|
A State of Trance with Armin van Buuren (pg. 184)
|
View this Thread in Original format
| Progrez |
| quote: | Originally posted by dj Elof
:eek: De dag dat een mens mag meemaken dat men Gabriel & Dresden als popmuziek omschrijft is de dag dat het zonlicht niet meer scheen... |
Het is zuivere popmuziek beste man. 'Elektro-pop' indien men de definitie iets concreter wil. Luister maar naar hun laatste release Dangerous Power, onlangs uitgekomen op Organized Nature. Die valt net als heel hun album te omschrijven als popmuziek. Niets meer, niets minder. |
|
|
| Devilex |
| Ik vind persoonlijk dat platen zoals "Withouth you near" al een schande zijn voor trance. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Vroeger plachtten G&D nog wel eens buiten de lijntjes te kleuren met meer tranzy of stevig progressive werk. Maar ook toen al hadden ze een poppy edge, zoals te horen in hun remix voor Beber & Tamra - wat ironisch wel één van hun beste remixes ooit is. De laatste jaren vind ik ook dat ze het poppy element laten primeren, zowel in letterlijke als in figuurlijke zin. De platen klinken minder diep en veel toegankelijker, en het aandeel weinig inspirerende vocals neemt ook toe. Maar hun tracks zijn ook poppy in de betekenis van "populaire muziek". Je kan niet ontkennen dat G&D nogal abrupt op de hele electro/minimal trein zijn gesprongen als dj's, en ook snel hun producties daaraan hebben aangepast qua sound en toegankelijkheid. Dat wil niet zeggen dat alles slecht is, want er zijn zeker positieve uitschieters in die nieuwe sound zoals Arcadia of hun remix voor Changed. maar als fan van het eerste uur kan ik niet ontkennen dat hun producties nu me slechts héél zelden hetzelfde gevoel geven als hun oudere werk. En tel daarbij misbaksels als die pathetische mashup van No Dip en Dust In The Wind (serieus, speel dat dan als bootleg in sets hé, maar zoiets zet je toch niet op een artiestenalbum!? :nervous: ), en ik begrijp goed waarom G&D het label popmuziek krijgen. IK ben zelf geneigd om het hen ook op te plakken. :) |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by FredNova
btw: eind april 2007 staat La Rocca op de (voorlopige) schedule van Armin (meer kan ik nog ni zeggen ;) ) |
NICE!! Al vrees ik dat het wsl weer op ne zondag zal zijn.. :( Maarja deze keer ga ik toch proberen om erbij te zijn.. |
|
|
| FredNova |
| Heeft iemand het interview met G&D in Release gelezen? Dan weet je hoe ze zelf hun muziek omschrijven... |
|
|
| Bertn |
| Ik heb liever dat mensen G&D als trance omschrijven dan dat het plakkaat "trance" op producties van Trancescape of Tranceball wordt geplakt:p |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by Bertn
Ik heb liever dat mensen G&D als trance omschrijven dan dat het plakkaat "trance" op producties van Trancescape of Tranceball wordt geplakt:p |
+1 |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
Ik heb liever dat mensen G&D als trance omschrijven dan dat het plakkaat "trance" op producties van Trancescape of Tranceball wordt geplakt:p |
Waarom ?
Producelast of Tracking Treasure Down hebben allebei evenveel met trance te zien: niets. Misschien is producelast zelfs tranzier dan TTD.
Het dient beiden zo niet genoemd te worden; trance heeft een herbronning nodig :) |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Push2005
Klopt ja; vreemd dat Armin diezelfde weg opgaat... Hij heeft altijd zitten zagen dat Tiësto daar ergens afgezonderd boven de massa leefde en nu doet hij krak hetzelfde ipv er van te leren. Hij heeft zijn geloofwaardigheid voor mij waarschijnlijk definitief verloren.
|
Yo lucce op welke planeet hebde gezeten susse vanbuuren doet al jaren achter wat tiesto doet .. ;) |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Yo lucce op welke planeet hebde gezeten susse vanbuuren doet al jaren achter wat tiesto doet .. ;) |
weet ge wat nog ergerlijker is dan DJ's die de commerciële toer opgaan?
Mensen die bepaalde DJ's vroeger zaten te aanbidden als waren ze God zelve, en er de laatste 2 jaren dan plots CONSTANT op zitten te kakken. Dergelijke losers, daar kan ik mij nu eens dood aan ergeren zie. |
|
|
|
|