|
Awakenings Festival (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Optimus |
| dat kan ik beter aan jou vragen, junk!:haha: |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Die namen zeggen me weinig en dat is allemaal beuktechno, veel wel. Dussssssssssss. |
Nou, ik wil niet veel zeggen, maar er staan juist redelijk wat minimal namen tussen tot nu toe, dat staat nogal ver weg van al dat gebeuk hoor.. Jij kent ze alleen niet :p Luister maar eens iets van Villalobos, dan weet je wel wat ik bedoel..
Sjinees, over die electrotent, daar mag je nog wel even goed voor duimen, vorig jaar was ie er inderdaad wel maar het lijkt erop (gezien de namen die er tot nu toe tussen staan) dat ze die ingewisseld hebben voor een minimal-area (wat wel een beetje de grote nieuwe hype in de techno is, ID&T magazine reviewt deze maand ook ineens een stuk of 8 minimal-CD's terwijl ze er eerder veel minder aandacht aan besteedden)..
Maar misschien komt ie er gewoon alsnog hoor, ik weet het verder ook niet :) |
|
|
| New Wave |
Mwjha, enige die redelijk hard kunnen knallen zijn Chris Liebing en Lars KLein vs Liefhebber.
De rest is allemala minimaal/groovy of pompend (net zoals Verdine een beetje :p )
Wordt echt een super relaxed feestje!
Hopen dat de zon schijnt :) |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Nog meer namen:
-Jacek Sienkiewicz (live)
-Ricardo Villalobos
-Rumenige & Loktibrada
Grr...wanneer zeggen ze nu eens dat FEOS of Deetron ofzo ook komt. Of Joris Voorn /Monika Kruse :) |
woei offbeat en minimal :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Mwjha, enige die redelijk hard kunnen knallen zijn Chris Liebing en Lars KLein vs Liefhebber.
De rest is allemala minimaal/groovy of pompend (net zoals Verdine een beetje :p )
Wordt echt een super relaxed feestje!
Hopen dat de zon schijnt :) |
Dat hoop ik ook, dat het zonnetje schijnt :)
Maareh...Minimal / offbeat: leg uit, vertel :) Want dan ben ik niet op de hoogte. Minimal dacht ik dat het 'minimaal' was en alleen bass. Maar dan heb ik het dus verkeerd :) Ik ben een n00b!
Ach, als ik met zoveel gekken op stap ben vermaak ik me wel :) Zelfs Josta gaat maybe mee! |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Dat hoop ik ook, dat het zonnetje schijnt :)
Maareh...Minimal / offbeat: leg uit, vertel :) Want dan ben ik niet op de hoogte. Minimal dacht ik dat het 'minimaal' was en alleen bass. Maar dan heb ik het dus verkeerd :) Ik ben een n00b!
Ach, als ik met zoveel gekken op stap ben vermaak ik me wel :) Zelfs Josta gaat maybe mee! |
Download het album van ricardo villalobos maar eens: Alcachofa :toothless maar beter zou ik maar eens een set downloaden.
Off beat is geen minimal maar pommetjes techno (na de tel dus)
normaal is het 1 2 3 4 en op elke tel een beat nu is het 1 beat 2 beat 3 beat 4 beat (dus na de tel) |
|
|
| Optimus |
| Mulero maakt wel redelijk wat offbeat, geloof ik. Maar offbeat uitleggen is een beetje moielijk:toothless boem, boem, boem........ boem. Zoiets komt wel in de buurt:toothless |
|
|
| basd |
Een tijdje geleden had Alferox ergens een post (of zelfs een thread, weet ik niet meer) waarin wel een paar sites met offbeat setjes (o.a. van Rumenige & Loktibrada) stonden, dan moet je die nog maar eens luisteren.. Het komt er in ieder geval op neer (zoals Harmen ook al zei) dat er geen standaard 4x4-beat (zoals die in 99% van de dancetracks wel zit) in zit.. Uitzonderingen daargelaten waarbij de beat gewoon telkens een halve tel is opgeschoven, lekker om het overzicht te houden :)
Dat is trouwens wel redelijk hard (maar wel erg lekker om een keer te luisteren), offbeat kan ook wel een stukkie rustiger zijn.. Ik ken verder niet zoveel tracks van Oscar Mulero dus op het vraagje van Sjinees kan ik geen antwoord geven.. |
|
|
| Optimus |
| was meer een constatering dan vraagje hoor:D |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by basd
Een tijdje geleden had Alferox ergens een post (of zelfs een thread, weet ik niet meer) waarin wel een paar sites met offbeat setjes (o.a. van Rumenige & Loktibrada) stonden, dan moet je die nog maar eens luisteren.. Het komt er in ieder geval op neer (zoals Harmen ook al zei) dat er geen standaard 4x4-beat (zoals die in 99% van de dancetracks wel zit) in zit.. Uitzonderingen daargelaten waarbij de beat gewoon telkens een halve tel is opgeschoven, lekker om het overzicht te houden :)
Dat is trouwens wel redelijk hard (maar wel erg lekker om een keer te luisteren), offbeat kan ook wel een stukkie rustiger zijn.. Ik ken verder niet zoveel tracks van Oscar Mulero dus op het vraagje van Sjinees kan ik geen antwoord geven.. |
ja wilde die link dus al hier posten, maar de downloads doen het niet meer.. :( pas geleden stond er op livesets.com ook een link naar rumenige/loktibrada@reactor, maar die hebben ze dus blijkbaar ook weggehaald :S
maar optimus heeft gelijk idd, mulero draait/produceert ook veel offbeat. net als christian wunsch, reeko, takaaki itoh, exium, hu, grovskopa. mensen als james ruskin, surgeon, fumiya tanaka etc etc zijn er ook niet vies van af en toe een offbeat-plaatje te draaien of maken. |
|
|
| AlFerox |
snuggle: hoe ben je eigenlijk achter al die namen gekomen?
enige namen die ik weet (behalve de mailing) zijn:
tobi neumann (schijnt uit eerste hand vernomen te zijn)
steve bug, luciano, michael mayer, reinhardt voigt (omdat dit in de djbroadcast stond) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by AlFerox
snuggle: hoe ben je eigenlijk achter al die namen gekomen?
enige namen die ik weet (behalve de mailing) zijn:
tobi neumann (schijnt uit eerste hand vernomen te zijn)
steve bug, luciano, michael mayer, reinhardt voigt (omdat dit in de djbroadcast stond) |
Via www.clubcharts.nl : http://forum.clubcharts.nl/topic/26276/1/50
Daar staan op het forum vaak namen. 1 gast, Gonzo dacht ik, die komt altijd op de een of andere manier aan namen van line-ups. Hoe hij het doet, geen idee, maar ze kloppen altijd wel. En hij post in die Awakenings-thread daar 1x in de zoveel tijd wat namen.
Dus pin me er niet op vast.....geen 100% zekerheid. |
|
|
|
|