return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
NOXX / official opening (pg. 3)
View this Thread in Original format
Jasperovitsj
^ Lijkt logisch, maar dat is het niet. Zonder een vaste kern van resident dj's die in principe elke week het kot vol kunnen krijgen ga je als club failliet, aangezien een internationale guest pakken meer kosten met zich meebrengt die volgens mij niet opwegen tegen de winst. Zeker niet met het tempo waaraan de Noxx grote kleppers blijft uitnodigen. Dat kan je niet blijven volhouden financieel, en als je dan geen goeie residents hebt om op terug te vallen kan je het schudden wanneer de guests nog maar 1 keer per maand kunnen langskomen.
Devilex
Zillion zat indertijd toch altijd afgeladen vol
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Lijkt logisch, maar dat is het niet. Zonder een vaste kern van resident dj's die in principe elke week het kot vol kunnen krijgen ga je als club failliet, aangezien een internationale guest pakken meer kosten met zich meebrengt die volgens mij niet opwegen tegen de winst. Zeker niet met het tempo waaraan de Noxx grote kleppers blijft uitnodigen. Dat kan je niet blijven volhouden financieel, en als je dan geen goeie residents hebt om op terug te vallen kan je het schudden wanneer de guests nog maar 1 keer per maand kunnen langskomen.

Ach, ze doen maar. We zien wel waar het op uitdraait. Als ze in leven blijven kan het maar een signaal zijn naar andere clubs toe om eens wat meer interessantere nights te organiseren.
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Transfusion
Tja, als ze de tent niet volkrijgen zullen ze wel verlies beginnen maken. De enige mogelijkheid is om telkens voor een vol huis te zorgen, en 3000 man lok je niet met lokale dj's.

de Versuz slaagt erin om iedere week zo'n 2000 - 2500 man over de vloer te krijgen (als het niet meer is), en dat is ook steeds met lokale dj's (natuurlijk hebben ze wel Dave Lambert als resident). Ze hebben van tijd tot tijd ook wel eens guests, maar zover ik weet is dat toch niet zo vaak als NOXX er op dit programmeert.

Trouwens, in NOXX hebben ze blijkbaar wel een aantal namen die geregeld terugkeren en mss als residents kunnen doorgaan. Maar daarnaast programmeren zo momenteel toch echt wel veel guestdj's. Dat trekt natuurlijk volk, maar creeert ook verwachtingen. Op lange termijn gaan de clubgangers mogelijk niet eens meer de moeite doen om op 'gewone' avonden af te komen.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe ze dat kostenplaatje rond krijgen :)
Antony
tis ook een restaurant en verhuren zaal etc. ook aan bedrijven of andere organisaties. maar kwil er ni te veel over nadenken, laat die handel maar draaien.
FUSyke
Den dezen is ter mee weg. Ik ben keer benieuwd!
FUSyke
Verslag Noxx 28/09/07

Met een paar maten vertrokken naar Noxx en na maar 35min rijden waren we al op onze bestemming. Het is zeer gemakkelijk om Noxx te bereiken: gewoon de E17 nemen en in Merksem (afrit 1) de afrit nemen. Dan rij je door tot aan de verkeerslichten aan de Metropolis; aan de lichten rij je rechtdoor maar direct daarna sla je links af. Nog enkele meters in dit straatje en je bent er. Het was nog vroeg (23u30) dus konden we nog aan de ingang parkeren. Wanneer er daar geen plaats meer is dan kun je op de parking van de Metropolis staan. Een shuttleservice (2 vette Hummers) brengt je dan naar Noxx.

Aan de ingang staan er 2 containers die als kassa dienst doen. Eerst een lidkaartje aanmaken (5€), gegevens op een formuliertje invullen en de inkom betalen (10€). Aan de ingang staan er enkele metaaldetectors. Iedereen van ons groepje mocht er door gaan behalve ik :p Ik mocht langs de kant om gefouilleerd te worden. Ik vond dit geen probleem want het is tenslotte voor de veiligheid é.

Binnen had je een grote inkomhal en vestiare. In de main room was Dominico slappe house aan het draaien. Er was nog weinig volk dus konden we op ons gemakske keer rond kijken. Er zijn 3 bars, veel (beginnende) garçons en security. Het is 3€ voor frisdrank en 4€ voor Red Bull, wodka, gin, ... De DJ-booth bevind zich hoog boven de dansvloer. Veel contact met de dj heb je dus niet of je moet al de hele tijd naar omhoog staan kijken. Een beetje zoals op Sensation. De plafond hangt vol met leds. Tegen 1u was er al wat meer volk. Je had wel nog steeds genoeg plaats om de benen eens goed in het rond te zwieren. Om 1u begon Sweet Coffee ook op te treden. Na 1 liedje gehoord te hebben zijn we de 2de zaal gaan opzoeken omdat dit totaal niet ons genre was. De 2de zaal bevind zich aan je linker kant als je Noxx binnen komt. Ik kwam nog maar de 2de zaal (Salle Noir) binnen en ik hoorde Deamau5 - Faxing Berlin. Ik wist het, hier moest ik zijn :) Het was Guy'Do die aan het draaien was. Ik heb nog nooit van deze dj gehoord maar hij draaide echt wel goed: neotrance é:toocool: Ik was blijkbaar niet alleen die het goed vond want op 1-2-3 zat het zaaltje vol en werd er gedanst. Om 2u was het dan de beurt aan Lexy & K-Paul: 2 gekke Duitsers die een (iets hardere en) zeer leuke set/live brachten. In het 2de zaaltje hing er echt wel een leuk sfeertje. Dit kwam ook door de inrichting: het zaaltje is veel kleiner dan de naar mijn goesting veel te grote main room. Je hebt een zeer goed contact met de dj's want je kan ze gewoon aanraken. Rond/boven de dj-booth staat er een grote ring die van kleur verandert. Verder is er nog een discovloer en tegen de muur hangen er ook allemaal leds (zoals in de boiler room op Pukkelpop). Om half 4 zijn we nog eens naar de main room gegaan maar daar was het nog steeds slappe house. Er was wel al meer volk, maar je had nog steeds meer dan plaats genoeg om een danske te placeren. Buiten deze 2 zalen heb je ook nog een lounge zaal waar je gezellig in de zetels kan liggen. Er is ook nog een vip-ruimte: die is op het eerste verdiep en die loopt over gans het gebouw.

Ik heb al verhalen gehoord dat bepaalde mensen waren geweigerd omdat ze niet goed gekleed waren. Daar heb ik gisteren niet veel van gemerkt. Er waren veel mensen die 'gewoon' gekleed waren en die mochten zo binnen; dit was geen probleem. Mss dat het op een zaterdag anders is en als het drukker is zullen ze wss ook strenger zijn. Er liepen ook bijna geen dikke nekken rond.

Ik heb mij laten vertellen dat het op de vrijdagen minder druk is dan op de zaterdagen. Daarom mss dat ze op de vrijdagen steeds grote namen zetten om volk te lokken. Op de zaterdagen zijn het steeds hun legertje residents die draaien.

Algemeen: Het is een mooie dancing waar voor ik niet ver moet rijden. De main room is te groot waar door het alleen maar gezellig word als er veel volk is. Salle Noir is met de juiste dj's wel de moeite om te gaan.

Hier is de uitgebreidere line up van oktober:
Th 04 > Residents

Fri 05 > David Morales - Yves Deruyter - Residents

Sat 06 > Residents

Thu 11 > Residents

Fri 12 > 10 Years Milk & Sugar presenting their new album - Steeve White - Olivier Abeloos

Sat 13 > Residents - hosted by Miss Vika (MC/vocals)

Thu 18 > Residents

Fri 19 > Yves Deruyter invites Don Diablo - Jesse Voorn - Sebastien Sleebos - Bart Maes - Lins

Sat 20 > Residents

Thu 25 > Residents

Fri 26 > Nacht vd Student > Ken Ishii - Marco Bailey - Buscemie

Sat 27 > Funkerman

Mon 29 > Noxx presents Jet 7 (Grand Opening)

Wed 31 > Defected In The House > Junior Jack & Kid Creme - Mr V

NOXX RESIDENTS
Main Room:
Tom De Neef - Peter luts - Mr Grammy - Dominico - Bastoh! - TC Brain - Guy'Do - Mr T - Dimiz

Salle Noir:
Guy Ohm - Yves Deruyter - Prinz - The Creamminals - El Carlitto - Miquell Santos - Massimo Girardi - Yves V - CéCém

Others:
Sven Van Hees - Mr Crochet - Senor Funk - Archimad
Jasperovitsj
Bizar om YDR in dat rijtje te zien staan. Draait die dan tegenwoordig ook house/groove? :)
Moisture
Ben zaterdag ook geweest.
Peter Luts draaide ok in de main, en het was allemaal wel goed aangekleed qua belichting en randanimatie. Verder was het gezellig druk en khad zowat hetzelfde gevoel als in de Versuz, buiten dan dat daar nog toegankelijkere tracks gedraaid worden voor het grote publiek, wat in mijn ogen toch nog altijd meer volk zal blijven trekken.
FUSyke
Fri 21/12/07 > Shameboy

Fri 25/01/08 > Dr lektroluv

FenixStyle
Is er nog niks bekend over NYE @ Noxx? Want indien ze die avond groots zouden uitpakken, zou dat eventueel nog wel alternatief kunnen zijn voor Heaven..
FUSyke
Dave Alpaerts’ nachtje eindigde zaterdagochtend erg verrassend. De zaakvoerder van dancing Noxx dook in het Straatsburgdok om een vrouw te redden, die een wanhoopspoging had ondernomen. Het bewusteloze slachtoffer werd met vereende krachten op het droge getild.

Raar genoeg zat de zwempartij er al aan te komen, toen Dave Alpaerts (32) zaterdag rond 5u een hongertje wilde gaan wegwerken in de frituur op de kaaimuur. ”Ik zag een dame op de blauwe steen zitten, haar voeten bengelend boven het water. Ik zegde haar dat dat niet verstandig was. Dat het gevaarlijk was daar te gaan zitten en dat als er iets zou gebeuren niemand haar zou horen roepen.”

Toen de vrouw een klaagzang aanhief en vertelde dat ze niemand meer had om naar uit te kijken, troonde Alpaerts haar mee naar het frituur. ”Een hapje eten doet een mens meestal goed”, dacht ik.

Maar tijdens het verorberen van een hamburger wilde het slechte gemoed van de vrouw niet wijken. ”Integendeel, en toen ik een combi zag komen aanrijden, heb ik de politie gewenkt.” Dave Alpaerts lichtte de zaken kort toe, waarna de agenten zegden dat ze de zaak zouden overnemen. ”Maar toen ze uit de combi stapten, bedacht de vrouw zich niet en sprong ze in het water. Ze begon weg te zwemmen, maar vijftien tot twintig meter verder verkrampte ze van de kou.”

Geen trapje
”Ik ben erachter gesprongen. Ze was al bewusteloos toen ik bij haar kwam en haar vastgreep.” Tien meter uit de kant begon ook Dave het moeilijk te krijgen: ”De kou, het gewicht van de drenkelinge en onze zuigende kleren, maakten de reddingspoging heel zwaar. Gelukkig zag parkeerwachter Jan Van Denderen dat en sprong hij mee in het dok. We hebben haar samen tot bij de kaaimuur gebracht. Maar dan ontdekten we dat er geen trapje was. De vrouw naar boven tillen was niet evident, maar met de hulp van onze portiers is dat toch gelukt. Zelf zijn we ook op die manier uit het water geholpen.”

De politiepatrouille, die instaat voor het toezicht aan de Noxx, had intussen al een ambulance gevraagd. Die bracht de drenkelinge naar het Jan Palfijnziekenhuis in Merksem. ”De dame had te veel gedronken en had duidelijk psychische problemen”, aldus politiewoordvoerster Jinnih Beels.

5 -november -2007 9 :38
By: tomdenoel
Bron: gva
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Privacy Statement