|
Foto/Video (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
Här är en bild på en person ni kanske känner igen.
Tog det 2002 med min Ixus v2 .. ;)
 |
|
|
| fede |


kan inte bestämma mig om vilken som blev bäst.... :P |
|
|
| Laszlo |
Jag diggar den svartvita bäst...vet inte om lutningen är avsuktlig eller inte, men den stör jag mig på lite grand...
vi fick hem eos 400D och en pentax K100D till test till tidningen i veckan, har dock inte hunnit fota något med de ännu...tänkte jag skulle gå en runda idag och fota lite... |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Jag diggar den svartvita bäst...vet inte om lutningen är avsuktlig eller inte, men den stör jag mig på lite grand...
vi fick hem eos 400D och en pentax K100D till test till tidningen i veckan, har dock inte hunnit fota något med de ännu...tänkte jag skulle gå en runda idag och fota lite... |
Jag har bryllingar i huvudet om vilken jävel man ska välja.. canon el. nikon, eller kanske pentax, sony eller olympus?
Det där med att välja samma som ens kompisar har är ju bara bull, för de skulle aldrig någonsin låna ut en glugg eller blixt.. så där spelar det ju ingen roll.
Jag gillar bäst att hålla i Nikon D80, men eftersom jag typ alltid haft canon så .. ja.. fan.
ponera att jag har 15k att leka med.. vilket är ert paket? |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by jofawe
Jag har bryllingar i huvudet om vilken jävel man ska välja.. canon el. nikon, eller kanske pentax, sony eller olympus?
Det där med att välja samma som ens kompisar har är ju bara bull, för de skulle aldrig någonsin låna ut en glugg eller blixt.. så där spelar det ju ingen roll.
Jag gillar bäst att hålla i Nikon D80, men eftersom jag typ alltid haft canon så .. ja.. fan.
ponera att jag har 15k att leka med.. vilket är ert paket? |
canon 30d med batterigrepp ifall den känns för liten :)
eller nikon D200
men jag är nöjd med min canon så jag skulle valt canon. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by fede
canon 30d med batterigrepp ifall den känns för liten :)
eller nikon D200
men jag är nöjd med min canon så jag skulle valt canon. |
de är lite väl avancerade för min del ;)
sen så tänkte jag mig 15 för kit plus blixt.. kan iofs tänka mig 20k också, beror ju på vad jag känner blir bäst? |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by jofawe
de är lite väl avancerade för min del ;)
sen så tänkte jag mig 15 för kit plus blixt.. kan iofs tänka mig 20k också, beror ju på vad jag känner blir bäst? |
äsch, ger bara fler möjligheter att utvecklas :p :D
smaksak, jag tror du blir nöjd med vilken som helst nästan,, alltså 400d, d80 eller a100..
Då har du nästan råd med att köpa ett ljusstarkt objektiv också, samt blixt  |
|
|
| Speactra |
Fantastiskt bra bilder allihop!
Älskar den här bilden: :D
| quote: | Originally posted by P4z!
|
Får köpa en kompis 350d i början av december, får se om det kan bli några bilder från min sida också :D Känns inte värt att hålla på med kameran jag har nu, konica minolta dimage x1
En bild tagen med den, inget imponerande över huvudtaget: :p
 |
|
|
| reveal |
| Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa lite tips & tricks kring fotografering? Allt från nybörjarnivå till avancerad nivå är intressant :) |
|
|
| Laszlo |
| fotosidan is teh ...finns mycket att lära på deras forum, en hel drös med proffsfotografer från sveriges ledande tidningar och tidsskrifter som hänger där... |
|
|
| reveal |
Kände inte till. Den verkar bra, tack för tipset! |
|
|
|
|