|
Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Även om man bör vara tacksam för de eldsjälar som håller scenen vid liv så är jag grymt frustrerad och trött på att höra medelmåtta producenter snurra skivor..
|
Eftersom du nu är så "grymt frustrerad och trött" på detta så måste det ju ha skett rätt ofta. Kan du inte berätta exakt vilka gigs och djs/producenter du syftar på? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Hur vet jag detta?

13 kryssningar är respekt![/color] |
:stongue: Snyggt :p
Själv har jag bara varit på 6-7 stycken, men jag håller med, det är alltid 100% party och ös! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ok det var bara det jag ville höra. det är eran egen smak som avgör vad som bokas. Och ni verkar inte vara så uppdaterade på vilka heta techno djs det finns där ute som fortfarande kör skön ösig techno.
och ironiskt också att ni bokar DJs utifrån DJ Mag listan. Om du ändå ska hänvisa till DJ mag-listan finns det väl andra DJs som ligger mycket högre upp på listan än de du nämnde?
Jag trodde det var allmänt vedertaget att klubbarrangörer inte utgick från den listan. Att den bara är en popularitetstävling och säger inget som helst om hur bra en DJ är. Räknar med att DJ Sammy är med på nästa kryssning eftersom han också placerade sig på listan. |
Spelar kanske inte så stor roll hur man väljer vilka DJs som ska komma, när man alltid drar fulla hus och nästan alla tycker det är ett jättebra arrangemang? Uppenbarligen bokar man "rätt" artister då.
Om du öppnade en egen klubb/event/kryssning/whatever, så hade du väl försökt boka artister som du gillade? Oavsett de låg på nån lista eller inte? |
|
|
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by Kvicket
Kan och bör väl tilläggas att rebel9 alltid vad jag vet är väldigt negativ. Låter lite som många tycker om mig också iofs :)
Hur som helst så mondaybar, tycker ni har lyckats riktigt bra inför den här kryssningen just när det gäller att ha flera genrer representerade. Sen kanske jag inte helt håller med om att trance-djs "funkar bäst" detta då jag tycker det har varit totalt smockat specielt på Dana. Känns som att det var ganska fullt även när Stenis lirade och Scul.
Skitkul iaf med tatanka, uppskattas verkligen! (synd bara att man inte kan just dom datumen)
Vore även kul om man lite offtopic kunde få svar på hur det blir med mondaybar hardnights eller vad det var ni skrev i en tråd på tc, blir det något av det? |
Jag och Staffan tycker det skall bli hur kul som helst att få se och höra Tatanka. Och jag är övertygad om att det kommer bli ett sinnessjukt drag på det golvet. Men jag ser ibland att en del utav er gärna jämför Lady Danas golv med det stora golvet. Då ska man vara medveten om att Above and Beyond hade slutat spela och Fergie hade gått på och börjat spela minimalistisk techno. Och det är något man inte kan göra. Vi ville sätta Fergie före A&B, men A&B insisterade att dom skulle spela först och sen gick det som det gick.
Man skall heller inte glömma bort att den lilla klubben är full när det är 400-450 personer. Vilket gör att jag inte kan låt bli och undra vart alla de andra passagerarna tog vägen. För det kan väl inte vara så att över halva båten gick och la sig för att det slutades spela Trance, eller?
Johnny Boy |
|
|
| jofawe |
Va? Rymms det bara 450 pers på Panorama?
Iofs.. jag har alltid undrat över en sak:
Varför är det bara ljud på vänstersidan av dansgolvet, och inte på högersidan? Högersidan är ju större än vänstra (iomed sofforna på vänster).
Satte man ljud där med skulle man ju få ett dansgolv som var 1/3 större.. men det kanske man inte får göra?
åh.. just det..
När fergie spelade minimal var det kanske 150 pers på dancin palace .. |
|
|
| MondayBar |
| quote: | Originally posted by jofawe
Va? Rymms det bara 450 pers på Panorama?
Iofs.. jag har alltid undrat över en sak:
Varför är det bara ljud på vänstersidan av dansgolvet, och inte på högersidan? Högersidan är ju större än vänstra (iomed sofforna på vänster).
Satte man ljud där med skulle man ju få ett dansgolv som var 1/3 större.. men det kanske man inte får göra?
åh.. just det..
När fergie spelade minimal var det kanske 150 pers på dancin palace .. |
Ja mycket mer än så går det inte in.
Jag tror vi gjorde så för att Barpersonalen klagade när vi hade ljud att det hållet med
När Fergie slutade spela var det inte 150 personer. Då var det nog snarare under 50.
Johnny |
|
|
| Laszlo |
| "bara" 450 på panorama? Ett så knökfullt panorama hade varit kul att se...450 pers är ganska mycket...kan bara jämföra med slottsstallarna här på campus som jag vet har en maxgräns på 450 personer. När det är fullt, vilket det ofta är, går det inte att röra sig på varken ovan eller nedervåningen... |
|
|
| mr_fisken |
det var rätt svettigt på danas spelning vill jag minnas :D
nästan som en en kväll på grodan när husmaffian härjar |
|
|
| mr_fisken |
juste.. Mondaybar:
Har ni aldrig funderat på att hyra nån fet MC från tex holland? q-dance kör ju alltid med nån snubbe som brukar skrika, ibland blir det lite överdrivet men ibland höjder det stämningen som fan också som tex på trance energys Mad stage förra året, det var riktigt skönt med lady bee som fick igång publiken. jag tycker ni ska prova sätta en hardstyle dj som avslutnings akt dag2 och sen en nice MC som får alla att röjja maximalt :D |
|
|
| Laszlo |
| Eller så bokar ni carl cox och låter han sköta både musik och mcande :D |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by MondayBar
Eftersom du nu är så "grymt frustrerad och trött" på detta så måste det ju ha skett rätt ofta. Kan du inte berätta exakt vilka gigs och djs/producenter du syftar på? |
Jo, det har varit sen enda sen jag fick åldern inne för att gå ut. Känns inte som att jag behöver nämna enskilda namn som just blir bokade för att dom släppt en hit eller två och knappt kan spela skivor.. Fenomenet verkar störst inom trance-scenen dock. Men frustrationen är nog mer riktad till folk i allmänhet än ni som annordnar fester, eftersom ni trots allt bara ger folk vad dom vill ha. Jag verkar bara inte ha samma åsikt som den stora massan tyvärr :) |
|
|
|
|