return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 
Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars (pg. 5)
View this Thread in Original format
mr_fisken
alltså vad snackar du om jofawe det har varit en eller två hardstyle djs på dom senaste vadå 2-3 kryssningarna? av hur många jocks? typ 15
vad folk lyssnar på i hytterna (för det väl det du syftar på när du säger överallt) så kan ju knappast mondaybar hållas ansvariga för det.

Jag tycker det är asnice med nån fet artist som lirar hardstyle. tycker danas spelning var det roligaste jag upplevt på ett dansgolv, ska åka med och dra med mig folk till två hytter enbart tackvare ni bokade Tatanka :D
Kvicket
Läser inte o skriver inte så mkt här nu men jag kan säga att jag har aldrig läst något så urbota korkat som vissa har skrivit i den här tråden :D Helt otroligt faktiskt. Tur att man kanske hålla sig utan att skriva saker man blir bannad för.

Kort o gott.
Jofawe, är du blind döv eller vad?
Har varit i princip 5 hardstyle-djs varav 2 stora namn på alla kryssningar, läs om igen ALLA kryssningar. Kolla gärna upp hur många andra djs det har varit, tror inte hardstyle är i majoritet iaf?
Sen kan jag ju hålla med, är ju fördjävligt att folk spelar hardstyle i hytterna, jag menar vafan. Tror folk att dom ska få spela det dom vill o tycker om? Nej någon måtta får det vara.

Sen är det även lite synd att läsa Steve som ju är en hyvens kille och brukar tänka till innan han skriver.
Att hs folket låter mest osv, kan verkligen inte hålla med. På tc har det länge varit så att dom som blir argast när det gäller olika linor är diverse trancemänniskor som inte kan acceptera att folk gillar hardstyle. Sen visade det sig kanske att det inte var så jättefå som faktiskt gillar musiken när det var ett faktum att stora golvet var TOMT och panorama smockat när Dana spelade.

Sedan att ni säger att folk som lyssnar på hård musik inte kan lyssna på något annat är ganska fel det också, alla hs-nissar från linköping drar på alla fester på BK. Även om det är trance t.ex.
Kan ju även säga att t.ex. jag och fisken gillar house lika mycket som hardstyle.
jofawe
kvicket:

nu menade jag ju inte hardstyle specifikt, utan mer hårdare musik, som du kanske märkte när du läste vidare..
det jag tycker är tråkigt är att folk tar så illa vid sig om någon klagar.. får man inte klaga?

Jag menar inte att folk ska sluta lyssna på det som de vill, det vore ju rent idiotiskt att ens försöka?
Det jag menar är att vi som INTE uppskattar den hårdare skolan kanske vill höra något annat, lite mesigare, nångång.

och som jag skrev, jag kommer ju stå där och vifta ändå, trots att det är hård musik, för är det kryssning så är det kryssning.
Kvicket
"Jag förstår inte denna jäkla hysteri på alla jävla hardstyle djs... De borde döpa om kryssningarna till bitchbar cruises.."

"Jag saknar kärleken på kryssarna.. kan det vara den smutsiga hardstylen som gör det? Kanske är det att jag utvecklats musikmässigt i fel riktning?
Det är bara lite väl mycket.. hårt.. nuförtiden."

"Äsch, jag vet inte, kanske bara är gnällig.
Men det har känts som om de senaste kryssnarna bara varit hs folket som fått sitt, inte det Ni själva vill ha.."

Blir lätt missförstånd om du skriver "hardstyle djs" eller "smutsiga hardstylen" eller "hs folket" och inte menar det.
Självfallet får man klaga men klagande med 0 substans är väldigt meningslöst.

Vi som vill ha hårdare får ett golv och ni andra ett, är väl helt lysande egentligen?
Dessutom är det ju faktiskt bara 2 djs där uppe som man kan säga egentligen spelar något som är hårt om vi nu säger att hårt är "hard som i hardtrance, hardhouse, hardstyle, hardcore" och det är han som lirade på nyår och sedan Tatanka.
SteveTranz4ever
Vill bara uppmärksamma er på en liten men ack så viktig detalj!

BÅTEN AVGÅR
19:15

NY TID ALLTSÅ.... INTE 20:15
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
För visst är det skumt att det är som bäst drag på ett dansgolv när en äldre, melodisk dänga spelas, än när en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?

Vad är det för fel på blippeliplopptjopptott? Senast jag hörde det på en kryssning var dock när özze o dottan spelade...är det inte dags att boka de igen? *hint* ;)
FredAcler
"blippeliplopptjopptott" är alltid trevligt :D Vem vet vad man kan leta fram i cd-väskan ;)
Vill ha kryssning NU!!
jofawe
Jag orkar inte...
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by jofawe
Jag orkar inte...

+1
RebeL9
Morg och Bakke är nog de enda jag hade velat se på den linan. Har sett Blank & Jones förrut. De kan inte ens DJa. Nej jag skojar inte. De tabbar varenda övergång. Sjukt att ni bara går på popularitet och inget annat. Att en DJ åtminstone ska kunna skapa ett bra flyt i sina sets och göra det en DJ är ämnad att göra är väl inte för mycket begärt eller?

MondayBar
Rebel9:

Det är uppenbart att detta inte är en lineup som passar dig. Det är omöjligt för oss att tillfredsställa alla smaker och åsikter varje kryssning, så spara du dina pengar till en annan gång istället, vi kommer att ha fullt ändå.

Att vi bara skulle gå efter popularitet när vi bokar djs är fel, men skulle vi inte ta hänsyn till det alls hade det inte blivit några kryssningar över huvud taget.

Blank & Jones är en av de få, riktigt stora namn som aldrig spelat på hos ännu och själva har vi aldrig hört dem, men det måste finnas nån anledning till att de är så högt rankade samt att så många har önskat att vi bokar dem.

Här är en artikel om B&J från svenska siten tranceland.org:

http://www.tranceland.org/profile.php?id=79&PHPSESSID=3faf809de03dc01f7fcf4c701b78959f

Mvh,
Staffan, Monday Bar
PoiZoN
Kryssningarna kommer alltid vara speciella, spelar ingen roll vilka som spelar. Finns alltid nåra djs man verkligen vill höra, och sen så får man bli överraskad o se om man hittar något annat där man gillar :) Annars så är stämningen på båten helt underbar, bara det gör det värt att åka på båten!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 
Privacy Statement