return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Discussie over feesten in NL. (pg. 4)
View this Thread in Original format
SnuggLe
Wel mooi, dag dag discussie.
Echt jammer van dit forum dat niemand dat wil en kan.
En als ik zoiets roep dan wordt er meteen geflamed, terwijl na me 100 man zeggen dat het een standaardlineup gaat worden. Tsja...
kolkiewolkie
Beetje rare discussie hier, er wordt van alles door mekaar heen geroepen over allerlei verschillende dingen :conf: . Maargoed, laat ik dan maar even meedoen :) .

Een aantal mensen klagen hier dat er ofwel geen nieuwe dingen gedaan worden ofwel dat steeds dezelfde namen. Zoals al eerder aangegeven werd: slaapkamerdj's kunnen wel draaien maar trekken geen volk. Hoe zou dit nou toch komen!? Die mensen kunnen zo goed draaien dat ze volle zalen moeten trekken!

:rolleyes:

Als je dat denkt mag je jezelf toch wel scharen onder een zeldzame bevolkingsgroep (zo bijzonder dat ik 'm niet ken en er dus ook geen naampje aan kan geven). Waarom zouden mensen hier op af komen en welke organisatie heeft bij voorbaat (voor het eerste feest dus) al de credits dat het een topfeest word met een ultieme sfeer en geniale muziek? Precies: GEEN 1! Niemand betaalt geld of reist het hele land door als er geen magneet is die 'm daar naartoe trekt. Wil je iets nieuws doen zonder die magneet dan zul je klein moeten beginnen en naar iets toe moeten bouwen volgens jou concept en ook alleen volgens dat concept (mits je overtuigd bent van de kwaliteiten natuurlijk). Tis te doen, kijk maar naar Nexus :) . Zoiets heeft dus tijd nodig om te rijpen en dan kan het heel goed werken (de magneet is op dat moment dus iets anders dan de namen die geboekt worden). Tussentijds veranderen van concept is een linke boel zoals je kunt zien bij Everybody... ik volg deze feesten niet zo maar volgens mij was de succesvolste volgens een bekend concept (namelijk: het boeken van een grote naam). Laatste keer was dit (toch?) niet het geval en kijk: het blijft stil. Je kunt dus niet zomaar teren op 1 succesvolle keer (en dan hopen dat mensen denken: wow, dat feest was vet, daar ga ik de volgende keer koste wat het kost weer naartoe). In de hedendaagse feestbusiness werkt dat niet (meer), o.a. ten gevolge van partyagenda's op bv. flock.

(ik was op dit moment even vergeten waar ik ook alweer naartoe wilde lullen maar ik weet het weer).

Oja, hoe start je nieuwe concepten op maar moet je schoorsteen ook roken van de feesten (zoals bijvoorbeeld bij UDC en ID&T het geval is, case you didn't notice ;) ) dan moet je dus een concept hebben dat vanaf dag 1 werkt (of vanaf editie 2, als je een beetje ruim in de centjes zit). Bij zulke organisaties kan de schoorsteen simpelweg niet roken van 100-1000 personenfeestjes! En zoals eerder verteld heb je dus een magneet nodig en dat zijn toch nog steeds de grote namen! Je kunt het zien bij ID&T: zelfs hun naam is niet genoeg om hallen per definitie gevuld te krijgen als ze iets organiseren (kijk maar naar pleasuredome als je wilt weten wat ik bedoel). ID&T als magneet werkt niet, maar een naam als sensation weer wel! Zelfde bij UDC: slag 1 is niet meer dan redelijk geslaagd, maar Dance Valley is toch een brandname waar men het terrein weer WEL mee volkrijgt.

Zou een Dance Valley zonder die grote namen werken dan? Nee! Want ook hier geldt: mensen hebben verwachtingen bij bepaalde namen want globaal bekeken zijn alles DV's van de afgelopen 10 jaar opgezet volgens hetzelfde concept. Dat schept verwachtingen mbt BIJVOORBEELD de line-up!

Mijns inzien zal er eerst weer een hele nieuwe stroming moeten komen om tot iets echt compleet nieuws te leiden (zoals house 15 jaar geleden deed dus). Tot die tijd geniet ik persoonlijk maximaal van alle zijstraatjes van het fenomeen housefeest :toocool: :D ! Dit wil overigens nog niet zeggen dat ik hier ook bij zal zijn, want ik heb maar een beperkt budget voor deze hobby en dus ga ik selecteren (en nou mogen jullie raden adhv wat ik dat doe :eek: :clown: ;) ).
Optimus
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
dus ga ik selecteren (en nou mogen jullie raden adhv wat ik dat doe :eek: :clown: ;) ).

de kosten van het toilet?
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by Optimus
de kosten van het toilet?

En die van de garderobe natuurlijk! :tongue2 !
Optimus
quote:
En die van de garderobe natuurlijk! :tongue2 !

Maar die heb je bij Sensation en Dancevalley niet:toothless Dan ben je een selectiecriterium kwijt:confused:
Chicane
Er moeten gewoon geen nieuwe organisaties komen, er zijn er zat nu en de markt is gewoon vol.. elke dag van de week kan je op minstens honderd plaatsen in nederland uit je stekker gaan.. daar is echt geen ruimte voor een nieuwkomer bij :rolleyes: Op een gegeven moment hebben mensen ook zoiets van ow nee niet weer een nieuw concept. Deze zomer is echt een teringzooi van festivals en evenemten. Vroeger had je zegmaar 100000 partygangers op 3 feesten (gewoon willekeurige getallen) en nu heb je 500000 man op 100 feesten, om maar aan te geven... ben je dan nog niet tevreden dan heb je het wel heel hoog in je bol zitten en is nederland niet de ideale partylocatie. Wees nou eens tevreden en zit eens niet te mekkeren dat het niet goed is. Dit is aan NIEMAND gericht, gewoon in het algemeen (tevens ook mijn vorige post, sorry Bram als ik je daarmee aansprak)
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by Optimus
Maar die heb je bij Sensation en Dancevalley niet:toothless Dan ben je een selectiecriterium kwijt:confused:

Sensatie doe ik niet aan en bij DV waren er evt. ook kluizen geweest :thepirate .
Phortje
quote:
Originally posted by Chicane
is nederland niet de ideale partylocatie.

Niet? Volgens mij wel :) Als ik zeg dat ik in Nederland woon tegen een trance/techno/prog liefhebber dan krijg ik te horen wat een geluk ik heb :p
M_Peror
Eerst even mijn mening over discussieren in het algemeen en flamen etc.:

Opmerkingen maken over "armin-kontneukers" etc. is gewoon niet slim, want daardoor maak je alleen maar mensen boos, die dan boos gaan reageren ipv dat ze je post goed lezen. Omdat ze niet goed lezen kunnen ze niet tot de conclusie komen dat je best wel eens gelijk kan hebben -- en dat is een gemiste kans! Plus ik kan me goed voorstellen dat mensen dat geflame noemen, want je raakt mensen er mee zonder dat het iets aan de discussie toevoegt. Maar ik wil hier niet over de definitie van "flamen" beginnen, zonde van ieders tijd.

[Beeldspraak mode on]
Als iemand op jouw tenen gaat staan, dan luister je niet naar die persoon, dan roep je "auw!" (of gvd of iets anders onvriendelijks :D). Dus, als je wil dat mensen naar je luisteren, is op hun tenen gaan staan niet de juiste manier! Logisch?
[/Beeldspraak mode off]

So... now we got that sorted out... kunnen we dan nu weer back on topic plz?

quote:
(Lang verhaal)

Euh... wat hij zei! :D

Om iets nieuws van de grond te krijgen heb je centjes nodig en die verdien je met dingen die zich al bewezen hebben. Dance Valley The Winter Edition beoogt duidelijk niet in die eerste categorie te vallen. Dus als BasD zegt "dit zal wel een standaard line-up worden" heeft ie gewoon gelijk. Ik denk niet dat een "standaard line-up" per se iets negatiefs hoeft te zijn. Als er geen feesten waren met een standaard line up dan zouden we ook meteen niet meer zo iets hebben als een standaad line up tenslotte, want wat standaard is wordt bepaald door wat de meerderheid doet. Dit soort feesten moeten er ook zijn en hebben gewoon hun eigen markt/doelgroep. Sommigen hier op dit forum behoren blijkbaar niet (meer?) tot die doelgroep. Anderen wel. Prima.

Ik denk ook dat het goed zou zijn als UDC (of ID&T, for that matter) eens iets echt vernieuwends zou proberen. Nee, ik weet ook niet wat. En nee, DV Winter Edition zal dat ongetwijfeld niet zijn. :)
basvh
Goed verhaal kolkmans, ben het er helemaal mee eens.

Wat ik alleen wil toevoegen is dat de meeste van de grote namen niet voor niks grote namen zijn. M.A.W ze kunnen goed plaatjes draaien, M.A.W je haalt ermee kwaliteit in huis. Deze kwaliteit is niet verzekerd met onbekende namen, deze zullen zich moeten bewijzen in het kleinere cirquit. En dat het mogelijk is om uiteindelijk door de dringen heeft proteus bewezen. Jaren gezwoegd in finland, gespot door udc. Als een gok voor dana op impulz gezet en nu is hij eigenlijk DE hardhouse dj van de wereld.

SnuggLe
quote:
Originally posted by Chicane
Er moeten gewoon geen nieuwe organisaties komen, er zijn er zat nu en de markt is gewoon vol.. elke dag van de week kan je op minstens honderd plaatsen in nederland uit je stekker gaan.. daar is echt geen ruimte voor een nieuwkomer bij :rolleyes: Op een gegeven moment hebben mensen ook zoiets van ow nee niet weer een nieuw concept. Deze zomer is echt een teringzooi van festivals en evenemten. Vroeger had je zegmaar 100000 partygangers op 3 feesten (gewoon willekeurige getallen) en nu heb je 500000 man op 100 feesten, om maar aan te geven... ben je dan nog niet tevreden dan heb je het wel heel hoog in je bol zitten en is nederland niet de ideale partylocatie. Wees nou eens tevreden en zit eens niet te mekkeren dat het niet goed is. Dit is aan NIEMAND gericht, gewoon in het algemeen (tevens ook mijn vorige post, sorry Bram als ik je daarmee aansprak)

Chicane je praat echt POEP. Tuurlijk is er plaats voor nieuwe organisaties, zolang die niet 100x hetzelfde doen wat er nu ook al is. Er zouden juist wat nieuwe dingen moeten komen zoals een Nexus, Everybody of Exposure. Tomorrow was een SUPERgoed concept en een heel leuk feestje, maarja.....

Wees nou eens tevreden? Nee! Wat is dat voor een gezeik met steeds 'tevreden zijn met wat je hebt'. Dat vind ik echt de grootste dooddoener OOIT! Dan komen we verder in de wereld. Alle ontwikkeling stopzetten, geen wetenschappelijk onderzoek etc meer, nee kappen met alles, want we hebben het zo goed...........

Oh, en dit is ook niet personal.........

quote:

KNIP!
Lang verhaal van Gerdinand!

Kolkie,
Mooi dat je erop ingaat, maar je zit een paar keer flink mis!

quote:
Niemand betaalt geld of reist het hele land door als er geen magneet is die 'm daar naartoe trekt. Wil je iets nieuws doen zonder die magneet dan zul je klein moeten beginnen en naar iets toe moeten bouwen volgens jou concept en ook alleen volgens dat concept

Wie zegt dat alles groot moet zijn????

quote:
Tussentijds veranderen van concept is een linke boel zoals je kunt zien bij Everybody... ik volg deze feesten niet zo maar volgens mij was de succesvolste volgens een bekend concept (namelijk: het boeken van een grote naam). Laatste keer was dit (toch?) niet het geval en kijk: het blijft stil.

Ik weet niet wat je bedoeld, maar het zijn allemaal nog topfeesten geweest. Weet je , je hebt deels gelijk dat je grote namen nodig hebt maybe, maar nu heeft Everybody dat DENK IK niet meer nodig. Het heeft een vaste schare supporters/fans opgebouwd. Wie er ook draait nu, ik ben er! (zolagn het geen Jean is)

quote:
Bij zulke organisaties kan de schoorsteen simpelweg niet roken van 100-1000 personenfeestjes!

Bij zulke niet nee, maar jij gaat in je post alleen uit van de grote feesten. Er zijn zat leuke kleine feesten met de wat onbekendere dj's die net zo goed of meestal nog wel beter draaien. Ik noem bv een Dazzle achter een Tiesto en een Markus achter Armin.

Plus een leuk voorbeeld: Exposure in Scheveningen.
Een man met wat geld, die een leuke naam boekt, maar omdat het niet bekend is de Exposure etc en niet gehyped wordt komt er geen hond op af (lees: 100-200 man p/avond). Kut? Nee, supervet juist, omdat iedereen ECHT voor de muziek komt. Geweldig dus!

quote:
Zou een Dance Valley zonder die grote namen werken dan? Nee! Want ook hier geldt: mensen hebben verwachtingen bij bepaalde namen want globaal bekeken zijn alles DV's van de afgelopen 10 jaar opgezet volgens hetzelfde concept. Dat schept verwachtingen mbt BIJVOORBEELD de line-up!

Nee, denk dat als ze een lineup hebben die een STUK minder is, dat het ook kan! Want:
1) gaat veelal om de festivalsfeer
2) komen veel mensen die bij god niet weten wie er draait
3) je kan toch NOOIT alle dj's zien

Dus.......! :)

Maar zoals ik zei, ik ben toe aan wat nieuws.

quote:
Wat de M_peror zei...

Mjah, Bas had gewoon gelijk ja, ik ook! ;)

Maar, wat ik wil zeggen GOED LEZEN DUS! ;) :D: organisaties ZOALS UDC en ZOALS ID&T die mogen juist die dikke cash die ze hebben eens gebruiken om te investeren in de scene, dat vind ik . Want zo maken ze maybe alles kapot door met hun feesten met 10000 grote namen alles verder te vernaaien OMDAT heirdoor geen nieuwe organisaties de kans hebben iets nieuws te doen omdat alle partygangers verwend zijn.
Daarom moeten mensen eens verder dan hun neus lang is, dat er echt HEEL VEEL in Nederland te doen is BUITEN die grote gave feesten! Kleine organisaties moeten ook mensen hebben, ga daar eens naar toe. Dat is goed voor de scene, goed voor heel housend NL.......
Blik
als jullie de discussie nu eens voortzetten in een nieuwe thread, dan blijft deze thread gereserveerd voor DV winter edition

dank u
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Privacy Statement