return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Discussie over feesten in NL. (pg. 9)
View this Thread in Original format
jp
Nee hoor, 1995 was prima zat :haha:
Miss Proximus
:p

Ik was zelfs nog te jong voor de Thunderdome 96 in mijn achtertuin :D
Ik zou dat jaar 15 worden, is toch heel normaal om op je 14e tot 7 uur 's ochtends keihard hakkend, snuivend en schreeuwend van extase uit je dak te gaan????

p.s. ik wil geen kinderen :eyespop:
AlFerox
quote:
Originally posted by Miss Proximus
Dat is precies waarom ik de sfeer op feesten etc in Engeland, Duitsland, Zuid Afrika, Mexico enzo veel beter kan waarderen! Het is nog redelijk nieuw en beperkt, waardoor je merkt dat iedereen alles veel meer waardeert!

helemaal mee eens!! de sfeer in het buitenland is altijd zo goed omdat een feest daar voor de mensen specialer is dan hier in nederland. het is allemaal nog spannend en bijzonder enzo. iedereen gaat altijd helemaal los, terwijl mensen hier staan van: *gaap* alwéér alter ego - rocker :rolleyes: . 'dance' en de bijbehorende feesten zijn daar nog niet zo ingeburgerd en normaal. hier kan je je ouders en je zusje van 14 meenemen, in het buitenland geldt je als een halve junk wanneer je een feest bezoekt.
Miss Proximus
quote:
Originally posted by AlFerox
in het buitenland geldt je als een halve junk wanneer je een feest bezoekt.

Zo heb ik me ook lang op de HAVO gevoeld. Ik was de enige van school die regelmatig feesten bezocht en de 'nettere'(lees: brave mutsen v/m) scholieren vonden dit allemaal erg raar.

Kom je ze 5 jaar later opeens zélf op een feest tegen, staan ze allemaal om t hardst te proberen te laten zien hoe hip en stoer ze wel niet zijn!

Wat ik ook veel merk tegenwoordig is dat jongeren een soort 'wedstrijd' houden wie er op de meeste feesten en festivals kan zijn in 1 zomer. En dingen zoals een Parade, of Appelsap, zelfs Lowlands en Pinkpop worden door allerlei types bezocht die in principe geen belangstelling hebben in het echte festival-gevoel, maar die gewoon willen kunnen zeggen dat ze er geweest zijn.

Mijn zus gaat al jaren naar Lowlands, is een alternatief tiep, en zelfs zij klaagt er steeds meer over dat er teveel mensen zijn die er niet 'thuishoren'. Dat kan heel superieur overkomen, maar is het niet gewoon een terecht gevoel?
AlFerox
quote:
Originally posted by Miss Proximus

Wat ik ook veel merk tegenwoordig is dat jongeren een soort 'wedstrijd' houden wie er op de meeste feesten en festivals kan zijn in 1 zomer. En dingen zoals een Parade, of Appelsap, zelfs Lowlands en Pinkpop worden door allerlei types bezocht die in principe geen belangstelling hebben in het echte festival-gevoel, maar die gewoon willen kunnen zeggen dat ze er geweest zijn.

Mijn zus gaat al jaren naar Lowlands, is een alternatief tiep, en zelfs zij klaagt er steeds meer over dat er teveel mensen zijn die er niet 'thuishoren'. Dat kan heel superieur overkomen, maar is het niet gewoon een terecht gevoel?

hehe, grappig dit. heb hier vaak over nagedacht, vooral omdat ik vroeger op dezelfde manier dacht over dat 'niet thuishoren'.
maar ik vind het gevoel dus eigenlijk onterecht, of in ieder geval voor een groot deel. ik denk dat je de schuld in dit geval bij de organisatie en/of bij jezelf moet zoeken.
want misschien is lowlands wel helemaal niet meer zo alternatief als vroeger? als lowlands dat namelijk wel was geweest dan hadden die figuren daar echt niet gekomen. maar lowlands heeft blijkbaar voor het grote geld gekozen en programmeert een stuk minder alternatief dan een paar jaar geleden, vandaar dat er een hoop mensen komen die er niet 'thuishoren'.
je kunt je ook afvragen of je zelf dan nog wel zo alternatief bent als je wilt zijn. de muziek waar je naar luistert en een festival als lowlands trekken blijkbaar veel mensen die er niet horen. misschien ben je wel stil blijven staan. de muziek die vroeger als alternatief gold, kan nu een stuk toegankelijker/mainstream zijn. (zo is het met dance-muziek in ieder geval wel denk ik)
Miss Proximus
Respect voor je mening, maar ik vind dit wel een erg fantastische kijk op je eigen gedrag.
Dat Lowlands breder is gaan programmeren ben ik eigenlijk niet echt met je eens, ze hebben in principe altijd al grote namen gehad. Grote, maar niet té grote namen, zoals nu nog steeds. Dat het nu mainstream is geworden ligt denk ik meer aan de commercie eromheen!

Vroeger werden Pinkpop en Lowlands eigenlijk nauwelijks gepromoot, en moest je echt OOR-lezer oid zijn om er een beeld van te kunnen krijgen. Tegenwoordig, met de commercie-drang van 3FM (o.a.) wordt het allemaal veel meer voor het groter publiek bekend gemaakt.
Er zijn, lijkt mij, inderdaad al "echt" alternatieve mensen afgehaakt, dat zie je wel aan het feit dat het aantal tickets niet echt erg is gestegen (toch?) maar er nog steeds hetzelfde aantal mensen komen. Waaronder dus, denk ik, veel nieuwelingen.

Dat je dan zelf stilstaat, dat is een visie op het geheel. Maar dat zou betekenen dat je moedwillig van je festival-gevoel afstand moet gaan doen als je ervoor kiest om vooruit te blijven kijken en daardoor alternatief te blijven? In dat geval denk ik dat veel mensen toch liever stilstaan! Wat me dan op het punt brengt dat je je er inderdaad overheen zou moeten zetten, als je ervoor kiest om je nog in die bepaalde scene te blijven begeven. Maar ja...soms is dat best moeilijk ;)

p.s. zie je trouwens dat ik na een beredenering toch mijn mening met je moet delen :D eerste zin kan dus wel weg! :)
Gonzo
Ik ben het dus ook eens met de beter sfeer in het Buitenland. Draai al een hele poos mee in het wereldje der dance en moet gewoon concluderen dat de Duitsers & de Belgen betere gastgevers zijn dan ons Nederlanders.

De sfeer vooral in Duitsland is onebeschrijflijk. Nature One, Love Family Park met weet ik hoeveel uur Väth, een U60311 met een Liebing, de diverse Loveparades in Berlijn met bijbehorende parties, de onbesuisde nachten in clubs zoals Tribehouse & 3001.

Stuk voor stuk herinneringen met een hoge kippeveldosis. In Nederland kan alleen mijn eerste Innercity een kippevelschijnrilling te voorschijn toveren.
Miss Proximus
quote:
Originally posted by Gonzo
Stuk voor stuk herinneringen met een hoge kippeveldosis. In Nederland kan alleen mijn eerste Innercity een kippevelschijnrilling te voorschijn toveren.

een wát? :D
jp
kippenvelschijnrilling kip·pen·vel·schijn·ril·ling (de ~)
[zelfstandig naamwoord]

1. Staat waarin een prettige herinnering aan een gebeurtenis in het verleden leidt tot een kriebelend gevoel onder de huidplooi => spasmodermiesidderingvoorkomen

vb:In Nederland kan alleen mijn eerste Innercity een kippevelschijnrilling te voorschijn toveren.

synoniem: nvt

:toothless
Gonzo
:D

JP: bedankt voor het openslaan van het lexicon.

Miss Proximus
nee klopt niet, want het is SCHIJN, dus betekent dat het zo voelt, maar niet zo ís! :D
jp
Oh ja vrouwen weten natuurlijk veel meer van gevoelens... :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Privacy Statement