return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 
Monday Bar Summer Cruise 2005 (pg. 11)
View this Thread in Original format
Try
japp, kan lägga till coma med även fast han är vääääldigt inaktiv här
SwedeTrance
Jomen :-) Helst hade vi från Göteborg ha velat ha en abbonnerad vagn med dansgolv, laser o ett par feta högtalare som förfestattiraljer men vi var för få... haha!

Kanske skulle ha det som idé istället för kryssning? Tur o retur Kiruna med ett tågset.... en vagn kör techno, en annan psy, en annan progressive etc....
Try
quote:
Originally posted by SwedeTrance
Jomen :-) Helst hade vi från Göteborg ha velat ha en abbonnerad vagn med dansgolv, laser o ett par feta högtalare som förfestattiraljer men vi var för få... haha!

Kanske skulle ha det som idé istället för kryssning? Tur o retur Kiruna med ett tågset.... en vagn kör techno, en annan psy, en annan progressive etc....


Loungelab hade ju planer på ett sådant arrangemang
jofawe
quote:
Originally posted by Try
Loungelab hade ju planer på ett sådant arrangemang


LoungeLab var ett skämt .. ett mycket DÅLIGT sådant.
Nu nämner vi inte det här mer.. okej?
staz
loungelab loungelab loungelab :toothless
Hauken
quote:
Originally posted by SwedeTrance
Jomen :-) Helst hade vi från Göteborg ha velat ha en abbonnerad vagn med dansgolv, laser o ett par feta högtalare som förfestattiraljer men vi var för få... haha!

Kanske skulle ha det som idé istället för kryssning? Tur o retur Kiruna med ett tågset.... en vagn kör techno, en annan psy, en annan progressive etc....


Vem utsätter sig för en tågresa frivilligt?

Måste åka tåg hem från kryssningen.. (Hinner inte med flyget). Det tar 7 timmar, finns inget värre än att ¨åka tåg.
Try
håller på med en skiva till kryssen, men vilka låtar ska jag ta med?
SteveTranz4ever
MONDAY BAR SUMMER CRUISE 25-26 AUGUSTI
Sista kryssningen... nu j****r blir det röj!

Som vi skrev i förra nyhetsbrevet är Monday Bar Summer Cruise med största sannolikhet den sista kryssningen vi arrangerar, i alla fall på mycket länge. Vi har haft ett tufft halvår med ständiga påhopp från alla möjliga håll om "knarkkryssningen", inte minst från olika myndigheter som legat på hårt att försöka få lokalägare att bojkotta oss som arrangörer. Att vi ordnat fester i 13 års tid och absolut inte är vare sig kriminella eller drogliberala verkar få bry sig om, medias makt är total. Vad vi gått igenom önskar vi ingen, allra minst våra gäster, lokalägare, Silja Line m fl som varit otroligt coola genom hela tiden trots alla lösa rykten och påhopp.

I vilket fall så ska vi se till att denna, sista kryssning blir en oförglömlig fest och ett minne för livet! Aldrig har vi haft så många internationella toppjocks på en och samma fest, Judge Jules, Dave Clarke, Eddie Halliwell, Justin Robertson, John "OO"Fleming m fl. Jätteljudriggar, laser, modeshow, filmvisning och möjlighet att prova Pioneers coola nya dj-prylar. Läs mer om detta längre ned i detta mejl.

DET FINNS BILJETTER KVAR - SISTA CHANSEN ATT BOKA
Det finns ett antal hytter kvar i olika klasser efter utrensning av ej betalade biljetter. Om du inte har någon att åka med går det bra att boka enstaka hyttplats i "herr- eller dam-hytt". Då får du dela en 2-bädds D-hytt med någon annan av samma kön. Alla biljetter som bokas fram till kryssningen måste betalas samma dag.

EVENTUELLT ÖVERBLIVNA BILJETTER SÄLJS I TERMINALEN SAMMA DAG
Många har hört av sig och undrat om det går att betala samma dag som båten avgår, eftersom det är löning då. Normalt går det inte, men terminalchefen har låtit oss göra ett undantag. Du kan alltså chansa att komma med samma dag och betala i terminalen innan avgång. Dessa restplatser går dock ej att boka i förväg.

Boka via Silja Lines bokning: 08-22 21 40. Bokningskod: MBAR
Info om priser, bokning etc, hittar du här: www.mondaybar.com

STOR MODEVISNING I DANCING PALACE MED C.U.M DAG 2, KL 15.00
(10% rabatt för Monday Bar-medlemmar fram till kryssningen)
På eftermiddagen blir det stor modevisning. Clubwearaffären C.U.M från Stockholm (där vi bl a brukar lägga våra förköp) visar sina otroliga kreationer på stora golvet i "Dancing Palace". Dominika från C.U.M lovar dessutom 10% rabatt på hela sortimentet (ej reavaror) till alla som kommer in och säger "KRYSSNING" i affären på Klara Norra Kyrkogata 21-23. Erbjudandet gäller t o m kryssningen den 25 augusti.

PIONEER SHOWROOM I FUTURE LOUNGE DAG 2, 13.00-15.00
Världens ledande tillverkare av dj-utrustning Pioneer, är med på kryssningen. Mellan kl 13-15 i Future Lounge (Sailor's Pub däck 7) kan du prova på deras senaste produkter, bl a den nya supermixern DJM1000, effektboxarna EFX1000 och EFX500 (grymt habegär!) mm. Pioneer ha även lovat ge bort lite trevliga giveaways...

MISSA INTE - DIGITALA HIPPIES - NY SVENSK DOKUMENTÄR OM EDM
DAG 2, 14.00-15.00. KONFERENSRUM 4, PLAN 8 (Bakom övervåningen/stora dansgolvet)
3 ggr nonstop visar vi Charlott Martinssons nya, 18 minuter långa dokumentär om svenskt klubbliv och den elektroniska dansmusiken:
"Vi har reagerat över den ensidiga bild media har målat upp av denna kultur och tyckte det var dags att de aktiva själva fick tala till punkt. Musik, kärlek och droger är ämnen som avhandlas av såväl framstående personer inom genren, som DJ:s och radiopratare, som vanliga personer som bara går på fester och lyssnar på musiken. Varvat med bilder ifrån en stort event i Malmö med 1500 dansande människor i skenet av laser och till musik av några av världens främsta DJ:s."

FULLSTÄNDIGT PROGRAM OCH SPELTIDER

MONDAY BAR TRANCE FLOOR
(Dancing Palace, däck 7-8)
22.30-01.30 : Alex Kunnari (Finland)
01.30-04.00 : Judge Jules (England)
04.00-06.00 : Eddie Halliwell (England)

13.30-15.00 : Jace (Finland)
15.00-15.20 : C.U.M Modevisning
15.20-17.30 : John"OO"Fleming (England)

MONDAY BAR TECH FLOOR
(Panorama Bar, däck 9)
22.00-00.00 : Nihad Tule
00.00-02.00 : Phil Kieran (Nordirland)
02.00-04.00 : Justin Robertson (England)
04.00-06.00 : Dave Clarke (Holland/England)

13.30-17.00 : B2B: Axel Sharper & Carl Falk

FUTURE LOUNGE
(Sailor's Pub, däck 7)
21.00-22.00 : Emax (proghouse)
22.00-23.00 : Peter Wernemar (proghouse)
23.00-00.00 : DJ Copa (trance)

06.00-07.00 : Erland Marckwort (techno)
07.00-08.00 : Petter B (techno)
08.00-09.00 : JoJJ3 (melodisk trance)
09.00-10.00 : DJ Perpetual (prog. hardtrance)
10.00-11.00 : Nazca (psytrance)

13.00-15.00 : Pioneer DJ Workshop

FILMVISNING
Konferensrum 4, däck 8 (bakom stora dansgolvet)
14.00-15.00 : DIGITALA HIPPIES - svensk dokumentärfilm om elektronisk dansmusik

KNARKET OCH KRYSSNINGEN - VÅR CHANS ATT VISA ATT VI HAR RÄTT!
Ok, så här ligger det till: Om någon är så extremt korkad att han/hon tänker ta med sig droger ombord för att överlåta eller konsumera så bör den veta om att det blir många jobbigheter. Vad sägs om det här: Blir du påkommen med något skit så åker du omedelbart i fyllecellen. Där kommer du att få sitta tills vi kommer till nästa hamn där du åker av båten och överlämnas till polis alternativt får promenera mitt i natten och försöka ta dig hem själv från Åbo eller Åland. Glöm inte att du knappast lär komma med nån annan finlandsbåt heller - de varnar varandra! Utöver det så kommer våra egna vakter (ett gäng Monday Bar-vakter är med och jobbar) att se till att du för överskådlig framtid är portad på alla våra tillställningar!

Det här är som alla förstår mycket allvarligt men samtidigt vår chans att visa att vi hade rätt och polis, media mm har fel.. att det går alldeles utmärkt att digga trance, techno och house en hel natt utan att påverkad av knark! Ett fåtal personer riskera förstöra för alla andra. Låt oss slippa det! Om man läser på de internetforum där kryssningen diskuteras så är den allmänna inställningen att eventuella pundare kommer att kölhalas. Tidigare kanske man bara struntade i det - inte nu längre. Snart är vi dessutom 2000 personer som skrivit på uppropet på droger på fester. Har du inte skrivit på än, gör det nu:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Jofawe

Självfallet kommer det att vara hård bevakning både när vi kliver på och av båten. Vi har specialutbildade vakter som kommer att patrullera och se att vi slipper drogpåverkade gäster. MEN... du kommer inte att känna dig påpassad på något sätt om du inte har något att dölja. Det här är schyssta vakter som vet hur en påverkad person uppför sig och inte bara går på vad de TROR tyder på droger, dvs klädsel, allmän upprymdhet, trötthet osv. Har du inget att dölja är det lugnt!

Tänk på att kontrollen vid avstigning kommer att sinka de sista passagerarna med upp till en timme. Har du bråttom, se till att hamna i början av utgångskön, eller se se till att det finns gott om tid till nästa flyg, tåg, buss mm.
mr_fisken
snart är det dags.. *LADDAD*:D
jofawe
jaaaaaaaaa!!!


Btw.. nån som har ett 512mb CF-kort att låna ut? :)

Hauken
Hoppas verkligen att det där om att man kan "vara lugn så länge man inte har något att dölja" stämmer. Jag blev frågad av en äldre snubbe iaf jag tagit E etc sist, var säkert polis. (Vilket jag _inte_ hade gjort).

Boomblast0r - Check
Redbull - Check
Silvertejp - Check
Biljetter - Check

Packat och klart mao! Syns där imorgon! (ALLA som på stående fot kan dra jämtlandssången när dom ser oss lovar vi gratis öl. Ni känner igen oss på dialekt och flagga).
jofawe
erhm. .. vänner .. SNART ÅKER VI!! ;)
Jag ska bara runda av lite här hemma sen tar jag min svarta lilla fara till den kungliga huvudstaden.

Fan.. svårt att somna inatt :nervous:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 
Privacy Statement