|
Producer Talk (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by TranceZoner
Ik snap dit niet...
Klinkt het zo slecht ofzo????:( :( :( :( :( :( :( |
Guttegut niet de zielige jongen uithangen, want zo slecht is het niet ;) Alleen een beetje simpel. |
|
|
| iLLicit |
| Inderdaad, probeer de kritiek te verwerken in een nieuwe track. Laat deze liggen en begin opnieuw. Laat de creativiteit maar tot leven komen! |
|
|
| Jay M |
Jaah.. misschien kan ik hier ook wel mijn nieuwe werk laten peilen. Ik ben er zelf redelijk tevreden over. Het begint wat meer pro te klinken, dankzij te tips van hier en het feit dat de studie te weinig aandacht trekt om me van de muziek af te houden... :( :toothless
Link:
Je kunt op deze hele regel klikken met je rechter muisknop en dan Opslaan als.. of Save as..
Tis een sample van een track waar ik aan werk en dat iets met Pandemonium zal gaan heten denk ik zo.
Wat denken jullie ervan?
-Jeroen |
|
|
| iLLicit |
Ok, ik zal even een poging wagen.
Klinkt lekker hoor, over de fx zit nog (veel) te veel reverb, zou ik wat verminderen. Ook ben je iets te enthousiast geweest met pannen. Wel lekkere geluiden hoor!
Het idee heeft zeker een hoop potentieel, ik zou dit zeker uitwerken. Melodietje in de break is misschien wat te gemakkelijk.
Waar ik ook nog even naar zou kijken als ik jou was is het freq-spectrum. Meeste geluiden worden weggedrukt door dat heftige synth geweld. Probeer elk geluid een mooi plaatsje te geven.
:D
Dan nog even wat schaamteloze promotie van mijn eigen werk. :D
Ben pas ook bezig geweest met weer iets tech-trance achtigs. Hier is de snip (hij is nog lang niet af, is pas een eerste opzet dus let niet op de opbouw en zo):
Snip
:happy2: |
|
|
| Jay M |
| quote: | Originally posted by iLLicit
Ok, ik zal even een poging wagen.
Klinkt lekker hoor, over de fx zit nog (veel) te veel reverb, zou ik wat verminderen. Ook ben je iets te enthousiast geweest met pannen. Wel lekkere geluiden hoor!
Het idee heeft zeker een hoop potentieel, ik zou dit zeker uitwerken. Melodietje in de break is misschien wat te gemakkelijk.
Waar ik ook nog even naar zou kijken als ik jou was is het freq-spectrum. Meeste geluiden worden weggedrukt door dat heftige synth geweld. Probeer elk geluid een mooi plaatsje te geven.
:D
Dan nog even wat schaamteloze promotie van mijn eigen werk. :D
Ben pas ook bezig geweest met weer iets tech-trance achtigs. Hier is de snip (hij is nog lang niet af, is pas een eerste opzet dus let niet op de opbouw en zo):
Snip
:happy2: |
Yup je hebt me helemaal door! De break wordt langer met meer dynamiek in de opbouw en de melodie die er nu ineens is. Met wat filters klinkt de melodie denk ik wat afgewerkter en minder simpel... ben er op dit moment wel tevreden over, hij blijft tenminste in je kop zitten (bij mij dan :) )
De reverb op de fx is inderdaad fors. Maar dat vind ik zelf wel leuk eigenlijk. Ok misschien iets te overdreven. Goed punt.
Ik heb me flink uitgeleefd op de panning inderdaad omdat dat modder toch enigzins weghaalt. Ik zal t iets verminderen en nog wat met de freq-spectrum kloten.
Bedankt man, handige tips wederom!! |
|
|
| Jay M |
Heb trouwens jou snip gedowned. Wow wat een geluiden man, superkraakhelder hoe krijg je dat, dat wil ik ook :D
Lekker volle percussie, klinkt prima met dat filtertje. De synths die op 0.56 inkomen is errug lekker.
De break bij 1.29 is die niet wat te snel? Wel weer lekkere filters over je hihats.
Die melodie die komt op 2:55 is niet helemaal mijn muziek.
Mist misschien over t algemeen nog wat effecten om alles voller te maken. Maar het klinkt vet pro allemaal. Goeie :happy2: |
|
|
| iLLicit |
Thanx voor het luisteren. De opbouw is inderdaad nog niet helemaal ok, daar moet ik zeker nog naar kijken. Ging me ook meer om de beats/synths. Die zijn dus redelijk ok!
En tja, hoe krijg ik het zo kraakhelder? Gewoon goed gebruik maken van eq/compressors. Vooral die laatste zijn erg belangrijk. De final mix heb ik ook nog even door de Quadcomp multiband compressor van Akai gehaald. Werkelijk een fantastische plugin, die je mix net weer wat beter kan laten klinken. Ook nog een limiter eroverheen om de extra punch te krijgen, Waves L2 daarvoor gebruikt.
That's it, eigenlijk best wel simpel! ;) (geintje)
Succes met je track! |
|
|
| Pjotr G |
JayM> best ok, de bassline gaat me een beetje vervelen totdat ie eindelijk van toonhoogte verandert. Mix heeft een beetje veel nadruk op het midden vind ik. En de mp3 encoding sucks, lelijke artifacts, welke encoder gebruik je?
Illicit> damn...wat een fokking zware bass, denk dat bij jou de bass iets té zwaar is, en t tophoog ook een beetje, als ik de loudness indruk op mijn versterker wordt t erg vies. Ik zou proberen je lead bijv het laag wat terug te draaien. Misschien een gevolg van de compressie op mix....bij compressie krijg je er gratis een meuk laag bij...ik wel tenminste. Grappig idee die electrische gitaar achtige lead.
Mijn luister-setje hier zuigt trouwens ook kloten, dus ik hoop dat wat ik zeg wel ergens op slaat op andere geluidssystemen :D |
|
|
| iLLicit |
Ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb inderdaad niet al te veel aandacht besteedt aan de mastering, en zo maar snel even wat gedaan. Wilde misschien iets teveel eruit pompen.
Maar naar de lead zal ik nog eens kijken, had al wel wat lage tonen weggefilterd, maar misschien is het nog niet genoeg.
Ps: mijn luisterset is trouwens ook verre van optimaal, gebruik nog gewoon een hifi-setje. Ik heb afgelopen week wel nieuwe monitors gekocht, Alesis M1 Active MKII, maar ben alleen vergeten om er meteen kabels bij te bestellen. Dus het duurt nog even voordat ik gebruik van ze kan maken. ;)
Oh en die lead heb ik trouwens gedaan met amplitude. Grappig hoe die plugin al je synths in electrische gitaren kan omtoveren! |
|
|
| Jay M |
Oh Pjotr bedankt voor t luisteren. Ik heb een oude encoder gebruikt, Blade v0.72. Ik zal een nieuwe wegplukken van t internet. Ik wil geen lelijke artefacts in mijn songs hoor haha, hoewel ik ze zelf niet echt hoor :D
Welke gebruik jij zelf? Heb net Lame binnen. Werkt goed, alleen artefacts.....? |
|
|
| Pjotr G |
lame is algemeen beschouwd als de beste.
ik gebruik zelf een of andere oude lamme die ik al 5 jaar heb :D |
|
|
| aRGee |
| quote: | Originally posted by Jay M
Oh Pjotr bedankt voor t luisteren. Ik heb een oude encoder gebruikt, Blade v0.72. Ik zal een nieuwe wegplukken van t internet. Ik wil geen lelijke artefacts in mijn songs hoor haha, hoewel ik ze zelf niet echt hoor :D
Welke gebruik jij zelf? Heb net Lame binnen. Werkt goed, alleen artefacts.....? |
Misschien een stomme vraag, maar eh... wat zijn artifacts? |
|
|
|
|