|
Producer Talk (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| Massive84 |
Ik wil weer muziek gaan maken. Maar ik wil dus een nieuwe pc kopen om meer te kunnen doen met Reason en misschien ableton uit proberen.
Maar op dit moment heb ik een pent 4 2.8 gighz.. zo'n gouwe ouwe van 2-3 jaar geleden.
Mijn vraag is of ik voor een Conroe moet gaan of AMD x2 5200. Ik weet dat de E6600 de betere processor is kwa prestaties. Maar AMD is wel ietsje goedkoper en ben nieuwgierg of er veel verschil is tussen die 2 soorten kwa produceren.
Als je wat advies hebt, hoor ik het graag. budget rond 1000 euro. |
|
|
| eieregooie |
| 2,8 Ghz zou meer dan genoeg moeten zijn |
|
|
| Massive84 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
2,8 Ghz zou meer dan genoeg moeten zijn |
Niet echt. paar malstorms is genoeg om de cpu te op overload te zetten. Misschien als je gaat bouncen dan is het genoeg maar zo werk ik liever niet :) |
|
|
| AirPole |
Ja, voor die programma's is dat wel genoeg hoor. Wat ook belangrijk is trouwens natuurlijk, is dat je je PC niet met teveel processen meot belasten, terwijl je aan het produceren bent. Je moet echt dat geheugen niet verkwanselen aan overbodige programma's, sierdingetjes, etc. etc.
Ik moet eigenlijk ook echt een nieuwe PC hebben. Reason 3 draait wel, maar als ik een beetje een volle track heb, dan krijgt 'ie er wel moeite mee. |
|
|
| Siesta |
| koop gewoon wat extra geheugen, dat scheelt al heel veel |
|
|
| Massive84 |
heb nu een AMD 4000+ 64 bit. 2 gig ram 620 gig HD en een Gforce 7900 GTX voor spelletjes :)
Nu draai ik een rns die vast liep op mijn 2.8 gighz op 35% met 48000 sample bit rate.
Was het investeren waard :) |
|
|
| basvh |
| Gewoon een mac kopen en dan ben je van al het gezeik af |
|
|
| Neil CB |
| quote: | Originally posted by Siesta
koop gewoon wat extra geheugen, dat scheelt al heel veel |
Zou ik wel ff via ctrl alt del ff kijken wat je geheugen nu doet, wellicht is het zinloos en is het een CPU kwestie. |
|
|
| Botol&Cebok |
ik heb eindelijk me mac laptop
volgende week kijken voor een midi keyboard
ik vind het egt kut dat ik niet 4 a 5 jaar geleden begon met produceren want ik wil zeker voor me 18 e een plaat hebben uitgebracht maaja ziet ernaar uit dat het niet zal gaan lukken |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Botol&Cebok
ik heb eindelijk me mac laptop
volgende week kijken voor een midi keyboard
ik vind het egt kut dat ik niet 4 a 5 jaar geleden begon met produceren want ik wil zeker voor me 18 e een plaat hebben uitgebracht maaja ziet ernaar uit dat het niet zal gaan lukken |
Oh jawel hoor. Is niet lullig tegenover jouw bedoeld, maar vooral de digitale labels signen vandaag de dag echt van ALLES. De grootste teringtroep wordt nog gesigned. |
|
|
| Neil CB |
Gewoon lekker muziek gaan maken, dan rolt er vanzelf wel eens iets uit wat je mooi vind. Als je dan nog meer mazzel hebt vinden anderen het ook nog mooi en gaat er misschien een balletje rollen.
Als je maar vooral veel lol hebt in het producen, dat is al de helft! |
|
|
| Timothy |
| quote: | Originally posted by Massive84
heb nu een AMD 4000+ 64 bit. 2 gig ram 620 gig HD en een Gforce 7900 GTX voor spelletjes :)
Nu draai ik een rns die vast liep op mijn 2.8 gighz op 35% met 48000 sample bit rate.
Was het investeren waard :) |
Wat voor geluidskaart gebruikte je dan? :P Het is niet normaal als je projectje op 35% al vast loopt :wtf: |
|
|
|
|