return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 
Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars (pg. 4)
View this Thread in Original format
anuga
quote:
Originally posted by MondayBar
Jofawe:
Vad är det du saknar denna gång? Att vi har en (av 16) hardstyle-dj som avslutar i Panorama dag 2 är väl inte så farligt. Det är ju massvis som önskar det. Vi kör musikstilar som våra gäster ber oss att boka och som fungerar.

Det bara känns som det har varit en hel del HS på sista tiden, men det kan vara så att man har varit på fel plats.

Som det ser ut i linan denna gången, så är det inte 9 stycken FF som lirar HS eller dess like.

Så jag ser nog fram emot denna kryssningen mer än den förra.

Bara jag får höra Pure Thrust på Main så kan jag sätta mig med Minttu flaskan brevid sen i eXtas. ;)
SteveTranz4ever
Det har väl inte vart så himla mycket HS men det är ju de som gillar HS som låter mest... sen kanske Patrik syftar på att det spelas HS i nästan varenda hyttförfest :)

Skippa Minttun denna gången anuga ! Det ska jag göra!

Minns din dag1... minns min dag2.... MOPPE-FYLLA DeLuxe !
Laszlo
nja..i vilket fall som så hänger jag med på kryssningen om mitt konsutuppdrag inte drar ut på tiden mer än fyra veckor...missade ju förra...gjorde ont i själen...jag kan leva med att röja på dag två,,,om nu inte johnny boy goes wild och manglar hardstyle i två timmar :)
anuga
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Skippa Minttun denna gången anuga ! Det ska jag göra!

Minns din dag1... minns min dag2.... MOPPE-FYLLA DeLuxe !

:haha: :crazy: :haha: Jo, visa ord, får nog bli något annat :)
MondayBar
Vi skulle gärna ha fler stilar på kryssningen om det fanns publik och dansgolv för det, men vi har en båt att fylla och går därför på det som drar mest folk eftersom det är folket i första hand, inte musiken, som gör festen. Dessa fester skulle vara en katastrof om vi bara hade halvfullt med folk, oavsett hur bra musik som spelades.

Sen försöker vi självfallet variera oss så mycket som det går. Tycker dock inte att utbudet på denna kryssning skiljer sig så dramatiskt från tidigare.. vad tycker ni?

/Staffan

ps
Johnny hittar på nåt nytt varje gång. På denna kryssning kommer "Johnny van Boy" att köra big room music, dvs full-on melodic trance. I Finland om några veckor är han bokad att köra ett house/electro-set, så han har inte helt glömt sina rötter... :)
jofawe
Jag saknar kärleken på kryssarna.. kan det vara den smutsiga hardstylen som gör det? Kanske är det att jag utvecklats musikmässigt i fel riktning?
Det är bara lite väl mycket.. hårt.. nuförtiden.

Äsch, jag vet inte, kanske bara är gnällig.
Men det har känts som om de senaste kryssnarna bara varit hs folket som fått sitt, inte det Ni själva vill ha..

Äh, jag kommer stå där på däck och skrika i extas ändå när allt kommer till kritan, konstigt nog så är man ju där alla andra är.

btw:
hur fasen låter full-on melodic trance? skuuuum genre...

(och steve, klart jag inte glömt att du ska spela :))
MondayBar
Jag tror du blandar ihop hardstyle och det faktum att musiken generellt låter hårdare nuförtiden. Vi har bara haft två hardstyle headliners hittills (Dana och Tatanka) samt några svenska djs som Stenis, Ferren m fl (Edit: glömde ScuL - han var skitbra!), däremot massvis med klassiska trancedjs som Ferry, Armin, Agnelli & Nelson, Above & Beyond etc

Om du lyssnar på de stora namnen så är det väldigt få som kör den renodlade "snälla" trancen som var poppis för några år sedan, det är helt enkelt hårdare över lag.

Egentligen ska jag kanske inte uttala mig om musikstilar eftersom jag inte vet så mycket om det. Vi går ju på vad som är störst i resp genre och vad man bokar på världens största fester samt det folk önskar på forum som detta och TC m fl.

Ang min beskrivning av Johnnys set.. hehe.. det där hittade jag på. Tyckte att det lät bra... ;) Det jag vet är att du aldrig lär har hört honom så förut...
SteveTranz4ever
Har bara hört talas om Johnny van Boy tidigare... hört det är en galen jävel :D
"Steve van Lloyden" som han heter spelar innan innan JvB...

Snacka om att Steve van Lloyden flashar med sina cash!
Han senaste inköp!
En äggvit Lloyd!

Galet pimpad med vita plåt-rims och kromad grill!
jofawe
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har bara hört talas om Johnny van Boy tidigare... hört det är en galen jävel :D
"Steve van Lloyden" som han heter spelar innan innan JvB...

Snacka om att Steve van Lloyden flashar med sina cash!
Han senaste inköp!
En äggvit Lloyd!

Galet pimpad med vita plåt-rims och kromad grill!

inte nog med det, galen plåt med hårt blås-jobb med :P
ScuL
quote:
Originally posted by jofawe
Jag förstår inte denna jäkla hysteri på alla jävla hardstyle djs... De borde döpa om kryssningarna till bitchbar cruises..

lugnt det är bara 2 timmar hardstyle i hela linan :X

jofawe
Mondaybar:

ja, jag blandar nog ihop det..
Men, det faktum att de kör allt hårdare behöver ju inte betyda att alla som lyssnar på dem gillar det?

För visst är det skumt att det är som bäst drag på ett dansgolv när en äldre, melodisk dänga spelas, än när en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?
anuga
quote:
Originally posted by jofawe
För visst är det skumt att det är som bäst drag på ett dansgolv när en äldre, melodisk dänga spelas, än när en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?

Finns ju video bevis på det ;) När klassikerna kickar in, blir ormgolvet större o mer slingrande :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 
Privacy Statement