return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 
Discussie over feesten in NL. (pg. 15)
View this Thread in Original format
Creamfields23
Het is allemaal wel leuk en aardig wat hier allemaal staat, maar ik vraag me af ofdat ONZE MENEER STUITERHEIM deze ZEER NEDERLANDS NUCHTERE uitspraken ook had gedaan als hij de zinnen: "ID&T was een soort monster geworden. We hebben op het randje van een faillissement gestaan.", niet had hoeven gebruiken en het allemaal wel een succes was geweest.

Voor mij zijn deze uitspraken daarom toch wel van de categorie "de gebeten hond".

En wat ie zegt over Tiesto zou ik zeggen welcome back to 2003.
jp
ID&T zoekt een nieuwe doelgroep.

Op hardcore valt niets te verdienen vanwege de concurrentie (B2S, MoH). Het past ook niet meer binnen het profiel van het bedrijf op Thunderdome na.

Voor trance heeft men Trance Energy maar de stroming zit in een (te) rustig vaarwater. Daarnaast zijn de DJ's onbetaalbaar geworden.

Hardstyle wordt al door Q-Dance vertegenwoordigd.

Blijft er over: techno, house, progressive en urban.

Het succes van Awakenings betekent dat er een duidelijke markt is voor technofeesten. De attitude van de technoliefhebbers past ook prima bij ID&T's profiel. Hier wil men wel een stukje van meesnoepen.

Met house is men ook bezig (Convertible)

Progressive trekt ook het wat 'betere' publiek

Urban: er is niks anders op TV dus uitzuigen die bling bling

Dus basicly worden de drie grootste stromingen van de dance in NL effe opzij gezet op Innercity en de 4 kleinere stromingen omarmd. Vervolgens kijken hoe dit aanslaat met het oog op de toekomst. Met andere woorden, ID&T verwacht dat mainstream 'uit' is, waarvan Tiesto een goed voorbeeld is. Als ze gelijk krijgen worden trance, hardstyle en hardcore dus binnen 5 jaar kleine substromingen. En dan begint het hele verhaal gewoon opnieuw. De cirkel is rond...
Creamfields23
OK ik snap wel dat ze van koers gaan veranderen, maar ik had na het lezen van dat sukkie wel het idee dat ik het zo moest samenvatten.

Jah we doen het allemaal uiteindelijk voor jullie en ja Tiesto is een lul. :D

Kom nou op zeg ;) :p
jp
Thu 27 October
13.00 - 14.00

Venue: Felix Meritis
Panel Room 2
Keizersgracht 324

LDMC panel
keynote duncan stutterheim (id&t)

Co-founder, CEO and creative director of ID&T, the organisation of events like Mystery Land, Innercity and Sensation. Duncan Stutterheim is one of the leading entrepreneurs within the Dutch dance music industry.

Vertel het 'm zelf :o
Creamfields23
Ik mag na Tijs me woordje doen.
basvh
quote:
Originally posted by jp

Op Innercity moest je eenrichtingsstraten invoeren om 45.000 mensen in goede banen te leiden. Is dat nog leuk?
,,Nee. We gaan dan ook veel veranderen. Innercity wordt dit jaar half zo groot en een evenement met vooruitstrevende muziek. Dat wil zeggen: meer urban en progressive house en minder trance. Vorig jaar moesten we gratis kaarten weggeven om de boel een beetje vol te krijgen. Toen werd maar weer eens duidelijk: je bent zo succesvol als je laatste feest. Mensen vonden het niet meer leuk.’’

Het afgelopen jaar kenmerkte zich door mislukkingen. N-Joy, ID&T Radio, mobiele telefoons?
,,ID&T was een soort monster geworden. We hebben op het randje van een faillissement gestaan. Dat heeft me wakker geschud. We hebben al die dingen afgestoten. Dance zal nooit mainstream worden. Daar ben ik wel achter gekomen. We gaan terug naar onze ’core business’, namelijk: goede feesten geven. Dat oude rauwe gevoel wil ik terug.’’

sorry maar is dit niet wat veel mensen op fora's en op feesten al jaren vinden/willen.
TimeportE
quote:
Originally posted by basvh
volgens mij is ie beetje corpsballetje geworden en mag ie de societeit niet meer verlaten. :p :D

haha nee hoor, ook al zit ik wel in een dispuut :D
ik studeer, loop stage en werk daarbij ook nog eens 10 uur per week.. ik speel daarbij counterstrike 1.6 een aantal avonden per week.. ben niet meer zo up2date met het trance gebeuren, maar binnenkort komt vriend langs met een HD vol nieuwe trance/prog etc.. en kan ik weer eens nieuwe aanhoren en niet dezelfde zooi die ik al ongeveer een jaar aanhoor :p
ZZandirt
benik de enige die LEF maar matig vond?
ahp2002
Mijns inziens is het tijd voor een cool nieuw feest met muziek stammende uit begin tot midden jaren negentig met wazige trance, pompende goa, experimentele acid en veel paddestoelen. Wedden dat daar alleen de echte feesters op af komen :)
ZZandirt
iemand een locatie?

rest is geen probleem... man of 100.. hobby dj's etc....

moet toch kunnen.. of is dit forum ècht ingedut.....??

Fkwebeman
Huize Maas..

30 man + Dj's Egbert Jan Weeber, Don Diablo, Marcella, Jip Deluxe, Sebastiaan Davidson

EJ, Marcella, Jip, davidson..
allemaal eerder gekapt, Don in da house, uurtje langer door, eindigen met een vette remix van zombie nation, destiny's child draaien en wat andere rap , hij ook meedansen op Rage against the Machine, Marcella die de belichting loopt te mollen etc etc

wat een nacht, weinig mensen, maar wat een sfeer.. geniaal :)
jp
quote:
Originally posted by ahp2002
Mijns inziens is het tijd voor een cool nieuw feest met muziek stammende uit begin tot midden jaren negentig met wazige trance, pompende goa, experimentele acid en veel paddestoelen. Wedden dat daar alleen de echte feesters op af komen :)

Zoiets bestaat al een tijd. De feestjes in de kerk van Ruigoord (Westelijk Havengebied Amsterdam) hebben dat karakter. Er komen van die coole alto's en spacekezen op af. Super :D

http://www.tranceorientexpress.nl/ (26-11-2005)

http://www.ruigoord.nl/ voor meer info en agenda

:crazy:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 
Privacy Statement