|
Producer Talk (pg. 18)
|
View this Thread in Original format
| Djeebie |
Ik heb een verzoek aan de producers hier. Na lang kloten in Reason heb ik er eindelijk, voor mezelf dan, wat fatsoenlijks uit weten te persen. Fatsoenlijk in die zin dat er een basis ligt. Het klinkt uiteraard superamateuristisch, maar daar gaat het even niet om ;) Hoe je het pro moet laten klinken moet nog geleerd worden.
Mijn vraag is 1) wat mensen hier ervan vinden. Eigenlijk vooral de melodie in het middenstuk. En 2) heeft er iemand trek in om dit nummer opnieuw te maken/te remixen zodat het wel fatsoenlijk klinkt? Vooral dat laatste vind ik nogal van belang!
Download hier :) |
|
|
| Endless_Trance |
Iemand ervaring met Ableton?
Ben er zelf sinds kort mee bezig. Maar ik heb een vraagje over de timewarp / beatmatchen.
Voorbeeld
De projecttempo is vastgesteld op 126 BPM. Nu wil ik dus een transition maken van ongeveer een track van 126 BPM naar een track van 130 / 133 BPM. Klinkt makkelijk, maar ik kom er niet uit!!!! :mad: :mad:
Kortom beatmatchen gaat K*t.
Iemand mss een tip
Zou ik fijn vinden
P.S. forums al bezocht van Ableton maar niet veel soeps |
|
|
| TranceFool |
Is dat verschil niet veel te groot tussen die 2 tracks?
Of kan je met dat programma gewoon pitchen (heb er zelf geen verstand van, sorry) |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by Endless_Trance
Iemand ervaring met Ableton?
Ben er zelf sinds kort mee bezig. Maar ik heb een vraagje over de timewarp / beatmatchen.
Voorbeeld
De projecttempo is vastgesteld op 126 BPM. Nu wil ik dus een transition maken van ongeveer een track van 126 BPM naar een track van 130 / 133 BPM. Klinkt makkelijk, maar ik kom er niet uit!!!! :mad: :mad:
Kortom beatmatchen gaat K*t.
Iemand mss een tip
Zou ik fijn vinden
P.S. forums al bezocht van Ableton maar niet veel soeps |
Je moet dan van beide tracks wel eerst de bpm goed vaststellen door middel van die warp markers. Je moet op elke beat een marker zetten zodat ableton precies de bpm van de track kent en hem dan uiteindelijk kan beatmatchen met de andere track. |
|
|
| Endless_Trance |
Nou ik heb wat in elkaar gekregen
Tis dus gemaakt met Ableton. Ik snap er alleen nog steeds niet veel van met die BPM verschillen. Als er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met Ableton en die mij wat meer kunnen vertellen over Ableton etc. Stuur maar een Pm.
http://home.planet.nl/~rij00170/Index.html
Het is trouwens Ghost & eighties
Laat maar horen wat u allen er van vindt. Zeg dan ook wat er beter moet enzo. |
|
|
| Neil CB |
Ik heb bij mijn geluidskaart ook een cdtje gekregen met volgens mij de demo versie van ableton erop.
Ik vraag me alleen af of het de moeite is me hierin te verdiepen om hiermee te gaan mixen (evt als aanvulling op een set gemixed met vinyl & cds). Is dit echt een aanvulling, of komt het alleen echt uit de verf als je een heleboel loops/samples van bepaalde tracks hebt ? |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Neil CB
Ik heb bij mijn geluidskaart ook een cdtje gekregen met volgens mij de demo versie van ableton erop.
Ik vraag me alleen af of het de moeite is me hierin te verdiepen om hiermee te gaan mixen (evt als aanvulling op een set gemixed met vinyl & cds). Is dit echt een aanvulling, of komt het alleen echt uit de verf als je een heleboel loops/samples van bepaalde tracks hebt ? |
Dit is volgens mij meer een vraag voor in de DJ thread :D
Maar volgens mij kan je al uitstekend uit de voeten met Ableton Live en de muziek die je zelf al hebt. Loops en samples heb je niet echt nodig volgens mij. Volgens mij kan je dat met Ableton juist zelf doen; bepaalde gedeelten van tracks er door heen gooien en al dat soort coole kunstjes meer.
Vraag anders ff in de DJ thread ;) |
|
|
| six senses |
Hee allemaal!
Ik produceer ook al een paar jaar nu, serieus vanaf mei 2004 ongeveer.
Met op dit moment:
Cubase sx 3.0
reason 3.0
Een boel vsts
Yamaha cs 2x
ben overigens begonnen in fasttracker ,maar dat was al in 1996 of zow,hardcore!! Beetje kloten heeft de basis gelegd voor de zin in het echte werk zeg maar. Het begint zijn vrichten af te werpen , want er staan wat releases op stapel nu. Een droom die nu werkelijkheid wordt.
Hoop dat ik nog lang kan blijven produceren, want ik ken echt nog lang niet alle kneepjes!
groet,
Sebastiaan
Six Senses
Zero2sixx
:) |
|
|
| Timothy |
| quote: | Originally posted by websley
Cubase ownt:o |
lol.
Gefeliciteerd sebas met je releases. |
|
|
| Timothy |
| quote: | Originally posted by six senses
Hee allemaal!
Ik produceer ook al een paar jaar nu, serieus vanaf mei 2004 ongeveer.
Met op dit moment:
Cubase sx 3.0
reason 3.0
Een boel vsts
Yamaha cs 2x
ben overigens begonnen in fasttracker ,maar dat was al in 1996 of zow,hardcore!! Beetje kloten heeft de basis gelegd voor de zin in het echte werk zeg maar. Het begint zijn vrichten af te werpen , want er staan wat releases op stapel nu. Een droom die nu werkelijkheid wordt.
Hoop dat ik nog lang kan blijven produceren, want ik ken echt nog lang niet alle kneepjes!
groet,
Sebastiaan
Six Senses
Zero2sixx
:) |
Gefeliciteerd met je stapels van releases. Hopelijk gaan er nog veel meer komen. :) |
|
|
| Takkra |
( click )
muwhaha ik produce ook :p!!! maar waarom kome al die producers van hier niet gwoon ff naar dat Producer Board?? |
|
|
|
|