|
DJmag Top 100 Poll 2007 (pg. 15)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
Al dat gekak op Armin, ik krijg er tschijt van ;)
Waarom verdienden pvd, Tiesto en Oakie hun titel in het verleden meer? Toch niet om hun mixkwaliteiten?...
Goed, Armin draait niet meer zoals de meesten van ons het willen, maar hij is wel een trendsetter voor velen.
Bij mij is het waarschijnlijk al meer dan een jaar geleden dat ik iets van Armin heb gehoord. Maar er regelmatig naar luisteren om dan te verkondigen dat hij slecht is daar doe ik niet aan mee. |
|
|
| BZRK |
| Hehe, heel zijn ASOT intro eraan gewijd :D |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Al dat gekak op Armin, ik krijg er tschijt van ;)
Waarom verdienden pvd, Tiesto en Oakie hun titel in het verleden meer? Toch niet om hun mixkwaliteiten?...
Goed, Armin draait niet meer zoals de meesten van ons het willen, maar hij is wel een trendsetter voor velen.
Bij mij is het waarschijnlijk al meer dan een jaar geleden dat ik iets van Armin heb gehoord. Maar er regelmatig naar luisteren om dan te verkondigen dat hij slecht is daar doe ik niet aan mee. |
in welke zin zou Armin dan een trendsetter zijn? En wie vindt dat dan? Hij is mss één van de grondleggers van die vocale poptrance, maar dat is niet bepaald iets waar hij trots op mag zijn. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
in welke zin zou Armin dan een trendsetter zijn? En wie vindt dat dan? Hij is mss ��n van de grondleggers van die vocale poptrance, maar dat is niet bepaald iets waar hij trots op mag zijn. |
Armin bereikt door zijn radioshow enorm veel mensen dus is in die zin zeker een trendsetter omdat hij heel veel volgelingen heeft. Dat de populariteit van zijn show niet daalt wil toch iets zeggen.
Dat hij niet trots mag zijn op zijn introductie van vocale poptrance is misschien de mening van een engdenkend publiek hier op TA dat zich vastkampt aan de trance van de goeien ouwen tijd (ik reken mijzelf hier ook bij). Maar met hoevelen zijn wij nog? |
|
|
| Bertn |
| ^idd. we beginnen op van die ouwe knarren te lijken, die vinden dat de muziek vroeger pakken beter was dan nu. vroeger was het àltijd beter:p. En we zijn dan nog een schrijnende minderheid geworden ook. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Armin bereikt door zijn radioshow enorm veel mensen dus is in die zin zeker een trendsetter omdat hij heel veel volgelingen heeft. Dat de populariteit van zijn show niet daalt wil toch iets zeggen. |
Je ken Armin idd als een trendsetter zien, maar niet omdat hij veel luisteraars heeft. Dat zou een verkeerde conclusie zijn imo. Dat toont voor mij enkel aan dat hij populair is door hetgeen hij doet. Als hij een trendsetter is, dan is het door andere dj's te beinvloeden ook poptrance te draaien.
| quote: | | Dat hij niet trots mag zijn op zijn introductie van vocale poptrance is misschien de mening van een engdenkend publiek hier op TA dat zich vastkampt aan de trance van de goeien ouwen tijd (ik reken mijzelf hier ook bij). Maar met hoevelen zijn wij nog? |
ik heb persoonlijk altijd een vrij grote afkeer gehad van vocals, daarom net dat ik in EDM ben beland, daar zijn die altijd minder aanwezig geweest.
Die vocale POPtrance heeft voor mij verder niets meer met trance te maken, het draagt meer kenmerken van popmuziek dan van trance. Ik vind dit gewoonweg een afschuwelijke evolutie. Als ik popmuziek wil horen, dan zet ik mijne radio wel op de radio bomma's en de Q's van deze wereld. Als ik trance wil horen, wil ik in de eerste plaats GEEN vocals horen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er absoluut geen goede vocale tranceplaten zijn, alleen kan ik mij moeilijk herinneren wanneer ik de laatste keer nog wild ben geweest van een vocale tranceplaat.
en ik zie mijzelf niet als een engdenkend persoon, ik sta voor veel verschillende dingen open. Maar er moet wel IETS in de muziek zitten, ... en helaas is dat tegenwoordig nog zelden het geval. Ik heb het dan vooral over het gevoel dat de muziek mij geeft, en als ik tegenwoordig muziek luister moet ik vaststellen dat het mij gewoon veel minder doet. |
|
|
| DJ Zetski |
| quote: | Originally posted by Bertn
^idd. we beginnen op van die ouwe knarren te lijken, die vinden dat de muziek vroeger pakken beter was dan nu. vroeger was het àltijd beter:p. En we zijn dan nog een schrijnende minderheid geworden ook. |
ja mijn vader is ook gestopt bij the Beatles...
Ik moet eerlijk zijn, zo slecht vind ik Armin als DJ nu niet hoor. Er passeert toch nu en dan een bom in zijn radioshow, naast de gewoonlijke "vocale poptrance". 'k Vind die nummers en remixen van Breakfast wel zalig. Zijn platenkeuze vind ik eigenlijk redelijk goed. Maar de opbouw van zijn sets blijft steeds dezelfde. Tiësto is daarin dan beter, die brengt meer afwisseling (maar soms wel onlogische overgangen) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by DJ Zetski
ja mijn vader is ook gestopt bij the Beatles...
Ik moet eerlijk zijn, zo slecht vind ik Armin als DJ nu niet hoor. Er passeert toch nu en dan een bom in zijn radioshow, naast de gewoonlijke "vocale poptrance". 'k Vind die nummers en remixen van Breakfast wel zalig. Zijn platenkeuze vind ik eigenlijk redelijk goed. Maar de opbouw van zijn sets blijft steeds dezelfde. Tiësto is daarin dan beter, die brengt meer afwisseling (maar soms wel onlogische overgangen) |
ik moet je gelijk geven, als live DJ is armin nog vrij degelijk (ik spreek dus niet over ASOT). Alleen kan ik die vocale tracks die hij draait ECHT niet verdragen. Toen hij op het einde van zn set op Tomorrowland "Anthem" en "Love You More" draaide, stak mij dat enorm tegen. En op een bepaald moment is het dan gewoon genoeg voor mij. Verder vind ik zijn asot's vrij saai. Als hij vijf goede platen in zijn show steekt is het veel. Ik ben dan ook zo goed als volledig opgehouden met luisteren. Af en toe doe ik nog eens moeite als ik verneem 'dat hij goed bezig is' ... om dan vast te stellen dat het nog steeds even saai is.
Even ter vergelijking: ik ben altijd een enorme M.I.K.E. liefhebber geweest. Maar momenteel is hij slecht bezig. Had hij in zijn tweede uur op Trancesession geen trance beginnen draaien, dan had ook hij voor mij afgedaan. Een persoon kan maar tot op een bepaald moment geduld opbrengen, als het uiteindelijk niet beterd moet je gewoon andere dingen opzoeken. |
|
|
| christina |
| quote: | Originally posted by Bertn
^idd. we beginnen op van die ouwe knarren te lijken |
beginnen? die topic is genoeg om een heel rusthuis mee te vullen.:wtf:
ok, ik heb respect voor iedereen zijn mening, maar om die dan nog eens honderd keer te komen verkondigen... Na één keer weten we ook al wel wie er bv niet van vocale poptrance houdt;)
ik sluit mij trouwens aan bij djcresto z'n punt |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by christina
Na één keer weten we ook al wel wie er bv niet van vocale poptrance houdt;) |
ik heb geen idee over wie je het hebt :gsmile: |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
Even ter vergelijking: ik ben altijd een enorme M.I.K.E. liefhebber geweest. Maar momenteel is hij slecht bezig. Had hij in zijn tweede uur op Trancesession geen trance beginnen draaien, dan had ook hij voor mij afgedaan. Een persoon kan maar tot op een bepaald moment geduld opbrengen, als het uiteindelijk niet beterd moet je gewoon andere dingen opzoeken. |
Aan de tracklist te zien zat er toch genoeg trance in zijn eerste uur? Zij het dan niet in de traditionele zin natuurlijk :) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
^idd. we beginnen op van die ouwe knarren te lijken, die vinden dat de muziek vroeger pakken beter was dan nu. vroeger was het àltijd beter:p. En we zijn dan nog een schrijnende minderheid geworden ook. |
Maar vroeger wás het ook beter; ik kan mezelf als simpel voorbeeld nemen.
Ik was te jong om alle trance van 1998-1999 op te pikken toen ze uitkwamen. Ik ben die pas tegen 2003 tot nu beginnen oppikken. Vandaag de dag zoek ik er nog dagelijks naar en ik geniet er mateloos van. Dus ik beluister dat absoluut niet uit nostalgische overwegingen omdat ik ze simpelweg niet kende. En ze zijn pakken beter dan de trance post 2005 :)
Daarnaast beluister ik nog een boel andere zaken waarvan ik hou; maar je moet niet denken dat je de vroegere trance enkel beter vond uit nostalgische overwegingen; ze was effectief beter.
Huidige trance = total suckage.
Ik vind het eerder alarmerend/teleurstellend dat veel van die nieuwe lichting luisteraars (de ASOT-generatie) de moeite of het respect niet meer opbrengen om een beetje te graven in de uiterst boeiende trancegeschiedenis. |
|
|
|
|