|
:Dutch Online Tranceaddict.com PRODUCER Contest (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| mantisnl |
hmm ik weet niet goed hoe ik uit die midi file wat zinnigs kan halen, er staat zoveel door elkaar:nervous:
de piano klinkt leuk, voor de rest is t nogal vaag om daar n tranceplaat van te maken :( |
|
|
| mantisnl |
| quote: | Originally posted by mantisnl
hmm ik weet niet goed hoe ik uit die midi file wat zinnigs kan halen, er staat zoveel door elkaar:nervous:
de piano klinkt leuk, voor de rest is t nogal vaag om daar n tranceplaat van te maken :( |
sorry, neem ik trug, kheb al wat lekkers in elkaar gebraden (vinnik zelf:rolleyes: ) |
|
|
| Teknikol |
[noob mode]als ik die midi importeer in reason2, komt de bpm op 93 te staan... betekent dit dat je dus niet het "normale" (130-140 ofzo) aantal bpm kan gebruiken in je nummer[/noob mode]
sorry maar kep xtreem weinig ervaring met midi |
|
|
| Pjotr G |
| Je kan altijd t tempo knoppie omhoog kiepen |
|
|
| Teknikol |
mja maar dan gaat die alles zo achterlijk snel ineens
dan gaat de kick wel op tempo, maar die piano etc veel te snel |
|
|
| mantisnl |
dat probleem had ik ook, dan moet je gewoon alle noten 2 keer zo langzaam "herschrijven" dus dezelfde noten, alleen dan de helft later
voorbeeldje:
stel het is zo _-_-_
dan maak je t zo _ - _ - _
hopelijk maakt t dat wat duidelijker :)
[edit]
kheb trouwens n klein dingetje ge-upt van wat ik d`r mee heb gedaan:
muse
[/edit] |
|
|
| Teknikol |
bedankt voor de tip mantis! (Y)
door je tip werkt het nu wat makkelijker, alleen het blijft toch een lastig gevalletje dit:D, maar ik piel nog een beetje door uiteraard:) |
|
|
| mantisnl |
| quote: | Originally posted by Teknikol
bedankt voor de tip mantis! (Y)
door je tip werkt het nu wat makkelijker, alleen het blijft toch een lastig gevalletje dit:D, maar ik piel nog een beetje door uiteraard:) |
had ik eerst ook last van, maar idd wat je zegt, gewoon beetje pielen en dan lukt t vast wel;) |
|
|
| dj dimwit |
| Ik doe mee! lol |
|
|
| robin |
dit wil k ook wel eens proberen, welke programma's heb k nodig om mee te beginnen?? (n00b mode ja) en hoe ga k een midi herschrijven?? waarmee doe k dat?
robin |
|
|
| mantisnl |
| quote: | Originally posted by robin
dit wil k ook wel eens proberen, welke programma's heb k nodig om mee te beginnen?? (n00b mode ja) en hoe ga k een midi herschrijven?? waarmee doe k dat?
robin |
welkom :)
probeer fruityloops eens, leuk proggie om mee te beginnen (en verder te gaan)
een midi file hoef je niet te herschrijven, in een midi file staan de noten van een bepaalde track, die kun je dus gebruiken om een remix ervan te maken.
succes! |
|
|
|
|