|
Raymzter - Kut Marokanen (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Optimus |
| uhm, dat nummer is niet van mij hoor, Eye |
|
|
| Eye-Riz |
| ?!?!? snap niet precies wat je bedoelt Opti.. ik heb het niet over jou! ik heb het over mensen die zelf wel weten of ik ze wel of niet bedoel. niet eens zozeer specifiek iemand. |
|
|
| Optimus |
| oeps, vergeef me, ik ga maar weer even slapen voordat ik om 16.45 een tentamen heb:D:) |
|
|
| westflake |
Eye, face the reality for one sec!! Dat ontkennen heeft Nederland lang genoeg gedaan denk ik! We moeten het probleem aanpakken en ons zelf niet zo laten kleineren! Nederland wordt langzamerhand geleefd!
Eye als je eerlijk tegen jezelf bent en de cijfers van criminaliteit in Nederland bekijkt dan zul je niet anders kunnen dan tegen je zin toegeven!
Nogmaals ben tegen racisme, iedereen moet gelijke kansen hebben. Dus kom niet met die bull dat ik een racist ben want dat soort onzin is het enige machtmiddel wat wordt gebruikt tegen dit soort FEITEN!! |
|
|
| Eye-Riz |
ik kom niet met bull westflake. en vertel mij niet wat ik wel en niet moet denken. ik ontken niets. ik ontkracht alleen wat. that's all. dr wordt hier sinds Pimmetje gehyped en gekakeld dat het allemaal ERG slecht gaat, en dat we allemaal BEST WEL mogen zeggen dat Marokkanen slecht zijn, terug moeten, etc etc.
Net of Nederland DAAR goed van wordt, of DAT zin heeft...
Verder hoef ik niets tegen mijn zin in toe te geven. Want het gaat hier niet om gelijk of ongelijk, het gaat hier om point of view. En die is van veel mensen nogal narrow minded. Als jij ZO denkt, dan ben jij er dus zo eentje met oogkleppen op, aangezien je niet wil begrijpen wat ik zeg, en alleen je eigen dingen erin wil zien. Je hebt niet goed gelezen dan wat ik ermee bedoel (heb ik bv gezegd dat jij een racist bent? nee. heb dat woord niet gebruikt. en ook niet bedoeld. bovendien heb ik gezegd dat ik het niet over specifieke personen had, rn TOCH leg je dat zo uit). En dat gebeurt zo vaak. Verhalen, woorden worden alleen maar uitgelegd in eigen context, en mensen zijn te beroerd om verder te kijken. Jammer hoor.
| quote: | | Dat ontkennen heeft Nederland lang genoeg gedaan denk ik! We moeten het probleem aanpakken en ons zelf niet zo laten kleineren! Nederland wordt langzamerhand geleefd! |
WIJ ons laten kleineren? Lees het eens andersom? zoals dat liedje. Dan mag het nl opeens niet meer. Met twee maten meten noem ik dat! |
|
|
| magrec |
Zucht ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.
Als ik hier in mijn eigen dorp rondloop zie ik jochies van 15/16 (met kisten,opgerolde spijkerbroek, bomberjack met niet een klein nederlandsvlaggetje maar gewoon een hele rood wit blauwe band om de arm) rondlopen. Die lopen alleen maar rond te hangen, jointjes te roken en alles in de fik steken wat wil branden.
Een r&b feest wat 4x wordt gehouden in zwolle waar 2 van die feesten uitlopen in massale vechtpartijen.
ach ja er zit iets fout.
Bij de ouders meestal. |
|
|
| westflake |
Sinds Pim is het ineens bespreekbaar geworden inderdaad. Vroeger werd er gelijk de stempel racist op je gezet. Kijk maar wat er met meneer Frits Bolkestein gebeurde een paar jaar geleden... Die zag het ook al aankomen, gaf er zijn visie op en BAM iedereen: wat een racist !! Pfff te vermoeiend voor woorden.
Marokkonen zeggen toch ook wat zij denken over Nederlanders. Waarom moeten wij dan wel ons mond houden? Vrijheid van meningsuiting bestaat in Nederland dus wat is daar het probleem van?
Je hebt inderdaad niet gezegd dat ik een racist ben maar ik neem alleen die twijfel weg zodat het niet weer voor de hand ligt deze discussie weer links voor te zetten.
Dat jij meer ziet in het liedje "Kut marokkanen" dan andere mensen is je goed recht maar heb dan ook respect voor mensen die het anders zien ipv te beweren dat mensen " te beroerd zijn om verder te kijken". Want dat is pas jammer! |
|
|
| TimeportE |
wat me opvalt is dat veel mensen zeggen: veel marokkanen doen nix, en ik ken wel een paar goede marokkanen!! dat soort statements!! sjonge, wil men dan zeggen dat alle marokkanen misdadigers zijn?? dat slaat toch nergens op.. er is altijd wel een groep die het voor de rest verpest..
nog een voorbeeld, je ziet nu tv beelden van russen die zich uitlaten over de tjetjenen (of hoe je het ook schrijft): ik ken wel een paar goede maar meeste zijn niet te vertrouwen, en een oud vrouwtje is zelfs voor de strenge maatregelen tegen de tjetjenen! en ik kan maar niet geloven wat ik hoor, waarom kunnen sommige mensen zo enorm generaliseren!! dat is toch niet meer normaal!
en deze rapper doet nu precies hetzelfde wat een groot deel van onze bevolking en forum ook doen: generaliseren! en ik kan het hem niet kwalijk nemen. |
|
|
| John |
hmm..had deze thread eerder moeten lezen..is best interessant.
over dat nummer: ik vind et een kutnummer. het idee van de tekst is op zich goed. de uitwerking niet.
en ff over het allochtonen topic...ik ben zelf ook allochtoon (mn vader is op de molukken geboren), en wordt ook welles voor turk/marokkaan aangezien. heb der nooit echt problemen mee en merk ook niet dat er mensen bang voor me zijn ofzo.
dat die venlonaar door een marrokaan is doodgeslagen is toeval, het had ook een belg kunnen zijn of ieder ander ras.
ik vind niet dat je je moet doodstaren op de criminaliteit cijfers. en zeker niet op het aantal mensen dat gevangen zit (das geen maatstaaf, er bestaat ook nog zoiets als pakkans enzo)
allochtonen plegen relatief gezien alleen meer diefstal en doen relatief vaker aan geweldpleging. bij overige delicten is het relatief gezien gelijk of zelfs minder. meeste criminaliteit wordt door nederlandse gepleegd.
toch denk ik dat je niet moet ontkennen dat er problemen zijn met bepaalde groepen allochtonen jongeren.
of het door de media komt of niet laat ik in het midden, maar loop zelf maar eens op koopavond door de stad.
hoe vaak word je niet nageroepen door van die groepjes die altijd heel steeloflex in de stad staan? en als je wat terug zegt dan mag je hopen dat je niet voor je bek gemept wordt...
hier moet zeker wat aan gedaan worden en terugsturen is geen oplossing. ook al omdat de meeste van die gasten hebben een nederlands paspoort want ze zijn in nederland geboren.
het zal wel iets met de opvoeding te maken hebben en de mate van integratie van de ouders.. als de ouders de taal amper beheersen, kun je niet verwachten dat ze op de hoogte zijn hoe de nederlandse samenleving in elkaar steekt, en hoe hun kind zich buitenshuis gedraagt... de ouders brengen hun kinderen thuis andere normen en waarden bij dan die ze op straat en op school leren en blijkbaar kan niet iedereen evengoed onderscheid maken....
damn wat een lap txt..:) |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
ik schaam me diep voor mensen zoals jullie. Over intolerantie gesproken, over generalisatie gesproken, over onbegrip en onwil gesproken...
westflake: je had het niet meer mis kunnen hebben.
ampburner:
Tuurlijk vind ik dat ook erg, maar ik ga ook niet voorbij aan dat feit! Maar ik snap NIET wat de reactie van die ouders daarmee te maken heeft, en ik snap ook niet trouwens waarom mensen beginnen over het slechte nederlands. WAT HEEFT DAT ER MEE TE MAKEN?!?!? Dat wordt er alleen bijgehaald om maar slechte dingen op te noemen, om de boosheid goed te praten.
Tuurlijk mag je boos zijn als er zoiets gebeurt, maar wees dan wel reëel en denk een beetje na en ga niet blindelings verwijten uiten. Het zijn die jongens (en die jongens alleen!) die het gedaan hebben.
En laat die woede niet overheersen, daar heeft niemand wat aan.
Als je een reactie wil spuien, reageer het dan op iets anders af. Ik snap niet waarom reacties als 'opkankeren met die Marokkanen' geplaatst worden op internet. Zo hits je minder snuggere mensen die niet zo goed voor zichzelf kunnen denken (daar zijn er heel veel van) op tegen een grote groep, terwijl dat niet eerlijk is. Het grootste deel van de Marokkanen is oke, en daar heb je geen last van. Maar zodra er iets gebeurt, ziet men meteen het slechte in alle Marokkanen. En dan maar zeggen dat ze niet generaliseren. Jaja. Over oogkleppen gesproken, en dan vooral naar eigen gedrag...
Hoe moeten die goeie Marokkanen die NIETS met dit soort dingen te maken hebben zich wel niet voelen als ze over straat lopen????? Want reken maar dat ze met de nek aangekeken worden...
Ik schaam me echt DIEP. |
Maar dan is het natuurlijk wel goed als een marokkaan loopt te generaliseren en alle Nederlanders zwart loopt te maken dat we schijt aan marokkanen hebben??
Zou hij misschien angst hebben door onwetendheid????? |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by Rudy
Maar dan is het natuurlijk wel goed als een marokkaan loopt te generaliseren en alle Nederlanders zwart loopt te maken dat we schijt aan marokkanen hebben??
Zou hij misschien angst hebben door onwetendheid????? |
whaha,
Hij doet precies wat "wij" doen.
Namelijk generaliseren, voelt best wel kut he als ze dat dan doen. |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by magrec
whaha,
Hij doet precies wat "wij" doen.
Namelijk generaliseren, voelt best wel kut he als ze dat dan doen. |
bedoel jij nou dat ik nu loop te generaliseren? Ik zeg gewoon wat die ramtzer met dat "liedje" doet.... |
|
|
|
|