return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 
Raymzter - Kut Marokanen (pg. 4)
View this Thread in Original format
AlFerox
quote:
Originally posted by M5
nou als je nou es deze url bekijkt... dan zie je al duidelijke trend van stijging over afgelopen 4 jaar... kan je nagaan wat die stijging is over een periode van 40 jaar..


http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pu...rote-steden.pdf


ik kan geen pdf-bestanden openen op de een of andere manier dus dat document heb ik niet kunnen lezen, maar het is juist een feit dat de criminaliteit in zijn algemeenheid de laatste jaren juist is afgenomen en in ieder geval NIET is gestegen.

door dan met zo'n voorbeeldje te komen over 'middel-grote' steden waar dan toevallig wel een stijging te zien is, kun je mensen weer lekker makkelijk een verkeerd en negatief wereldbeeld geven.

juist door het misbruiken van dit soort voorbeelden, die totaal uit de context zijn gerukt, geef je mensen aanleiding tot ontevredenheid en gezeik en gekanker op de politiek en buitenlanders en blabla
M5
haha ik heb vanmorgen die clip The Box gezien :D, wat een pipo zeg met zn van de vrachtwagen afgevallen RL-shirtjes :tongue3

weet iemand of ze dit ook al op 538 e.d. draaien?
MaGiK54
Muzikaal gezien is het een kut-nummer als je het mij vraagt.

Tekst inhoudelijk laat ik me er niet over uit, omdat ik me niet meer meng in dit soort discussies, aangezien het over het algemeen uitloopt op een hoog geflame (valt nu nog mee :D ).
ahp2002
t schijnt dat binnenkort een dubbel-album uitkomt met o.a. de nummers:

tering-turken
schijt-chinezen
klote-antillianen
stomme-somaliërs
dikke-duitsers

verder tracklist tbc :D

oja, ik had ff aan wat marokkaanse vrienden gevraagd hoe ze tegen dat nummer aankeken, ze waren t er wel mee eens zeiden ze, er zit dus wel een kern van waarheid in volgens hun.

toch vind ik de vorm waarin t gepresenteerd is nog steeds zo-zo
arno
Ik vind het echt een schijt nummer, er klopt geen reet van.
Die gast heeft het over dat alle nederlanders een hekel hebben aan marokanen, maar zelf zegt ie dat alle nederlanders dat doen, dus zelf generalieseert ie ook. En hoe komt het dat veel nederlanders een hekel aan marokanen hebben... door al die kut criminelen die het verzieken voor de rest. Hij doet nou net of het de schuld van de nederlanders is dat marokanen een negatief imago hebben, in plaats van dat ie nou een liedje schrijft over marokanen die het verzieken voor de rest, maar daar hoor je hem niet over.
AlFerox
quote:
Originally posted by arno
in plaats van dat ie nou een liedje schrijft over marokanen die het verzieken voor de rest, maar daar hoor je hem niet over.



verzieken voor de rest??
waar slaat dat nou weer op?

dat liedje is dus precies voor mensen zoals jij he! :rolleyes: :o :rolleyes:

je moet ieder mens als individu bekijken en niet hele groepen over één kam scheren of in hokjes stoppen!
als jij vind dat een klein deel 'het voor de rest kan verzieken' dan klopt er iets niet in jouw denken.
Tall21
Over die 90% (zie 1e pagina):

Totaal aantal gedetineerden 2001: 12 410

Naar geboorteland

Nederland 5 605
Suriname 1 070
Nederlandse Antillen/Aruba 1 055
Marokko 810
Turkije 575
Algerije 310
Voormalig Joegoslavië 215
Ander geboorteland 2 765

Een simpele rekensom leert ons: (12.410 - 5.605)/12.410 = 0.548....

Conclusie: Ongeveer 55% van alle gevangenen in 2001 is niet in Nederland geboren.

Bron: CBS StatLine
Eye-Riz
quote:
Originally posted by AlFerox
ik kan geen pdf-bestanden openen op de een of andere manier dus dat document heb ik niet kunnen lezen, maar het is juist een feit dat de criminaliteit in zijn algemeenheid de laatste jaren juist is afgenomen en in ieder geval NIET is gestegen.

door dan met zo'n voorbeeldje te komen over 'middel-grote' steden waar dan toevallig wel een stijging te zien is, kun je mensen weer lekker makkelijk een verkeerd en negatief wereldbeeld geven.

juist door het misbruiken van dit soort voorbeelden, die totaal uit de context zijn gerukt, geef je mensen aanleiding tot ontevredenheid en gezeik en gekanker op de politiek en buitenlanders en blabla


AMEN!

PS: Alferox: bij deze ben jij officieel uitgenodigd voor het feest op 30 november, alwaar de lokatie je naam van moraalridder eer aan zal doen :p mail me alleen even je adres door. :)
Blik
quote:
originally Posted by Alferox
ik kan geen pdf-bestanden openen op de een of andere manier dus dat document heb ik niet kunnen lezen, maar het is juist een feit dat de criminaliteit in zijn algemeenheid de laatste jaren juist is afgenomen en in ieder geval NIET is gestegen.

door dan met zo'n voorbeeldje te komen over 'middel-grote' steden waar dan toevallig wel een stijging te zien is, kun je mensen weer lekker makkelijk een verkeerd en negatief wereldbeeld geven.

juist door het misbruiken van dit soort voorbeelden, die totaal uit de context zijn gerukt, geef je mensen aanleiding tot ontevredenheid en gezeik en gekanker op de politiek en buitenlanders en blabla


quote:
De laatste vier jaar treedt een geleidelijke daling op van het aantal misdrijven uit het Wetboek van Strafrecht.Deze daling komt geheel voor rekening van het mindere aantal vermogensmisdrijven. De geweldscriminaliteit neemt toe, het meest in gemeenten van 50 tot 100 duizend inwoners.


quote uit het bestand dat M5 gepost heeft

voor de rest staat er ook dat er in de GROTE STEDEN een stijging is van 12% maar dat er in de middelgrote steden een HOGERE STIJGING IS VAN MAAR LIEFST 25%. In de 4 grote steden is (natuurlijk) meer criminaliteit dan in de middelgrotesteden

dit heeft overigens NIETS met allochtonen of autochtonen te maken, gewoon een feit dat het geweld in Nederland dus zeker wel stijgt

dus ja, het aantal misdrijven daalt (stelen en dergelijke) maar het aantal geweldsdelicten stijgt dus wel degelijk, en ik heb liever dat er iets gejat word dan dat ik op mijn smoel getimmerd word
Vnatic
Laat die gast toch lekker lullen, het is waar wat ie zegt...
Misschien loopt het wel zo, dat nederlanders gaan denken van:
"jah, die gast heeft gelijk" en dan socialer doen tegen de
allochtone medemens, daarop denken de allochtone medemensen:
"Godverdomme, als hun zo aardig doen tegen ons, dan moeten
wij dat eigenlijk ook doen tegen hun...."

En dan zijn we van al het gezeik af...

( Beetje idealistisch, maarja... )

En for the record:
1 van mijn beste maten is een marokaan,
en 2 van mijn andere beste maten zijn 2 weken geleden
in elkaar gebeukt door marokanen...

Dat wou ik ff kwijt.

kolkiewolkie
kheb nummer nog nie gehoord, maar hij heb wel werk gemaakt van de tekst :) .

verder heb ik eigenlijk geen mening over allochtonen/criminele allochtonen/marokkanen/criminele marokkanen/enz., om de simpele reden dat ik ze praktisch niet tegen kom en er gewoon nooit mee te maken heb. kheb ooit wel bij 2 in de klas gezeten en sure, ze houden van een beetje stoken en stoer doen, maar ze waren best wel relaxte gozers... kwam 1 van de twee trouwes net vanmiddag voor het eerst sinds 3.5 jaar weer tegen :) nix veranderd noch.

In principe heb ik dus niks dr tegen, maar als ik ze (mensen met een van oorspronkelijk buitenlandse afkomst, dwz 2 of 3 generaties geleden hier naartoe gekomen) iets van me zie jatten oid, dan verwacht ik dat ik er onbehoorlijk op los zal timmeren of iig zal uitvallen (dan knapt er iets in mij), MAAR, en nou komt het, bij lui die niet in de eerdergenoemde groep vallen zou ik dus hetzelfde doen .

kortom: respect :) en ik prijs mezelf maar weer es gelukkig dat ik (ik klop het af) nog nooit in zulke nare situaties heb verkeerd en mn omgeving ook niet, dus dat ik in feite meningsloos kan en mag zijn :) .
TimeportE
het stond zelfs vandaag in de krant over dit onderwerp!!

in dat artikel stond dat men het alleen heeft over de marokkaanse jongen die die jongen in venlo dood heeft gemaakt, niet over de nederlander! dit stukje zegt gewoon ook dat die raymzter gelijk heeft, men wil het blijkbaar niet eens over die nederlander hebben, die marokkaan die moeten we hebben, makkelijk doelwit!!
die gozer mag dan wel generaliseren, hij heeft toch grotendeels gelijk!

verder ben ik het helemaal met alferox eens, je mag van mij de titel moraalridder van eiere overnemen!! :D:D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 
Privacy Statement