return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
:Dutch Online Tranceaddict.com PRODUCER Contest
View this Thread in Original format
Little Theseus
Na het nu al grote succes van de dj contest, leek het me leuk om met degenen die producen uit het Hollandforum ook een contest te houden.

Ik weet dat Pjotr-G en DJ Alpha al best goed producen, maar het lijkt me goed voor andere dj's dat ze ook is gaan proberen of het producen niet in hun bloed zit. ByTheWay; veel van alle dj's hier willen niets liever dan doorbreken - als je kan remixen of een paar producties op vinyl op je naam hebt staan, gaat dat toch een stuk makkelijker!

Waarschijnlijk is de bedoeling van een competitie als deze dat we een string op midi-bestand uitkiezen die we allemaal moeten verwerken in de productie, de rest mag je zelf bepalen.
Hier kunnen we nog wel over discussieren.

Als jury lijkt het me het beste om hetzelfde systeem te gebruiken als bij de dj contest, dat ging best goed.

Ik ben benieuwd!
DJ_Siesta
leuk ideé

Ik doe zelf niet mee, omdat ik nog geen serieuze producties kan maken :), ben nog wat aant prutse met reason en protools.

Maar ik wil wel in de jury, count me in :)

groeten
DJ_Massive
very leuk idee bastiaan!

ik doe mee als gebruik van dat lamme fruityloops is toegestaan :D
;)
basd
Goed idee !

Ik zal zelf trouwens niet meedoen want met tracks maken heb ik helemaal geen ervaring..
-=Re-GrOoVeD=-
WOEI!!

Ik doe zeker mee... Mag je alles gebruiken? Ik gebruik zelf Reason.
We kunnen er ook een remix-contest van maken, maar das wel beetje geript van de amateur-section.
Maar als iemand met een melodie in een *.midi komt is ook goed :)

Hou me op de hoogte!

(BTW: check mn nieuwe nr: http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=82187 )
-=Freezel=-
Ik wil wel in de jury zitten....
Leuk initiatief na de DJ Contest :)
tijs08
zeker leuk idee Bas. !!

je had het alleen ff paar maandjes later moeten verzinnen, want ik kan me nu nog niet onder de producers scharen.. hoop dat dit over een paar maandjes wel anders is.

ff wat vraagjes aan alle producers hier:

Reason is denk ik het beste om mee te beginne toch?

Hoe groot is dit programma?

En hoe kan ik er het makkelijkst aan komen? :p
Little Theseus
Reason en Fruityloops (je mag meedoen Massive) worden gezien als programma's om het mee te leren, alhoewel er genoeg producers zijn die bij deze software zweren en er al jaren succes mee hebben. Ikzelf gebruik Fruityloops, tis vrij simpel in vergelijking met de rest. Het is evenals Reason vrij verkrijgbaar op kazaa :)

Op zich is een remix-competitie ook goed te doen, dan pakken we gewoon een leuke vocal plaat (beaty never fades ofzo - daar kun je echt alle kanten mee op) dan is het maar ripoff van het producersforum :D - alleen, kan iemand aan de acapella versies komen van dat soort platen?
-=Re-GrOoVeD=-
Reason is zeker goed, alleen om mee te beginnen...tja. Als je al wat van produce weet is het idd het beste. Maar als je er echt geen ruk vanaf weet lijkt Fruity mij een beter idee. De interface is wat gebruiksvriendelijker dan die van Reason.

Ik heb Reason 2.0 ooit eens ergens vandaan geplukt (ISO), hij was 3 CDs, dus aardig groot. Je kan 'm ook gewoon van Kazaa plukken, maar dan heb je er geen soundbank bij. Is overigens geen ramp, want ik gebruik toch geen standaard sounds uit de bank. Je kan bovendien Refills downloaden om te gebruiken.

Greetz!
-=Re-GrOoVeD=-
quote:
Originally posted by Little Theseus
alleen, kan iemand aan de acapella versies komen van dat soort platen?

Ik ben bang van niet. Ik denk niet dat de labels het zo leuk zullen vinden als we ff komen aanzetten zo van: "jaa, tis voor een remix competitie" :D
Maar Beauty Never Fades vink trouwens niet zo'n heel super idee, kan het ietwat met meer melodie dan?

Greetz!

DJ Bazz
moet er met software worden geproduced??? :D
-=Re-GrOoVeD=-
quote:
Originally posted by DJ Bazz
moet er met software worden geproduced??? :D

Heb jij hardware dan? :eyes:
Offuh, ga je met je bongo afrikaanse muziek roffelen en dat opnemen met je microfoon :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
Privacy Statement