|
Verkiezingsdebat --> PRACHTIG!!!!! (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Kamaya |
| quote: | | Ja mensen uit de WAO gooiien die er niet thuis horen! Wat is daar zo raar aan.. |
HH, er zijn veel meer mensen de dupe dan alleen de mensen die er onterecht in zitten. Pim's aanpak leidt echt tot grote groepen onrechtvaardig behandelde burgers die in de goot belanden.
| quote: | | Pim wil Schengen opzeggen. DAT KAN NIET. We zitten in de Europese Unie! | | quote: | | Wrom niet? Amerika doet niets anders.. die heeft ook steeds schijt aan wat de europese unie denkt of wilt.. |
Omdat NL. een EXPORT land is en AFHANKELIJK van andere landen. NL. kan zich niet zomaar terugtrekken. Dat zou helemaal een slechte stap voor de economie zijn. Juist door lid te zijn v/d EU (o.a.schengen dus) heeft NL. goede handelscontacten. En wat betreft de het geld dat wegvloeit naar armere landen hierdoor: die mensen hebben toch ook recht op een goed leven en bovendien creeer je zo weer afzetgebieden. Nederland is niet alleen op de wereld weet je.
Bovendien ben ik het wel eens met je punt wat betreft het aanwakkeren van haat tegen Nederlanders op islamitische scholen. Dit moet aangepakt worden. Echter Pim zorgt niet voor een oplossing, of iig niet een betere oplossing dan de andere partijen. Pim's oplossing heeft alleen veel meer nadelige bijwerkingen, ook op internationaal vlak. Bovendien zijn enkele oplossingen onmogelijk. |
|
|
| Henkie_henk |
Welke mensen worden er nog meer de dupe van dan Kamaya? Ik weet wel dat er nu iig veel misbruik word gemaakt van de WAO en dat we beetje sissy samenleving hebben. Ik heb zelf een "studie" van enkele maandjes over WAO en de oplossingen etc moeten doen.. opzich weet k dus wel hoe het er aan toe gaat..
2
Pssst kamaya gebruik (B) text (/B) maar dan met [ en ].. dan krijg je dikgedrukte txt :) beter dan capslock :)
anywayz.. nederland is idd export land ja..maar landen zoals duitsland die laten naar mijn weten veel minder buitenlanders naar binne.. ook daar heerst er een veel rechtsere sfeer.. Steeds vaker zie ik op tv dat een rechtse partij ineens (een dan wel) plaatselijke overwinning heeft behaald.. maar dat duid toch ook op onvrede..Waarschijnlijk zal er wel begrip voor zijn.. en sja nederland loopt toch altijd voorop.. wat betreft euthanasie.. drugs.. nu dus ook met het asielzoekersbelijd.. fijn fijn. Ookal is dit niet rond te krijgen he.. opzegging van schengen.. er zal iig wel een totaal nieuw strenger belijd komen.. daar teken ik graag voor.
| quote: |
En wat betreft de het geld dat wegvloeit naar armere landen hierdoor: die mensen hebben toch ook recht op een goed leven en bovendien creeer je zo weer afzetgebieden. Nederland is niet alleen op de wereld weet je.
|
Jaaa ben ik het zeker met je eens.. we zijn (bijna allemaal) mensen.. daarom plijt ik ook voor opvang op locatie.. je moet toch niet de mensen uit hun huidige sicko beklemmende cultuur gaan rukken we zijn immers allemaal mensen en niet alleen op de wereld.
Maar om nog eem verder te gaan over geen oplossingen van fortuyn: Ik denk dat het weren van buitenlanders die niet welwillend zijn om te integreren wel redelijk zal helpen tot een betere samenleving in nederland..
leg verders nog eem uit anders wat je bedoelt in laatste alinea :) beargumenteer eens:) |
|
|
| Kamaya |
| quote: | | Welke mensen worden er nog meer de dupe van dan Kamaya? Ik weet wel dat er nu iig veel misbruik word gemaakt van de WAO en dat we beetje sissy samenleving hebben |
Dat er misbruik v/d WAO wordt gemaakt staat vast. Dat is een heel belangrijk punt en alle partijen zien dat ook in. Echter wat Pim wil is dat je gescheiden verzekeringen krijgt (regelingen)- op het werk - en buiten het werk. Mensen die dus op beide vlakken niet goed verzekerd zijn (vooral armere mensen) vallen buiten de boot bij de WAO en hebben geen geld meer omdat ze ook niet goed particulier verzekerd zijn (dit is natuurlijk niet goedkoop). Zo zal het gebeuren dat juist de armere mensen die dit overkomt in een soort kettingreactie verval raken en onderaan de maatschappelijke ladder terecht komen. Dit soort problemen kunnen zich voordoen en Fortuyn heeft daar geen oplossing voor, hij laat die mensen gewoon stikken.
(ter toelichting,bekijk het stukje van Rosenmoller die dit erg duidelijk schetste)
| quote: | | Jaaa ben ik het zeker met je eens.. we zijn (bijna allemaal) mensen.. daarom plijt ik ook voor opvang op locatie.. je moet toch niet de mensen uit hun huidige sicko beklemmende cultuur gaan rukken we zijn immers allemaal mensen en niet alleen op de wereld. |
Hier praten we een beetje langs elkaar heen. Ik bedoelde vooral de gelden die naar de EU gaan en die in achterstands gebieden worden ingezet in Europa zelf. Jij hebt het over het punt van Fortuyn dat 'vluchtelingen' moeten worden opgevangen in hun nabije omgeving, omdat het daar het beste voor hen zou zijn. Die mensen halen wij niet uit hun cultuur, zij vluchten hierheen. Voor hen is het buurland net zo slecht. Ze emigreren echt niet naar Europa omdat ze het zo goed hebben in hun eigen land of omdat ze in hun buurland zo goed terecht kunnen. Dit is dus geen oplossing. Je kunt wel de grenzen dichtgooien zoals hij dat wil (waar ik het dus totaal niet mee eens ben en wat ook erg onrealistisch, maar dit terzijde) maar daarmee los je de stroom vluchtelingen niet op en opvang in buurlanden is geen oplossing zoals ik net heb uitgelegd.
Met mijn laatste alinea probeer ik te zeggen dat Fortuyn als oplossing voor (als voorbeeld die scholen)dit probleem de grenzen wil dichtgooien. Dit brengt grote nadelige gevolgen met zich mee op intern. vlak (lees bijv. uitleg hierboven). De oplossing ligt in inburgeringscursussen en de noodzakelijke sancties om de mensen toch te dwingen. Echter de oplossingen (die dus onmogelijk zijn) als verplichte woonplaatsen toewijzen aan mensen (die inmiddels dus al de 2e generatie v/d in dit land geborenen zijn) om de cultuur te verspreiden en zo de inburgering te stimuleren. Hij wil dus gewoon onze eigen burgers (want het hadden jij en ik kunnen zijn) verplichten ergens te wonen. Dit is onmenselijk. Dit is tegen de internationale mensenrechten.
Ik hoop dat ik het zo voldoende heb toegelicht. :stongue: |
|
|
| Remy D |
Stem lijst GJPW!!!!
GA JE PIK WASSEN!!!!!!!!!! |
|
|
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by Kamaya
Dat er misbruik v/d WAO wordt gemaakt staat vast. Dat is een heel belangrijk punt en alle partijen zien dat ook in.
[QUOTE][/b]
Ja daar komen ze nu mee..
[QUOTE]
Echter wat Pim wil is dat je gescheiden verzekeringen krijgt (regelingen)- op het werk - en buiten het werk. Mensen die dus op beide vlakken niet goed verzekerd zijn (vooral armere mensen) vallen buiten de boot bij de WAO en hebben geen geld meer omdat ze ook niet goed particulier verzekerd zijn (dit is natuurlijk niet goedkoop). Zo zal het gebeuren dat juist de armere mensen die dit overkomt in een soort kettingreactie verval raken en onderaan de maatschappelijke ladder terecht komen. Dit soort problemen kunnen zich voordoen en Fortuyn heeft daar geen oplossing voor, hij laat die mensen gewoon stikken.
(ter toelichting,bekijk het stukje van Rosenmoller die dit erg duidelijk schetste)
|
Yes dus de WAO houden voor de mensen die ook daadwerkelijk door hun werk arbeidsongeschikt worden... wat logisch is.. Dan is de heer fortuyn sterk voorstander van verzekeringen zoals je al zei.. Tegenwoordig is het al zo dat als je een slechtere baan hebt je het wat minder heb in nederland.. dat je toch aan al je primaire levensbehoeften kan voldoen.. je zal heus niet achteruitgaan in je levensgenot door een verzekering.. Je kan zelf ook bepalen in hoeverre je jezelf wil verzekeren zo zullen jongeren hoogstwaarschijnlijk nog niet zoveel geld uit willen geven aan deze verzekeringen.. Daarnaast zullen de armere mensen heus wel gesubsideerd worden mits dat nodig is.. daarnaast weet je ook nog nieteens hoe duur die verzekeringen zijn. Wees blij dat er eindelijk es geen misbruik word gemaakt van de wao.. en dat je zelf kan bepalen hoeveel je over hebt voor verzekering.
Daarnaast is een voordeel van verzekeringen dat veel beter word gecontroleerd of iemand er recht op heeft of ie in de wao hoort of zijn klachten en uitkering etc gegrond zijn. Kan de overheid mooi zijn tijd besteden aan nieuwe plannen.
Hier praten we een beetje langs elkaar heen. Ik bedoelde vooral de gelden die naar de EU gaan en die in achterstands gebieden worden ingezet in Europa zelf. Jij hebt het over het punt van Fortuyn dat 'vluchtelingen' moeten worden opgevangen in hun nabije omgeving, omdat het daar het beste voor hen zou zijn. Die mensen halen wij niet uit hun cultuur, zij vluchten hierheen. Voor hen is het buurland net zo slecht. Ze emigreren echt niet naar Europa omdat ze het zo goed hebben in hun eigen land of omdat ze in hun buurland zo goed terecht kunnen. Dit is dus geen oplossing. Je kunt wel de grenzen dichtgooien zoals hij dat wil (waar ik het dus totaal niet mee eens ben en wat ook erg onrealistisch, maar dit terzijde) maar daarmee los je de stroom vluchtelingen niet op en opvang in buurlanden is geen oplossing zoals ik net heb uitgelegd.
|
Yes ik weet dat we langs elkaar heenpraten..ik grapte ook in mijn vorige stukje.. Wij halen trouwens wel degelijk de mensen uit hun cultuur .. de bekrompen ik sla me vrouw inelkaar cultuur naar onze moderne vrije cultuur..
en natuurlijk is het buurland net zo slecht voor ze omdat ze eigenlijk lekker in nederland willen profiteren.. en dan heb ik het over de economische vluchtelingen (zon 80 procent)..
uiteraard zal de stroom vluchtelingen wel afnemen als duidelijk word wat het standpunt van nederland is.. Geen eeuwenlange procedures waardoor je later toch wel blijft.. wel integratie nodig... je grijze wolven club die is niet meer aanwezig.. dus je vriendjes hou je niet. Dan kan je nog zo graag wel nederland in willen.. maar als je niet voldoet aan de vereisten kom je der niet in.. Tuurlijk stopt dat de stroom.
Om daar nog even over door te gaan.. wat een ontzettend sterk punt is van de heer fotuyn is om de dreiging van de islam en zijn terroristische aanhang in nederland zo veel mogelijk onder controle te houden want berichten als terroristische bolwerken in scholen.. Kinderen die worden verteld over haat jegens nederlanders.
graag verwijs ik hier naar:
http://www.hetgooi.tv/multimedia/mp...ssclass_low.mp3
Echter de oplossingen (die dus onmogelijk zijn) als verplichte woonplaatsen toewijzen aan mensen (die inmiddels dus al de 2e generatie v/d in dit land geborenen zijn) om de cultuur te verspreiden en zo de inburgering te stimuleren. Hij wil dus gewoon onze eigen burgers (want het hadden jij en ik kunnen zijn) verplichten ergens te wonen. Dit is onmenselijk. Dit is tegen de internationale mensenrechten.
|
Een woonplaats aanwijzen voor mensen om zo een betere samenleving en een gemoedelijker bestaan te creeeren. Wat dacht je daar van? Je kan hier bijvoorbeeld denken aan de eventuele vorming van grijze wolven clans of iets in die trant.. geen problemen mee om niet integreerde mensen te schijden.
GreetZ |
|
|
| kolkiewolkie |
henkie, je blijft me verbazen... de ene keer tiep je precies wat ik denk (en dus ook mee eens ben), de andere keer tiep je iets waar ik 180 graden tegenin zou zijn gegaan als ik gisteravond online was geweest.....
...echter, ik moet bekennen dat ik het debat niet gezien heb, en ga me er verder niet in mengen.
komt er voor mij kort op neer dat pim goede ideeen heeft en dat het ook goed is dat ie dingen aankaart, maar de manier waarop hij bepaalde dingen wil oplossen slaan voor mij te ver door naar de andere kant....
en dan nog 2 dingen over dat boek (die puinhopen van 8 jaar paars)
1) staat het ergens online? ik wil het nl. wel lezen maar no way dat ik het ga kopen. die kale eikel :p krijgt geen cent van mij.
2) "puinhopen". wat mij opvalt is dat de meesten even vergeten dat paars ook best veel dingen wel goed heeft gedaan.. alleen door die iets haperende economie vergeet iedereen dat weer vrij vlotjes... maar als ik denk aan de verkiezingen van bijna 4 jaar geleden (toen had paars er dus al 4 jaar opzitten!) hoorde je ook niemand klagen....
zal ik nog fftjes wat over het communisme vertellen:
communisme ZUIGT soooooooooo.
dit betekent dat iedereen gelijk is. leuk bedacht hoor, maar dat betekent ook dat diegenen die zichzelf helemaal uit de naad werken hetzelfde krijgen dan de lui die de hele dag uit de neus zitten te vreten... het komt erop neer dat je gewoon je hele hebben en houwen weg kunt geven en in principe nix terugkrijgt.... (mesjongens wat moet dat communisme saaaaaai zijn geweest zeg). (bedenk me nu dat als ik het bovenstaande toepas op politieke partijen de pvda en groenlinks toch wel snoeihard onderuit gaan....LOL)
L8er |
|
|
| Miss Proximus |
| Grappig dat door Pim Fortuyn opeens alle mensen verstand menen te hebben van politiek :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
Grappig dat door Pim Fortuyn opeens alle mensen verstand menen te hebben van politiek :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
hehe waarom denk ik oppeens zelfs dezelfde dingen,das best wel erg eng:stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| Miss Proximus |
| quote: | Originally posted by Donna
hehe waarom denk ik oppeens zelfs dezelfde dingen,das best wel erg eng:stongue: :stongue: :stongue: |
zou dat een reden zijn waarom we altijd in de clinch lagen :D we lijken teveel op elkaar ;) |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by Donna
weet jij het beter??
vertel mij dan ff waar ik op zou moeten stemmen? (als ik stemmen mocht) |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
dat van rossenmuller slaat echt nergens op, dat int vragenuurtje
dat is geen politiek, dat is iemand zwart maken
en fortuyn onderbouwd alles goed, aleen bijna iederen lijstrekker heeft de pik op hem in, omdat hij veel zetels vna hun partijtjes jay
ik vind pim super, en ad melkert is een loserrrrrrrrrrr |
Siesta hou jij je alsjeblieft bezig met Pokémon kijken ofzo, dit gaat je namelijk duidelijk de pet te boven allemaal.
pffff, dit stukje van jou is echt de grootste onzin die ik ben tegengekomen. daar kan zelfs pim fortuyn nog een puntje aan zuigen.
:o :o :o |
|
|
| mido |
Weet je wat.
Ik laat me stem gewoon varen!
Ze weten gewoon allemaal niet wat ze moeten doen daar in Den Haag. Dus als ik stem stem ik op iets wat zeker niet wint ofzo. |
|
|
|
|