return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 
Sensation 2005 (pg. 15)
View this Thread in Original format
Jeremy H
Har oxå alla video-livestreams, säg till om jag ska uppa på nån äääääfffteeeeppeee..
ScuL
Sensation Black LIVE ikväll

Livestreaming:
http://switch.streamgate.nl/cgi-bin...eamid=24&a=.asx


Via parabolen:
Astra 1H (19.2 degrees east)
Transponder 112
12610 Mhz
symbolrate 22000
FEC 5/6
Video PID 191
Audio PID 192

Line-up:
23:00 Yves de Ruyter (hardtrance)
00:05 Tom Harding (hardhouse)
01:10 Yoji Biomehanika (HH+HT)
02:15 megamix (blandat)
02:45 Dana + Luna (hardstyle)
03:50 The Prophet (hardstyle)
04:55 Deepack (hardstyle)
05:55 Outblast (hardcore)
ShyTrance
quote:
Originally posted by ScuL
Sensation Black LIVE ikväll

Line-up:
23:00 Yves de Ruyter (hardtrance)
00:05 Tom Harding (hardhouse)
01:10 Yoji Biomehanika (HH+HT)
02:15 megamix (blandat)
02:45 Dana + Luna (hardstyle)
03:50 The Prophet (hardstyle)
04:55 Deepack (hardstyle)
05:55 Outblast (hardcore)


yeaaaaa!! hoppas d blir lika grymt och stenhårt som förra året :whip: :D
ScuL
Ska titta live hela natten o tracklista :)
zoric
Blir nog inte att stanna uppe hela natten ända in till morgonen som mede WHITE. Men lär väl kolla klart på Yves i alla fall.
Hauken
yoji kommer äga så hårt! blir grymt att se.

Ngn som vet hur man spelar in streams från WMP ?
zoric
quote:
Originally posted by Hauken
yoji kommer äga så hårt! blir grymt att se.

Ngn som vet hur man spelar in streams från WMP ?


Förra veckan spelade jag in Armin och Marco V med WM Recorder 10. Det är jäkligt bra faktiskt, Rekommenderar det.
ScuL
Flera links
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/sensation1.asp
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/sensation2.asp
SwedeTrance
Bara några frågor, jag är inte så haj på de olika stilarna på Black, jag lyssnar ju mest på trance normalt. Vad definierar hardstyle? Och vad är skillnad på hardstyle o hardcore?
ScuL
Hardstyle = egentligen en tung variant efter hardtrance som är mer baserat på hardcore melodier.
Det är en blandning mellan dessa stiler.
140~150 BPM

Hardcore = mycket tyngre och snabbare
150~200++ BPM

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hardstyle

Bara den senaste DJ lirar hardcore (Outblast)

SwedeTrance
Aaah, tack för hjälpen :-) Bra länk dessutom!
140-150bpm går ju helt klart att dansa till, hardcore däremot är nog inget för mig!
Try
Bas_And_Ram-Sensation_Black_Pre_Party-CABLE-09-07-2005-1REAL
Benny_Rodrigues-Sensation_Black_Pre_Party-CABLE-09-07-2005-1REAL
Sensation_Black_Preparty_-_Marcel_Woods_Live-CABLE-07-09-2005-HSALIVE
Tom_Harding-Sensation_Black_Pre_Party-CABLE-09-07-2005-1REAL
Sensation_Black_2005_-_Dana_and_Luna_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Deepack_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Megamix_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Outblast_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_The_Prophet_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Tom_Harding_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Yoji_Biomehanika_Live-CABLE-10-07-2005-4CHOON
Sensation_Black_2005_-_Yves_Deruyter_Live-CABLE-09-07-2005-4CHOON_INT

stäväs ftp var tyvärr inte online, hade den vart det hade jag uploadat alla setten från black...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 
Privacy Statement