|
Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by MondayBar
Rebel9:
Det är uppenbart att detta inte är en lineup som passar dig. Det är omöjligt för oss att tillfredsställa alla smaker och åsikter varje kryssning, så spara du dina pengar till en annan gång istället, vi kommer att ha fullt ändå.
Att vi bara skulle gå efter popularitet när vi bokar djs är fel, men skulle vi inte ta hänsyn till det alls hade det inte blivit några kryssningar över huvud taget.
Blank & Jones är en av de få, riktigt stora namn som aldrig spelat på hos ännu och själva har vi aldrig hört dem, men det måste finnas nån anledning till att de är så högt rankade samt att så många har önskat att vi bokar dem.
Här är en artikel om B&J från svenska siten tranceland.org:
http://www.tranceland.org/profile.p...fcf4c701b78959f
Mvh,
Staffan, Monday Bar |
ja men de är kända främst för sina produktioner och knappast för sina spelningar.
tycker att upplägget på kryssningarna borde vara att fixa in några stora namn inom olika stilar. |
|
|
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ja men de är kända främst för sina produktioner och knappast för sina spelningar.
tycker att upplägget på kryssningarna borde vara att fixa in några stora namn inom olika stilar. |
Ok, du gillar inte B&J, fine. Alltid är det någon som inte gillar de djs vi bokar. De spelar 2 1/2 timme utan kryssingens 23, dessutom då det andra golvet har öppet.
Tanken är alltid att boka stora namn inom olika genrer, men alla genrer kan inte representeras varje gång. Skulle vilja höra vad du för åsikter om resten av linan eftersom du påstår att du har koll på allihop. Gärna var och en. Är de lika ruttna också?
Blank & Jones
Marcel Woods
Bart Claessen aka Barthezz
Gareth Emery
Barry Connell
Tatanka
Morg
Bakke
Fredrik Grass
Trust
Jacid
Steve
Fatmenize
Fred Acler
Johnny Boy |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by MondayBar
Ok, du gillar inte B&J, fine. Alltid är det någon som inte gillar de djs vi bokar. De spelar 2 1/2 timme utan kryssingens 23, dessutom då det andra golvet har öppet.
Tanken är alltid att boka stora namn inom olika genrer, men alla genrer kan inte representeras varje gång. Skulle vilja höra vad du för åsikter om resten av linan då förutom Morg&Bakke. Gärna var och en. Är de lika usla också? |
Nej det kan jag inte påstå. Jag har iofs inte hört alla men jag vet vad de spelar för musik ungefär. Det är iofs inte jättestora namn på denna kryssningen så det är lite förvånande att man inte drog till med lite andra namn. varför inte utnyttja några av de svenska trance eller house dj:sen? |
|
|
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Nej det kan jag inte påstå. Jag har iofs inte hört alla men jag vet vad de spelar för musik ungefär. Det är iofs inte jättestora namn på denna kryssningen så det är lite förvånande att man inte drog till med lite andra namn. varför inte utnyttja några av de svenska trance eller house dj:sen? |
Blank & Jones - inte stora?
Marcel Woods - inte stor?
Gareth Emery - inte stor?
Tatanka - inte stor?
eh...
Ingen house, tyvärr = tomma dansgolv.
Dessa svenska djs spelar på kryssningen. Vad är problemet, duger inte de?
Morg
Bakke
Fredrik Grass
Trust
Jacid
Steve
Fatmenize
Fred Acler
Johnny Boy |
|
|
| NooN |
"No further questions, your honor" :D
Är det nån som har en hyttplats ledig åt en ensam stackare från skogen förresten? |
|
|
| trancedanne |
Detta har inget med kryssningen att göra men eftersom "mondaybar" är här och spanar så har jag en request att ni bokar aly & fila till någon av de kommande festerna. De är på uppgång ordentligt nu, deras låtar spelas flitligt på asot och deras radio show på etn får mer uppmärksamhet än någonsin. Mer info här:
http://www.alyandfila.com/ |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by MondayBar
Blank & Jones - inte stora?
Marcel Woods - inte stor?
Gareth Emery - inte stor?
Tatanka - inte stor?
|
Blank & Jones är bara kända för sina produktioner och som jag sa tidigare inte för sina DJsets. Trots att vi är inne på år 2007 verkar fortfarande många bedöma DJs utifrån vad de producerar.
Gareth Emery är knappast en av de riktigt stora från UK?
apropå de svenskar du räknade upp. Missar du inte att Sverige har fler mycket större DJ-akter än de du räknade upp? Var är internationellt stora akter som Son Kite/Minilogue? Ticon? Vibrasphere? Gen6?
Och är det praxis att inte ha med techno på kryssningen nu för tiden? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Återigen
BÅTEN AVGÅR
19:15
Mailades lite med Gareth Emery igår... och han sa bla.
Can't wait for the Monday Bar boat cruise!!!!
Kontentan är iaf: Oavsett lina blir det alltid fullsatt båt, 100% party, 100% kul!
Hur vet jag detta?

13 kryssningar är respekt! |
|
|
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Blank & Jones är bara kända för sina produktioner och som jag sa tidigare inte för sina DJsets. Trots att vi är inne på år 2007 verkar fortfarande många bedöma DJs utifrån vad de producerar.
Gareth Emery är knappast en av de riktigt stora från UK?
apropå de svenskar du räknade upp. Missar du inte att Sverige har fler mycket större DJ-akter än de du räknade upp? Var är internationellt stora akter som Son Kite/Minilogue? Ticon? Vibrasphere? Gen6?
Och är det praxis att inte ha med techno på kryssningen nu för tiden? |
B&J representeras av en av världens största dj-agenturer, Most Wanted Management, http://www.mostwanteduk.com/mostwanted/index.html , och presenteras högst på deras lista av djs som bl a Yoji Biomehanika, John "OO" Fleming, Scot Project m fl. De är rankade (om man går efter det) som nr 17 resp nr 31 i världen på DJ Mag och The DJ Lists listor över världens mest populära djs. Jag har svårt att tänka mig att de skulle hamnat där om de inte kunde mixa ihop två låtar som du påstår. De allra flesta av de dagens toppnamn har faktiskt börjat som producenter, inte djs. Sen kan man ju alltid diskutera hur pass bra de är som djs.
Angående Gareth Emery så är han ordentligt stor just nu (nr 34 på DJ Mag), kanske inte störst, men vem har påstått det?
Visst, vi bokar gärna några av de artister du nämner, men inte just på denna kryssning. Listan på svenska djs har inget att göra med vilka som är mest populära (vilket du nu helt plötsligt verkar tycka vara viktigt...), utan de vi kände för att boka just denna gång.
F ö finns det ingen "praxis" att boka någon stil på kryssningen. Vi bokar mest trance-djs för att det funkar bäst. När det gäller techno, så har många av de "gamla" gått över till minimal nuförtiden vilket både jag och Johnny tycker är boring.
Kom med lite konstruktiv kritik istället för att dissa djs du aldrig har hört.
/Staffan |
|
|
| jofawe |
| Rebel9 är bara sur för att han inte fått tag i en biljett.. han är alltid neggig. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by jofawe
Rebel9 är bara sur för att han inte fått tag i en biljett.. han är alltid neggig. |
varför skulle jag vara sur över det? har polare i stockholm som frågat mig om biljett sedan dag ett. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by MondayBar
F ö finns det ingen "praxis" att boka någon stil på kryssningen. Vi bokar mest trance-djs för att det funkar bäst. När det gäller techno, så har många av de "gamla" gått över till minimal nuförtiden vilket både jag och Johnny tycker är boring.
Kom med lite konstruktiv kritik istället för att dissa djs du aldrig har hört.
/Staffan |
ok det var bara det jag ville höra. det är eran egen smak som avgör vad som bokas. Och ni verkar inte vara så uppdaterade på vilka heta techno djs det finns där ute som fortfarande kör skön ösig techno.
och ironiskt också att ni bokar DJs utifrån DJ Mag listan. Om du ändå ska hänvisa till DJ mag-listan finns det väl andra DJs som ligger mycket högre upp på listan än de du nämnde?
Jag trodde det var allmänt vedertaget att klubbarrangörer inte utgick från den listan. Att den bara är en popularitetstävling och säger inget som helst om hur bra en DJ är. Räknar med att DJ Sammy är med på nästa kryssning eftersom han också placerade sig på listan.
men visst. jag avvaktar till nästa kryssning och ser om du verkligen bokar några av de svenska namnen jag räknade upp. |
|
|
|
|