return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 
Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars (pg. 9)
View this Thread in Original format
[SWE]Helios
Nej nej nej! Inga fula, störiga MC's, SNÄLLA =(
SteveTranz4ever
Min teori är att MC's kom till på den Hollänska scenen är för att folk dansar fan knappt utom i de feta breaksen och därför skaffade dom MC's som gapade igång publiken!
MondayBar
quote:
Originally posted by Jeremy H
Känns inte som att jag behöver nämna enskilda namn som just blir bokade för att dom släppt en hit eller två och knappt kan spela skivor.. Fenomenet verkar störst inom trance-scenen dock.


Jo, det tycker jag absolut att du ska. Om du nu skåpar ut en massa djs i klump offentligt så får du väl tala om vilka det rör sig om. Vilka är det nu som har varit så usla att "dom knappt kan spela skivor"? Jag är väldigt intresserad av att få hela listan.

/Staffan, Monday Bar
Jeremy H
quote:
Originally posted by MondayBar
Jo, det tycker jag absolut att du ska. Om du nu skåpar ut en massa djs i klump offentligt så får du väl tala om vilka det rör sig om. Vilka är det nu som har varit så usla att "dom knappt kan spela skivor"? Jag är väldigt intresserad av att få hela listan.

/Staffan, Monday Bar

Vet inte vart du vill komma med denna diskussion eftersom det endast är min personliga smak som diskuteras men.

Överdrev väl när jag skrev att "dom knappt kan spela skivor", men att "bara DJa" är galet enkelt och något som alla relativt snabbt kan lära sig, och därför kan även producenter ge sig ut och promota sina skivor och sina bolag på spelningar utan någon vidare talang (underdrift). Menar inte att killarna trainwreckar varannan mix utan tycker bara att dessa set i regel brukar vara fantasilösa, innehållsfattiga och urtråkiga.. men detta är än en gång bara min personliga smak.

Kan nämna Sean Tyas som ett bra aktuellt exempel, om du så gärna vill ha det.. annars såå.. Above & Beyond, Gielen (:p), Bossi, Gabriel & Dresden osv osv osv osv..

Galet off-topic jag vet :wtf:
anuga
quote:
Originally posted by Jeremy H
Vet inte vart du vill komma med denna diskussion eftersom det endast är min personliga smak som diskuteras men.

Överdrev väl när jag skrev att "dom knappt kan spela skivor", men att "bara DJa" är galet enkelt och något som alla relativt snabbt kan lära sig, och därför kan även producenter ge sig ut och promota sina skivor och sina bolag på spelningar utan någon vidare talang (underdrift). Menar inte att killarna trainwreckar varannan mix utan tycker bara att dessa set i regel brukar vara fantasilösa, innehållsfattiga och urtråkiga.. men detta är än en gång bara min personliga smak.

Kan nämna Sean Tyas som ett bra aktuellt exempel, om du så gärna vill ha det.. annars såå.. Above & Beyond, Gielen (:p), Bossi, Gabriel & Dresden osv osv osv osv..

Galet off-topic jag vet :wtf:

Lyssna på Gareth Emery Podcasts... Samfattningsvis är alla uppbyggda lika o ganska trista.
SteveTranz4ever
[offtopic]
Nåt jag lärt mig är att det är rätt stor skillnad på inspelade mixar för promotion och livemixar och det är inte bara att ställa sig rakt upp och ner och mixa om det ska bli riktigt bra... Visst hemma kan det vara lätt men inför publik, svinhög volym, andra förhållanden, annan utrustning... det är inte så bara!
Det är väl allmänt känt att är man framgångsrik som producent så har man en genväg till en DJ-karriär!

Vi andra som inte kan producera har fått prestera live och se vart det faktiskt har tagit mig! Min sociala förmåga har skapat mig kontakter som nu tom. har gett mig promo-releaser.

Med tanke på att Monday Bar-killarna får inför varje "Future Lounge" gå igenom nära hundratalet mixar varje gång så lär dom ju inte bara ta med DJs utan att lyssnat och värderat deras DJ-egenskaper... Som sagt, det handlar inte bara om att lägga en låt efter en annan.
De flesta kan man ju också nämna nöjer sig med en bra tracklist och hör inte ens dåliga mixar, medans andra inte dansar utan står enbart och lyssnar efter fel i mixar och mister hela atmofären kring själva festen... Helheten gör en bra DJ och entertainer...
[/offtopic]
[SWE]Helios
Om Sean Tyas är en dålig DJ är jag en smurf. Rent TEKNISKT kanske han inte är en gud, men när det gäller att få igång publiken och spela rätt låtar, HERREGUD :P
Jeremy H
quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Om Sean Tyas är en dålig DJ är jag en smurf. Rent TEKNISKT kanske han inte är en gud, men när det gäller att få igång publiken och spela rätt låtar, HERREGUD :P

Där delar jag verkligen inte din åsikt, men det är helt ok :)
Var lite för att inte dra igång diskussioner om enskilda DJs som jag inte drog upp några konkreta namn i tidigare inlägg.
jofawe
Nu har du allt trampat i klaveret.. Hihi
ScuL
jag kommer :D
hihi

Akia
Kul :gsmile: ! Ska du spela också? Bara så jag vet hur många ombyten jag ska ha med...
ScuL
nope inte såvitt jag vet :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 
Privacy Statement