv, radio en noem maar op. dus als er ergens iets gebeurt komt iedereen dat te weten.
vroeger hadden al die mensen die luxe niet en hoorden ze dus ook veel minder over wat er allemaal in de rest van Nederland gebeurde.

er was vroeger net zoveel rotzooi, alleen kwam niet alles iedereen ter ore.


nou als je nou es deze url bekijkt... dan zie je al duidelijke trend van stijging over afgelopen 4 jaar... kan je nagaan wat die stijging is over een periode van 40 jaar..


http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pu...rote-steden.pdf
Optimus
quote:
Originally posted by Otte
Volgens mij is die jongen zelf geen Marokaan, want hij is hier geboren en dus Nederlands staatsburger. Waar hij zelf dus over rapt is de generatie van zijn vader (= gastarbeiders/economisch vluchtelingen).

Ik snapte het gelijk al niet, of snapt hij het niet???

Hier zal ik wel weer om verketterd worden enz. Maar dat moet dan maar...

Otte


neeheee, hij is zelf half-Marokkaan, hij spreekt niet eens Arabisch, en hij heet zelfs Raymon Renssen (NL moeder).

Wat hij er zelf over zegt (uit de Nieuwe Revu van deze week)

Je zingt: "Ze willen ons zwartmaken." Wie zijn "ze"?

"Met ze bedoel ik de rest van de wereld. Maar het is ook niet een echte protestsong. Het was gewoon een gemoedstoestand waar ik tijdens het schrijven in verkeerde. Sinds 11 septmeber wordt er gedaan alsof iedereen met zwart haar en een baard een Al Qaida strijder is. Als ik een idee krijg, dan begin ik te schrijven. Ik kan ook over het leven van Prins Claus rappen"
Eye-Riz
kga niet eerst lezen wat iedereen vindt, dat bewaar ik voor morgen ofzo :)
Vind het harstikke goed dat een Marokkaan nu eens van zich kan laten horen. En waarom dan niet muziek? Muziek is altijd al een goed middel geweest om je protest of je onvrede te uiten. Vroeger deden we niet anders. Dat dat verstomd is door al die onzinnige popliedjes, en lyricsloze house, wil niet zeggen dat het niet meer kan!

Hij zal er in ieder geval goed stof mee doen opwaaien, en dat mag. Net zoals er iets van inburgering gezegd mag worden, zo mag ook gezegd worden hoe de autochtone bevolking reageert op donkere types (waarvandaan dan ook)

Respect voor degenen hier die ervoor uit durven komen dat ze zichzelf ook wel eens betrappen op die hokjesgeest door meteen van het ergste bij een Marokkaan uit te gaan!

eieregooie
Hmmja... Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou van allochtonen moet denken... Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met allochtonen... 4 van de 5 keer dat ik in de problemen ben gekomen (me schoenen gejat / beste vriendin verkracht en nog wat kleine akkefietjes) werden deze veroorzaakt door allochtonen...

Maarja, aan de andere kant heb ik ook allochtone vrienden... en allochtone collega's waar ik goed mee kan opschieten dus sja... :S

En eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik nou van dit liedje moet vinden... Worden de feiten nou gewoon op tafel gelegd of is dit provocatie?

Anywayz... 1 ding weet ik wel... Marokaanse en Turkse mannen hebben over het algemeen een beetje dominanter karakter dan Nederlanders...
AlFerox
quote:
Originally posted by Raymond
Zo maar een vraagje......

Kom jij wel eens buiten ?? Zo ja, ook zonder oogkleppen op....


ik zie niet in wat die opmerking met mijn stelling te maken heeft..

:conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 
Privacy Statement