return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
SweTA mixfestival 4-7/10 2005 (v.38) - Spellistor och annat skoj! (pg. 3)
View this Thread in Original format
Laszlo
NU har jag äntligen fått tummen ur mitt håriga arsle och spelat in en mix. På tiden va? Hoppas jag får plats på schemat :) 64 min är den.

puss på er
Vizay
vafan då hade ju jag kunnat svänga en också men jag lät ju bli för jag trodde det va försent :p

what say you others, finns det en plats för mig längst bak i schemat eller så? :)
anuga
quote:
Originally posted by Vizay
vafan då hade ju jag kunnat svänga en också men jag lät ju bli för jag trodde det va försent :p

what say you others, finns det en plats för mig längst bak i schemat eller så? :)

Då kanske jag kan leverera en med :D glömde ladda upp, sen sket jag på det.
Dj P.A!
quote:
Originally posted by Laszlo
NU har jag äntligen fått tummen ur mitt håriga arsle och spelat in en mix. På tiden va? Hoppas jag får plats på schemat :) 64 min är den.

puss på er

Alltså - hallå! Inte för att jag vill vara gnällig. Men får folk slänga in mixar såhär sent? I sådana fall skulle jag ju kunna göra en ny mix. Min mix är ju en månad gammal p.g.a det tagit sådan tid innan detta blev klart. Hur kul är det med mixar som är en månad gamla (kanske i vissa fall äldre) som skall jämföras med helt nya mixar...? En av grund poängen som DJ är ju faktiskt att man har det senaste. Eller hur? Det jobb man lade ner för att ha en ny fräsch mix för en månad sedan nu faktiskt är helt bortkastat eftersom folk nu kan välja samma låtar...
Vizay
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Alltså - hallå! Inte för att jag vill vara gnällig. Men får folk slänga in mixar såhär sent? I sådana fall skulle jag ju kunna göra en ny mix. Min mix är ju en månad gammal p.g.a det tagit sådan tid innan detta blev klart. Hur kul är det med mixar som är en månad gamla (kanske i vissa fall äldre) som skall jämföras med helt nya mixar...? En av grund poängen som DJ är ju faktiskt att man har det senaste. Eller hur? Det jobb man lade ner för att ha en ny fräsch mix för en månad sedan nu faktiskt är helt bortkastat eftersom folk nu kan välja samma låtar...

Personligen tycker jag inte nyheter spelar så stor roll. Har man temat att lassa in massa nytt så är det självklart lite störande men annars bör det inte spela så stor roll.

Jag personligen tänkte ju i sånt fall göra en mix med både gammalt och nytt :)
mr_fisken
quote:

Äsh jag som lyssnare kommer inte bry mig iaf. Kul med lite musik bara. Nyast är inte alltid bäst:)
Christian Ö.
vad kommer adressen för sändingen vara?
Laszlo
quote:

grejen är att jag hade en mix uppladdad för nästan en månad sedan - fick dock ett erbjudande om att spela på en annan radiokanal, men med väldigt kort varsen - och sweta-mixen var det fräschaste jag hade till godo. För att inte spela samma mix igen på mixfestivalen bad jag steve ta bort den. Därav också min fråga "om det var för sent" för mig att vara med eftersom jag kanske redan från början fanns med i schemat? Om inte så får jag väl ta smällen - det är väl bara att acceptera...jag kommer i vilket fall som helst lyssna på de andra...
DjAviander
Jag undrar precis som Christian vart vår underbara festival kommer att sändas?

(Sen vill jag naturligtvis pröva min nya sig ;) (Tack Anuga!))
RebeL9
quote:
Originally posted by Laszlo
grejen är att jag hade en mix uppladdad för nästan en månad sedan - fick dock ett erbjudande om att spela på en annan radiokanal, men med väldigt kort varsen - och sweta-mixen var det fräschaste jag hade till godo. För att inte spela samma mix igen på mixfestivalen bad jag steve ta bort den. Därav också min fråga "om det var för sent" för mig att vara med eftersom jag kanske redan från början fanns med i schemat? Om inte så får jag väl ta smällen - det är väl bara att acceptera...jag kommer i vilket fall som helst lyssna på de andra...

varför är du rädd för att bäst-före-datumet ska gå ut på mixen? dessutom är det ju inte åldern på låtarna som gör en bra mix utan just valet av låtarna. Ingen av låtarna i min mix är nya.

Aendy
quote:
Hur kul är det med mixar som är en månad gamla (kanske i vissa fall äldre) som skall jämföras med helt nya mixar...?

När blev det en tävling. Jag vill höra musiken, skiter i om det är nytt eller gammalt så länge det svänger...
SteveTranz4ever
Ärligt talat så struntar jag i om det droppar in några extra mot slutet men då tar jag mig friheten att ändrar speltiderna för att alla ska få plats.

Vad gäller exakta tider så är det omöjligt att tajma om man inte ska låta det vara tyst ex. 3 minuter om mixen är 57 minuter för att kunna starta nästa på ett exakt klockslag. Man ser i winamp'en vem som lirar ändå ! Jag har döpt alla ID3 till exakt samma fast med olika DJ-namn då.

adressen kommer att vara http://SWETA.MINE.NU:8000

Som jag har nu kan jag ha max 64 lyssnare i 128kbps :)
Behövs de mer tryck så kan jag skicka en färdig server till nån som vill hjälpa till att hosta...
"Provsänder" nu...

Vad gäller ålder på musik så är det helt ovesäntligt... fattar inte hypen med att ha musik som tilverkades om en vecka...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Privacy Statement