|
Discussie over feesten in NL. (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| jp |
| De line-up is juist erg goed als je van alternatief houdt. Maar dat is bijna niemand |
|
|
| Djeebie |
| Ik vind de line-up echt super, maar de prijs houdt me tegen. Ik heb geen zin om €50 voor een kaartje neer te tellen. Ik snap wel dat een kaartje voor zo'n feest geen €25 kan kosten, maar €50 is gewoon te hoog. |
|
|
| TranceFool |
| Prijs staat mij ook tegen, line-up is erg vet :) |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by jp
De line-up is juist erg goed als je van alternatief houdt. Maar dat is bijna niemand |
ik denk dat er stiekem toch hier en daar best wel wat mensen van alternatief houden, alleen zullen deze mensen de club waar ze meestal heen gaan niet snel verwisselen met de rai.
Op zich zou ik er best heen willen gaan maar december wordt gewoon te duur. Tiesto en Oud en nieuw, kerst daartussen. |
|
|
| jp |
| Expect nothing and you won't be disappointed |
|
|
| Ramonster |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Ik vind de line-up echt super, maar de prijs houdt me tegen. Ik heb geen zin om €50 voor een kaartje neer te tellen. Ik snap wel dat een kaartje voor zo'n feest geen €25 kan kosten, maar €50 is gewoon te hoog. |
Vorig jaar is gebleken, dat wanneer het echt 'nodig' is, de kaartjes wel voor €25 euri de deur uit kunnen. Weliswaar 1+1 gratis, maar als nog! De line-up viel mij ook wat tegen, maar ja, de vernieuwingen zullen voor de een positiever uitvallen dan voor de ander. Wanneer hetzelfde als vorig jaar gebeurt, dan zal ik er als nog heengaan! |
|
|
| jp |
Haha wat een oldschool actie daar bij Multigroove. Ze wilden een underground feestje en ze hebben het gekregen. Geen vergunning aangevraagd dus daarom was de locatie tot 7 uur gisteravond geheim. Ondertussen wel gewoon kaarten verkopen via Ticketbox :P
Politie was nog gekomen maar hebben het laten gaan (geen geluidsoverlast)
Locatie: een oud lichtschip en een oude schuit van de marine. Superfeestje. Sfeer 110%, allemaal vage figuren en opmerkelijk veel mooie vrouwen :toocool:

|
|
|
| ZZandirt |
ouderwets lekker feestje lijkt het.....helemaal top,
volgende x ff bellen jah?? :D:D |
|
|
| jp |
GROTE FEESTEN COOLWALL 2006
FRIDGE
*Defqon One -> Best georganiseerde festival van NL, mooie locatie, veel keuze van hardtrance, techno tot hardcore
*Pandemonium -> Beste hardcore party van NL, gedurfde line-ups, geen nazi's, perfecte sfeer, aankleding
*Mayday -> Hard geluid, indrukwekkende locatie, de plek waar nieuw talent ontdekt wordt en oude masters stralen
Streetparade -> Standaard mooi weer, vrouwen, muziek, Zurich, sfeer
SUBZERO
*Qlimax Nederland -> Helaas de laatste aflevering iets minder goed dan die van 2004
*Qlimax Belgie -> Eerst klap is een daalder waard. Goed geluid, goede sfeer
*Houseqlassics -> Dankzij de combinatie Q-Dance, classics en HMH gegarandeerd een topfeest
*X-Qlusive -> Locatie, geluid, concept allemaal dik in orde.
*Nature One -> Unieke sfeer en locatie. Helaas ver weg en de polizei
*Mysteryland -> Mooiste festivalterrein van Nederland. Het sprookjesbos. Helaas veel lopen.
*Awakenings -> Het technoevent van Nederland
*Sensation Germany -> De combinatie van show mét goede muziek en betere sfeer als in Nederland
COOL
*Armada Nights -> Sinds het vertrek van de boot weer een topper in wording.
*Thunderdome -> Goede productie, alleen teveel nazi's
*Qrimetime -> Goed concept, bezoekers nemen het mafia thema prima op
*Decibel -> Na wat slechte edities in 2005 een topper. Dit gaat de goede kant op
*Q-Base -> Na een slechte eerste editie een knaller in 2005. Afgezien van de jeukproblemen dan.
*In Qontrol -> Met de line-up van 2006 zal de RAI eindelijk weer eens gaan rocken
*Time Warp -> Techno op z'n Duits. Weer jammer van de polizei
*I love Techno -> Slechte organisatie. Wel alle grote namen
*Dance Valley -> Dit festival gaat of staat met het wee. Bij regen valt de organisatie keer op keer door de mand
*Teqnology -> Terug van weggeweest. Misschien weer een concurrent van Awakenings.
*Trance Energy -> ID&T voldoet alleen qua muziek aan de verwachtingen. Productie valt tegen. Wel goede sfeer.
*Sensation Black -> Omdat hier geen dagjesmensen op af komen. Show is perfect, locatie zuigt
*Dominator -> Eerste editie knaller, dit jaar geen vergunning voor Rutbeek. Perfecte organisatie maar wel veel geluid door elkaar
*Qlubtempo -> Terug van weggeweest. De plek om goede oude hardstyle te horen
*Hardbass -> In de Jaarbeurs een ramp. In de Silverdome een topper, vooral vanwege het geluid
*Emporium -> Vanwege de prijs een aanrader. Hopelijk geen duurkoop
*Multigroove -> Mits op de juiste locatie een topper. Organisatie is vaak een bende maar de muziek en sfeer zijn top
*Energy Rave -> Het Mayday van Zurich. Goede line-ups.
*Sensation Belgie -> Voor sommigen dichterbij dan Amsterdam. De Belgen kunnen best feesten.
UNCOOL
*Berlin Dance Parade -> Oude glorie die nooit meer terug komt
*The Love from Above -> Te druk, te warm, gast DJ's vallen tegen. Met de juiste mensen wel lekker chillen.
*Sensation White -> Te veel dagjesmensen en GHB-ers
*Gigadance -> De naam alleen al is een ramp
*Ghosttown -> Tot voor kort een topper. Tegenwoordig nooit meer dan 30% van de Vechtsebanen gevuld. Wel goed geluid.
*Carl Cox & Friends -> Trieste aankleding, trieste locatie, triest geluid.
*Strike One -> Dit is echte een drama, vooral vanwege de Brabanthallen
*Impulz Festival -> Een mislukte poging om een alternative Dance Valley op te zetten. Wel een nachtvergunning.
*Innercity -> Voor dit soort muziek ga je beter naar de clubs. Veel te duur.
SERIOUSLY UNCOOL
*Masters of Hardcore - Nazi paradijs
*Luxurush - Verschrikkelijke combi van house en urban |
|
|
| basvh |
pffff veels te veel harde meuk boven in.
hardstyl/core is wel weer beetje geweest. tegenwoordig is het gewoon minimal, electro/progessive house waar de goede platen worden gemaakt en waar de relaxte sfeertjes hangen. |
|
|
| jp |
Er zijn helaas geen grote minimal en progressive feesten. Dus zou je ook zo'n lijst voor het clubcircuit moeten maken. Helaas kom ik relatief weinig op kleinere feesten vanwege het aanbod van de grotere organisaties. Dus als je je geroepen voelt ;)
Deze waarderingen zijn afgeleid van het begin tot eind tevredenheidsfactor. En een feest kan op zich goed zijn, maar als de concurrent het beter voor elkaar heeft dan daal je op de lijst. De muzieksoort an sich speelt geen rol in de beoordeling. Het is op zich logisch dat Q veel bovenaan staat. Hun feesten verkopen standaard uit dus het budget kan zonder risico elke keer volledig besteed worden waarbij alleen creativiteit de grens bepaald. |
|
|
|
|