|
Verkiezingsdebat --> PRACHTIG!!!!! (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
rossenmoller is een domme mol, zoals hij pim voor schut zette, sloeg nergens op, DAT IS GEEN POLITIEK, dat is zoo lamee. die paul mag voor mij oprotten, domme gast |
Je slaat de spijker op zn kop.. dat is idd geen politiek debat.. dat is gewoon 8e groep ik lul je uit style.. Zitten de heren in een discussie kom je met zoiets.. Zullen nog veel aanvallen jegens de heer fortuyn komen maar dit duid alleen maar op de zwakte en het falen van de andere partijen. Have no fear.. Pim f is here |
|
|
| magrec |
Ik heb grote moeite met groenlinks.
Eigenlijk omdat de cpn (communistische partij nederland) en 3 andere partijen nl PSP, de PPR en de EVP gl hebben opgericht.
Ik snap niet dat je daar op kunt stemmen (als je wist hoeveel doden er door het communisme zijn gevallen. (meer doden dan hitler!!!) |
|
|
| Tha Force |
Rosenmoller had gelijk en Fortuyn gaf et toe, want anders had hij er wat van gezegd, maar neej zowdra zn zwakke punt aan bod komt zegt ie nix meer!
Ver der was hij wel errug sterk moet ik zegge, maar ik denk dat Rosenmoller tog sterker was!
Kzal ff zegge welke indruk ze op mij maakten en wat ik van ze vond:
VVD--> Dijkstal: Zwak, errug zwak, hij straalde helemaal nix uit en zat de hele tijd met een btje opgetrokken schouders en kon niet goed zijn standpunt verdedigen.
PVDA--> Melkert: Hij was sterker dan Dijkstal en ging niet zow af als in et vorige debat, maar ook hij kon niet goed zijn standpunten verdedigen.
D66--> De Graaf: Maakte op mij een sterkere indruk dan verw8 en was van de huidige paarse coalitie op mij de sterkste indruk.
CDA--> Balkenende: Hij was niet zow aggresief als Fortuyn en Rosenmoller (en ook de Graaf op bepaalde momenten) waren, maar hij drukte zich goed uit en kon zn standpunt goed verdedigen. Helaas ing het fout bij de stelling over Soft-Drugs.
Groen Links--> Rosenmoller: Een zeer sterk optreden, ik vond hem et samen met Fortuyn het sterkste. Hij verdedigde zijn standpunt goed, en was helder en duidelijk. En zijn klapper van de avond was natuurlijk toen hij Fortuyn op zijn zwakke plek raakte.
Lijst Fortuyn--> Pim Fortuyn: Hij was sterk, duidelijk en aggresief, maar zowals Rosenmoller zei zowdra et een zwak punt van hem betrof kwam er theater van zijn kant, maar verder een zeer sterk optreden. Alleen een zwakke reactie toen hij kritiek kreeg. |
|
|
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by magrec
Ik heb grote moeite met groenlinks.
Eigenlijk omdat de cpn (communistische partij nederland) en 3 andere partijen nl PSP, de PPR en de EVP gl hebben opgericht.
Ik snap niet dat je daar op kunt stemmen (als je wist hoeveel doden er door het communisme zijn gevallen. (meer doden dan hitler!!!) |
lol ja okay.. maar denk je niet dat dat meer kwam door het stalinistische bewind etc?
voor de rest snap k ook niet dat je kan stemmen op zon geiten wollen sokke partij.. (alhoewel allemaal op de fiets.. best gezellig) Okay dat was wel kort door de bocht ;) |
|
|
| magrec |
| jawel zowel onder lenin als stalin zou ik moeten zeggen. |
|
|
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by Tha Force
Groen Links--> Rosenmoller: Een zeer sterk optreden, ik vond hem et samen met Fortuyn het sterkste. Hij verdedigde zijn standpunt goed, en was helder en duidelijk. En zijn klapper van de avond was natuurlijk toen hij Fortuyn op zijn zwakke plek raakte.
Lijst Fortuyn--> Pim Fortuyn: Hij was sterk, duidelijk en aggresief, maar zowals Rosenmoller zei zowdra et een zwak punt van hem betrof kwam er theater van zijn kant, maar verder een zeer sterk optreden. Alleen een zwakke reactie toen hij kritiek kreeg. |
MMm ja dat kan best maar denk je niet dat het niet zo bijster slim is om dat jegens zo een populaire lijsttrekker te doen? Volgens mij levert dat eerder minder zetels op dan meer.. Maar dat denk ik :)
Ik vond fortuyn ook weer goed ja.. lekker zn punten er doorheendrukken frisse blik op de zaken.. Jaaa mooi weer
daarnaast vond k balkendende ook wel goed ja.. MOoie coalitie :) En op het vlak van softdrugs.. ach dat is niet zon groot punt.. dat je daar nou beetje in de mist gaat..
[edit] Yes yes magrec.. alhoewel ik toch denk dat lenin t wel wat rooskleuriger en heppier de peppier voor had met moedertje rusland en de mensjes.. iedreen gelijk enzo.. Karl marx helemaal.. opzich leuke idealen [/edit] |
|
|
| Tha Force |
kdenk dat hij juist veel stemmen ermee kan winnen, omdat hij het tegen fortuyn doet, er zijn ook veel mensen die fortuyn niet mogen en zijn standpunten slegt vinden.
En de aanhanger van GL op dit moment houdt hij daar zowiezow mee |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by magrec
Ik heb grote moeite met groenlinks.
Eigenlijk omdat de cpn (communistische partij nederland) en 3 andere partijen nl PSP, de PPR en de EVP gl hebben opgericht.
Ik snap niet dat je daar op kunt stemmen (als je wist hoeveel doden er door het communisme zijn gevallen. (meer doden dan hitler!!!) |
ja zoals henkie al zei das meer aan stalin en lenin te danken.. rusland lag toen gewoon te ver achter en zij wilde beide dit inhalen en de manier waarop ze het deden was nie echt mensvriendelijk!
die partijen zijn gewoon voor de ideeen van het communisme, als je zou verbieden zou je de wet schenden!! |
|
|
| basvh |
ik heb het debat niet gezien, dus kan er niet over oordelen.
ik vind die rosenmoller maar een eikel, allemaal zeggen van mensen mogen niet te veel verdienen enzo, gelijke inkomens maar zelf paar miljoen op de bank hebben staan,
en nu tijdens verkiezings tijd beetje popi jopie lopen doen terwijl ze 8 jaar als oppositie partij in de kamer hebben gezeten en nog nooit iets bereikt hebben.
nee voor mij wordt het pimme, over de WAO heeft in grote lijnen gelijk
daar moeten ze veel strenger mee zijn, veel vrienden van mij die werken en 1 dag geen zin hebben, bellen gewoon op en melde zich ziek terwijl ze niet ziek zijn.
ook wil hij een discussie starten over legaliseren hard drugs, dat vind ik ook wel goed plan want je zal groot deel van criminaliteit verminderen.
PIM AT YOUR SERVICE |
|
|
| Apoptosis |
| quote: | Originally posted by Henkie_henk
Ja mensen uit de WAO gooiien die er niet thuis horen! Wat is daar zo raar aan.. ER is iig iemand die wel met oplossingen komt.. Zo is de SER ook al 30 jaar bezig om op een akkoord te komen. Laat ik dan nog even terugkomen dat kok zei dat volgens de heer fortuyn mensen met kanker geen recht hebben op een wao uitkering.. Dat is toch logisch? Waarom zou de werkgever in hemelsnaam moeten opdraaiien voor iets wat hij niet heeft teweeggebracht.
|
Als iemand tig jaren voor iemand heeft gewerkt en die wordt ineens ontzettend ziek dan kan de werkgever die persoon natuurlijk NIET laten stikken (en zeker niet als t zijn of haar eigen schuld niet is)!! Dat vinnik echt matennaaierij! |
|
|
| Rudy |
Ik weet niet erg veel over de huidige politieke situatie en al die standpunten van Fotuyn maar 1 ding weet ik wel zeker is dat hij sowieso al een positieve invloed op de politiek heeft gehad! 2 jaar geleden interesseerd niemand zich in de ing politiek en zaten er zeker geen jongeren (zoals wij) erover te discussieren! Of Fortuyn nu wel of niet verdere invloed gaat hebben op de Nederlandse politiek, hij heeft in ieder geval de politiek al wat interessanter gemaaakt....en dat is in ieder geval beter dan al die andere mongolen met hun half zachte gare kut "oplossingen"....
Later |
|
|
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by Apoptosis
Als iemand tig jaren voor iemand heeft gewerkt en die wordt ineens ontzettend ziek dan kan de werkgever die persoon natuurlijk NIET laten stikken (en zeker niet als t zijn of haar eigen schuld niet is)!! Dat vinnik echt matennaaierij! |
Is toch helemaal niet kwestie van laten stikken.. Als jij eigen bedrijf hebt.. 3 werknemers.. 1tje daarvan raakt ongenezelijk ziek.. Niet vanwege jouw handelen.. Moet je daar dan voor gaan betalen?? Vind je dat echt? Waar zit daar de logica?
Is toch helemaal geen matennaaierij.. kijk dat er opvang moet komen.. uiteraard.. t zal je maar gebeuren zon ziekte.. kanonne.. Maar daarom hoeft niemand iemand er voor op te draaiien die er nix aan kan doen
Tegenwoordig is er trouwens meer sprake van banen-hoppe.. dus werk je paar jaar bij bedrijf word je ziek.. kan je lekker vange.. das ook mooi lullig.. Kleine bedrijven.. zoals in 1e voorbeeld.. zullen ook over de kop gaan als ze ineens moeten gaan dokken voor iets wat ze niet hebben veroorzaakt.. das niet op te brengen.
ps Remy ben t met je eens.. iig al een lekker fris briesje door de stoffige 2e kamer.. |
|
|
|
|