|
NLTA MP3 Mix Contest Oktober 2003 (pg. 20)
|
View this Thread in Original format
| basvh |
| jah echt spannen, ben benieuwd hoe slecht of goed beoordeelt gaat worden. Is er een top 3, of wordt alleen de winnaar bekend gemaakt?Maken jullie ook nog jullie opmerkingen bij elke mix bekend? |
|
|
| DJ D-Man |
| quote: | Originally posted by basvh
jah echt spannen, ben benieuwd hoe slecht of goed beoordeelt gaat worden. Is er een top 3, of wordt alleen de winnaar bekend gemaakt?Maken jullie ook nog jullie opmerkingen bij elke mix bekend? |
We maken (volgens mij) van iedereen de totaalscore bekend, dus het gaat een complete ranglijst worden.
Ik ben volgens mij best wel kritisch geweest op veel mixen, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er beter van wordt, dus aan alleen positief commentaar heb je niet veel.
Ik heb wel bij elke mix op elk van de vier punten wat commentaar gegeven en dat ga ik morgenavond zeker ook posten! |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by DJ D-Man
We maken (volgens mij) van iedereen de totaalscore bekend, dus het gaat een complete ranglijst worden.
Ik ben volgens mij best wel kritisch geweest op veel mixen, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er beter van wordt, dus aan alleen positief commentaar heb je niet veel.
Ik heb wel bij elke mix op elk van de vier punten wat commentaar gegeven en dat ga ik morgenavond zeker ook posten! |
mooi zo. Tof van jullie dat jullie er zo veel werk in steken!!!!
| quote: | | ben benieuwd hoe slecht of goed beoordeelt gaat worden. | hiermee bedoelde ik Onze mix (heb hem niet in me eentje gemixt maar met snitz, die pas 3 maanden zijn draaitafels heeft en al naar mijn mening al heel goed mixt). Slechte zinsopbouw van mij. Maar het was nogal druk op msn. :p. Een betere zin zou zijn> Ik ben benieuwd wat de jury van onze mix vindt. |
|
|
| Cosmic |
| quote: | Originally posted by DJ D-Man
Goed werk! Ben ook aardig benieuwd |
|
|
| Asperge |
| Ik heb mijn scores gepmd, mijn commentaar is alleen nog niet af die zal ik later posten, sorry:( |
|
|
| Creamfields23 |
Ik heb mijn uitslag ook gemaild. Had net een DNS-error :whip: Ik schrok me kapot :eek:
Nogmaals, succes allemaal
Dj D-man heb je mijn mail gehad? |
|
|
| DJ D-Man |
Ja, ik heb net je PM ontvangen!
Zit nu druk te rekenen :crazy:
Arj1o1, PM jij je uitslag nog voor 8 uur?
Ik was eigenlijk van plan alleen de einduitslag (opgeteld van alle juryleden) te posten. Want jullie willen waarschijnlijk je eigen punten en commentaar wel posten neem ik aan...? |
|
|
| Creamfields23 |
Wat ik je heb gemaild zal ik hier ook posten. Ik heb geen individueel commentaar aan sets gegeven.
Ik hier wel wat kladjes volgekliederd van het werk heb liggen.
Ik heb ook weinig commentaar opgeschreven van de sets die ik een mindere score heb gegeven.
Mijn maar toelichting op hoe ik de sets heb beoordeelt lijkt me voldoende:)
/edit Het is acht uur geweest :D
Komt ie:
Als eerste wil ik jullie allemaal succes wensen en bedanken voor de inspanning
die jullie geleverd hebben.
Ik heb de sets met plezier beluisterd en heb mijn best gedaan om deze zo goed mogelijk
te beoordelen.
Mijn beoordeling bestaat uit de volgende punten:
1. Opbouw (Ik zie graag verschillende genres in een set)
2. Overgangen (Zolang ik geen trainwreck hoor gemmideld een 7)
3. Platenkeus (Klassiekers op het goede moment=Bonus)
4. Originaliteit (Wat doet een set met je? als ik hem beslist ooit
nog eens op zet heb ik hier een hoge score gegeven
en minpunten als een set alleen maar uit
hetzelfde genre bestaat)
Vervolgens wil ik om misverstanden te voorkomen het volgende toevoegen. Een ideale set
van 70 tot 80 min moet voor mij de volgende inhoud bevatten:
1. Een rustige openingtrack
2. De set bevat verschillende genres
3. Ik zie ook graag dat niet bijna elk nummer 5 tot 6 minuten duurt
4. Vooral de opbouw het werken naar een hoogtepunt vind ik belangrijk
5. En het moet zeker een soort van boodschap hebben
Mocht je verder vragen hebben waarom ik jouw set zo beoordeeld heb kun je
het me rustig vragen.
En dan nu de punten:p :
Aph2002:
1. 8
2. 7
3. 8
4. 8
Totaal: 31 Gem: 7,75
Bailey:
1. 6
2. 6
3. 6
4. 6
Totaal: 24 Gem: 6
Basvh:
1. 8
2. 7
3. 6
4. 9
Totaal: 30 Gem: 7,5
Chicane:
1. 7
2. 8
3. 7
4. 7
Totaal: 29 Gem: 7,25
Cosmic:
1. 6
2. 6
3. 7
4. 7
Totaal: 26 Gem: 6,5
Deejayv:
1. 6
2. 6
3. 9
4. 8
Totaal: 29 Gem: 7,25
Dj_Massive:
1. 6
2. 6
3. 7
4. 7
Totaal: 26 Gem: 6,5
Djeebie:
1. 7
2. 7
3. 8
4. 6
Totaal: 28 Gem: 7
Japeman:
1. 7
2. 8
3. 8
4. 9
Totaal: 32 Gem: 8
Jesse:
1. 8
2. 6
3. 6
4. 7
Totaal: 27 Gem: 6,75
Original:
1. 8
2. 7
3. 6
4. 9
Totaal: 30 Gem: 7,5
Switch:
1. 7
2. 7
3. 8
4. 9
Totaal: 31 Gem: 7,75
Zilla:
1. 6
2. 7
3. 7
4. 7
Totaal: 27 Gem: 6,75
DIT IS HEM UITEINDELIJK ER WAS WAT FOUT GEGAAN MET DE BEOORDELING VAN ZILLA BIJ HET KNIPPEN EN PLAKKEN!
EN IK WIL EEN SPEECH VAN DE WINNAAR :D |
|
|
| New Wave |
PLeur je commentaar gewoon ieder voor zich op het forum.
Was met de vinyl mix contest ook volgens mij. |
|
|
| DJ D-Man |
Tadadadaaaa...! Hier is mijn eigen uitslag met commentaar! De totaalscore maal 2 levert je puntentotaal op. Over de uitslag kan worden gecorrespondeerd, maar je puntentotaal staat vast. Tenzij ik ergens een rekenfout heb gemaakt natuurlijk.
ahp2002:
1. Opbouw: 7
In het begin is je opbouw een beetje vaag, maar de rest van je set maakt dat zeker goed. Niet echt bijzonder, maar gewoon netjes gedaan.
2. Overgangen: 7
Soms zit je er een beetje naast, maar dat corrigeer je goed. Je overgangen zijn kort, maar technisch goed.
3. Platenkeus : 6,5
Sommige overgangen lopen niet echt lekker, omdat de platen niet echt lekker op elkaar aansluiten. Maar echt slecht is het zeker niet.
4. Originaliteit 7,5
Voor zover ik kan beoordelen een vrij originele set. Slechts één hitje, dat mag. Het einde is wel erg vaag trouwens, maar wel origineel.
Totaalscore: 7+7+6.5+7.5 = 28 / 4= 7
Bailey:
1. Opbouw: 6
Als Techno-n00b kan ik hier niet echt een duidelijke opbouw in ontdekken... Die openingstrack is wel erg gaaf trouwens :)
2. Overgangen: 7
Op een paar hele kleine beatmatch foutjes na is het allemaal goed gemixed. Je overgangen zijn wel erg kort soms, dat kost je punten.
3. Platenkeus 6.5
Sommige platen vind ik niet echt lekker bij elkaar aansluiten, maar over het algemeen kies je je platen wel goed. Het is wel veel van het zelfde, ook dat kost punten.
4. Originaliteit 7
Volgens mij gebruik je wel redelijk originele platen, maar ook hier kan ik niet echt goed over oordelen. Als je een echte goede beoordeling wilt kun je misschien toch beter eens een techno-forum opzoeken...
Totaalscore: 6+7+6.5+7 = 26.5 / 4 = 6.6
Basvh:
1. Opbouw: 7,5
Het begin is vrij stevig, daarna zakt het wat terug, en even later gaat de beuk er weer in. Goed opgebouwd.
2. Overgangen: 8
Een paar kleine mixfoutjes, maar alle trucs maken dat meer dan goed. Origineel ook trouwens!
De platen sluiten vaak niet echt lekker op elkaar aan, maar dat maakt de mix wel afwisselender.
4. Originaliteit: 8
Leuke effecten, gedurfde overgangen en originele platen. De drie hitjes aan het begin (Blue Pill, Red Pill, Passive Resistance en Traffic) zijn minpunten. Ik vind ze ook niet echt in de mix passen.
Totaalscore: 7.5+8+6.5+8 = 30 / 4 = 7.5
Chicane:
1. Opbouw: 7,5
Niet bijzonder verrassend, maar zeker wel goed! Lekker rustig opgebouwd naar de diepere progressive.
2. Overgangen: 8,5
Erg goed! Bijna professioneel niveau. Geen beatmatchfouten, technisch in orde, en goed lopend. Het enige minpuntje is dat je overgangen soms wat kort zijn.
3. Platenkeus : 8
Je kiest de platen goed bij elkaar, en in deze set valt er geen enkele plaat uit de toon. Toch gaat je mix niet vervelen. Goed dus!
4. Originaliteit 7,5
Daar kan ik wat moeilijker over oordelen, maar zover ik weet is je mix erg origineel en is dit weer eens wat anders.
Totaalscore: 7.5+8.5+8+7.5= 31.5 / 4 = 7.9
Cosmic:
1. Opbouw: 6
Ik heb niet echt opbouw in je set kunnen ontdekken. Stevige trance van begin tot eind. Dat maakt je mix erg voorspelbaar.
2. Overgangen: 5
Je timing is goed, maar het beatmatchen is niet best, je zit er steeds net naast, en je maakt ook enkele grotere fouten. Ook zijn je overgangen erg kort en niet erg subtiel. Je "gooit" de nieuwe plaat er echt in.
3. Platenkeus :5
De platen zijn niet goed op elkaar afgestemd. Het is alleen maar een serie klassiekers / hits (wel echte klassiekers gelukkig).
4. Originaliteit: 4
De originaliteit is ver te zoeken. Het zijn bijna allemaal platen die iedereen al kent en die dus niets nieuws toevoegen. Dat je bewust een mix met zulke platen maakt, ok, maar dan mis je de punten voor originaliteit dus.
Totaalscore: 6+5+5+4= 20 / 4 = 5
DeejayV:
1. Opbouw: 6,5
Je begint vrij stevig, maar bouwt dan weer af naar Remember, Urban Shakedown en Summer Calling. Verder zit er geen grote opbouw in je set, maar dat is geen echt minpunt in dit geval.
Goed gemixed, zowel qua beatmatchen als qua bas/treble. De overgangen zijn wel wat kort, maar technisch goed.
Alleen de manier waarop je Summer Calling inmixt vind ik echt een drama. Die twee melodieen door elkaar, dat klinkt echt niet. En Urban Shakedown draai je dan ook nog eens veel te bot weg. Erg jammer.
De overgang van 13 naar 14 klinkt qua melodie ook niet helemaal lekker. Maar mixtechnisch gezien is dit een strakke set.
3. Platenkeus 7
Goed, de meeste platen zijn goed bij elkaar gekozen, behalve dus 4-5 en 13-14. Klein minpuntje is dat veel van je platen niet echt actueel meer zijn.
4. Originaliteit 6
Niet echt origineel te noemen, een iets te hoog hitjes gehalte. Ook heb je naar mijn mening te veel oude platen gekozen. (Tracks 1,2,4,5,10,11,12)
Totaalscore: 6.5+8+7+6= 27.5 / 4 = 6,9
DJ Massive:
Echt veel opbouw zit er niet in je set, maar er zit zeker wel een goede lijn in. Mooi intro, en een rustigere plaat om mee af te sluiten. Goede keuze, zeker voor op een cd.
Jammer dat de overgang van 1 naar 2 zo bot is, dat had wel wat subtieler gekund. Verder zitten er een hoop goede overgangen bij, maar van 3 naar 4 en van 6 naar 7 zit je er flink naast.
Ook bij de overgangen 5-6, 7-8 en 11-12 hoor ik fouten. Verder is het het jammer dat je steeds op standaard-momenten mixt. Daardoor wordt het erg voorspelbaar. Het mixen met bass en treble doe je wel erg netjes trouwens.
3. Platenkeus 7,5
Een klein beetje voorspelbaar, maar verder niks op aan te merken. Lekkere trance set. De platen zijn goed bij elkaar gekozen ook.
4. Originaliteit 7
Eén echte klassieker, en verder allemaal redelijk actuele en niet al te bekende tranceplaten. Goed gekozen, en best origineel, zeker vergeleken bij veel andere trance mixen die zijn ingezonden.
Totaalscore: 7+5+7.5+7=26.5 / 4 = 6.6
Djeebie:
1. Opbouw:7,5
Goed opgebouwd van progressive naar trance! Niet veel op aan te merken.
Je begint erg goed, tot je er bij het inmixen van Motorcycle helemaal naast zit, en de plaat dan rustig door laat lopen ipv te corrigeren. Ook bij het in- en uitmixen van Utah Saints zit je helemaal mis. Jammer!
De meeste platen sluiten redelijk tot goed op elkaar aan, maar Utah Saints valt helemaal uit de toon. Ik snap niet waarom je voor die plaat hebt gekozen.
4. Originaliteit 7
Enkele bekendere tracks en een paar minder bekende, alles bij elkaar redelijk origineel.
Totaalscore: 7.5+5+6.5+7 = 26 / 4 = 6.5
Japeman:
Je opbouw is niet spectaculair, maar wel goed. Je bouwt rustig op naar de wat stevigere platen aan het einde van je mix.
2. Overgangen: 8,5
Op een paar hele kleine mixfoutjes na is het bijna perfect, erg strak en technisch goed. Wel wat kort.
3. Platenkeus : 8
Goed! Je platen sluiten goed bij elkaar aan waardoor je set een geheel wordt. Alleen je keuze voor Obsession begrijp ik niet, die past totaal niet in je set, vind ik.
4. Originaliteit: 8
Op drie bekende platen na een hele originele set. Weer eens wat anders! Weinig op aan te merken verder.
Totaalscore: 7+8.5+8+8 = 31.5 / 4 = 7.9
Jesse:
1. Opbouw: 8,5
Goed! Je begint met trance, maar na Traffic wordt het wat dieper, waarna je weer terug schakelt naar trance (o.a. Faithfullness).
Door deze manier van opbouwen blijft de mix leuk, en wordt het allemaal niet te eentonig. Je weet deze verschillende "stijlen" (voor zover je het zo kunt noemen) goed te mixen.
Ook erg goed! Je overgangen zijn goed getimed, strak gemixed, en hebben de goede lengte. Alleen je overgangen naar Passive Resistance en naar Pure Thrust vind ik minpuntjes.
3. Platenkeus : 8,5
Je platen vullen elkaar goed aan en passen ook goed bij elkaar. Alleen de combinatie Faithfulness - Passive Resistance vind ik niet zo gelukkig, verder heb ik niets op je platenkeuze aan te merken.
4. Originaliteit 7,5
Er zitten wel wat hitjes tussen, maar die zitten er duidelijk niet in omdat het hitjes zijn, maar omdat ze je mix beter maken. Ze passen er goed in.
Totaalscore: 8.5+8+8.5+7.5 = 32.5 / 4 = 8.1
Original:
1. Opbouw:8
Vette intro, en daarna bouw je goed verder richting een aantal goede tranceplaten. Naar het einde toe wordt het allemaal wat dieper, om weer af te sluiten met een stevige trancer. Goed opgebouwd, niets op aan te merken!
Het grote minpunt van je mix. Er zitten simpelweg te veel beatmatchfouten in, en dat kost je helaas veel punten. Zonde!
3. Platenkeus 7,5
Goed, niet veel op aan te merken. Op een paar kleine uitzonderingen na kies je de platen goed bij elkaar, en passen ze ook goed bij elkaar.
4. Originaliteit 8
Het valt niet mee om origineel te zijn in de trance, maar dat is jou toch zeker wel gelukt! Firewall, Outback en Scott Bond zijn de enige echt bekende platen, en verder zit er veel redelijk onbekende kwaliteit in je mix. Goed werk!
Totaalscore:8+5+7.5+8= 28.5 / 4 = 7.1
Switch:
De opbouw van progressive naar de trance vanaf track 4 had wel wat subtieler gemogen, maar verder zet je een redelijke opbouw neer. Minpunt is dat je mix wat te "vlak" is, dus wat veel van het zelfde.
2. Overgangen: 6
Technisch goed, maar er zitten te veel beatmatch-fouten en -foutjes in. Ook kies je altijd standaard-momenten om te mixen, waardoor je mix wat voorspelbaar is.
3. Platenkeus 6,5
De platen passen goed bij elkaar, maar zijn ook een beetje te veel het zelfde. Er had bijvoorbeeld wel iets vocaals bij gemogen, of iets meer richting techno, om je mix wat afwisselender te maken.
4. Originaliteit 6,5
Er zitten een paar originele tracks bij, maar je keuze voor de tracks als Aragorn, Symbols, Push Trough, Minds in Motion en Nexus Asia neigt toch wel naar hitjes draaien. Gelukkig maken je andere platen dat nog een beetje goed.
Totaalscore: 7+6+6.5+6.5 = 26 / 4 = 6.5
Zilla:
1. Opbouw: 5
Je begint met een vrij rustige plaat, gooit er vervolgens een stevige tranceplaat in, je gaat zo even door, en dan komt On a High. Daarna een techno-achtige plaat, vervolgens weer trance, dan weer techno-achtig en dan weer trance. Niet echt lekker opgebouwd dus.
2. Overgangen: 6
Toch wel een aantal mixfouten, en niet erg origineel gemixed. Je begint ook steeds wat te laat met mixen, waardoor veel mixen als het ware een soort pauzes in je mix zijn.
3. Platenkeus : 6
De kritiek op je opbouw gaat hier ook wel op. Je kiest je platen vaak niet goed bij elkaar. Probeer daar beter op te letten.
4. Originaliteit: 6,5
Helaas is je mix niet echt origineel. Te veel bekende platen. Maar echt afgezaagd is het ook niet.
Totaalscore: 5+6+6+6.5 = 23.5 / 4 = 5.9 |
|
|
| Creamfields23 |
DJ D-MAN
Heb je profi gedaan man die beoordeling! Heb je vast vaker gedaan en voor mij ben je vanaf nu HOOFD-AFDELING: JURY - NLTA :)
Nou ik had wel wat meer reakties enzo verwacht |
|
|
| ahp2002 |
bedankt voor de beoordeling! hard doch rechtvaardig.
japeman aan kop op dit moment? |
|
|
|
|