return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 
Formule 1 (pg. 11)
View this Thread in Original format
MennoB
Sow, weer onzettend genoten vanmiddag zeg, wat een race!!

Het begon al goed, met Panis die een herstart veroorzaakte en de temperatuur van de motoren enzo flink opliep waardoor er veel uitvielen, waaronder de enorme plof van Sato :eek: waardoor Fisichello over Coulthard vloog en op z'n kop in de vangrail terecht kwam :)

Maar wat R.Schumacher deed snap ik niet echt, op de race lijn in een bocht van je gas af gaan om Alonso voorbij te laten gaan :conf: Dat Alonso daarna zo boos was, is wel terecht, en wat risico betreft, op de rem kon hij ook niet meer want dan zou hij ook in de vangrail zijn gekomen of op Ralf zijn geknalt. Dus terecht dat hij z'n vinger opstak naar Ralf en een paar rondes later Ralf ook nog aanwees zo van van ik pak jou dadelijk nog wel ff :D

Daarna M.Schumacher, het kon een breaktest zijn, maar ook een defect aan de remmen/lager. Dus je kunt het niet zeggen, maar schumacher kennende en het risico dat Button zou winnen (waardoor de voorsprong van Schumi in de titelstrijd een stuk werd verminderd) lijkt het mij toch meer een defect aan de lager/remmen.

En wat waren de laatste paar ronden toch spannend, maar gun het Trilli meer dan Button, want wat had die Trulli voor deze toch een pech zeg!!! En Button z'n tijd komt nog wel :)
Ding Chavez
quote:
Originally posted by TOR
ik vind niet dat Michael Schumacher iets fout gedaan heeft.. Montoya had zich gewoon verkeken. racing incident.

Als het een defect was heeft ie idd niets fout gedaan, niks aan te doen. Maar als ie wel een breaktest wilde geven is het zeker wel zijn fout, je kunt echt niet op tijd reageren met 180 p/u en 2 meter erachter. Terecht dat montoya door kon en schumacher niet, in beide gevallen.
babbel
quote:
Originally posted by MennoB
Maar wat R.Schumacher deed snap ik niet echt, op de race lijn in een bocht van je gas af gaan om Alonso voorbij te laten gaan :conf: Dat Alonso daarna zo boos was, is wel terecht, en wat risico betreft, op de rem kon hij ook niet meer want dan zou hij ook in de vangrail zijn gekomen of op Ralf zijn geknalt. Dus terecht dat hij z'n vinger opstak naar Ralf en een paar rondes later Ralf ook nog aanwees zo van van ik pak jou dadelijk nog wel ff :D

Wel grappig dat iedereen nu Ralf de schuld geeft van dit alles. Toen Coulthard in Spa 98 (In de stromende regen no less) op de racelijn van zijn gas af ging en Michael Schumacher er bovenop knalde gaf zo'n beetje heel de wereld Schumacher de schuld...
TOR
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Als het een defect was heeft ie idd niets fout gedaan, niks aan te doen. Maar als ie wel een breaktest wilde geven is het zeker wel zijn fout, je kunt echt niet op tijd reageren met 180 p/u en 2 meter erachter. Terecht dat montoya door kon en schumacher niet, in beide gevallen.

er was helemaal geen defect. de safety car zou net die ronde weer de pits in gaan, dus wat Schumacher deed was de remmen weer op temperatuur brengen. volledig normale procedure. Montoya heeft gewoon wat te laat gereageerd.

hij ging naar rechts om Schumacher te ontwijken, maar aangezien Schumacher hem daar totaal niet verwachtte (aangezien de remmen opwarmen voor er herstart wordt compleet normaal is), hebben ze elkaar geraakt, met de bekende gevolgen vandien.
Ding Chavez
Naar mijn weten is platte kantjes op je banden veroorzaken door het blokkeren van je wiel niet echt prettig voor de komende ronden. Schumacher kan wel zeggen dat hij het de afgelopen ronde al vaker deed en dat het normale procedure was, het is niet normaal om je banden en of/remmen op te warmen met blokkerende wielen. Hij deed het dus, met opzet of niet, te extreem en dan kun je wachten op zoiets.
M_Peror
Heb gehoord dat Schumachers officiele verklaring is dat hij schrok van de safety car. :conf:
Misschien vanwege het inrijden van de tunnel, ineens donker, bocht, "verrek ik zit toch wel dicht op die safety car", remt hard (je ziet z'n linkervoorwiel blokkeren -- dus remmen opwarmen is onzin, je remmen zo fanatiek opwarmen dat je wielen blokkeren is idd erg onzinnig) -- klets, Montoya erachterop.

Dit is misschien nog een redelijk elegante afloop... ik bedoel, als hij zou zijn uitgeschakeld omdat hij tegen de safety car omhoog reed, DAT was pas een flater geweest :D
TOR
opdat ze goed zouden kunnen functioneren, moeten de remmen van een Formule 1 wagen zo'n 700 à 800 graden hebben. het is dus volstrekt normaal dat Schumacher zo hard remde, want als je een hele tijd achter de safety car hebt gereden zijn die enorm afgekoeld. de wielen blokkeerden inderdaad, maar dat gebeurt wel meer.

en op de beelden kon je goed zien dat de safety car vrij ver voor hem uitreed, dus dat kan de reden niet zijn geweest voor zijn hard remmen.

er was echt niets aan de hand, het was gewoon een dwaas ongeluk.
TranceFool
quote:
Originally posted by TOR
opdat ze goed zouden kunnen functioneren, moeten de remmen van een Formule 1 wagen zo'n 700 à 800 graden hebben. het is dus volstrekt normaal dat Schumacher zo hard remde, want als je een hele tijd achter de safety car hebt gereden zijn die enorm afgekoeld. de wielen blokkeerden inderdaad, maar dat gebeurt wel meer.

en op de beelden kon je goed zien dat de safety car vrij ver voor hem uitreed, dus dat kan de reden niet zijn geweest voor zijn hard remmen.

er was echt niets aan de hand, het was gewoon een dwaas ongeluk.

Daar ben ik echt niet mee eens!
Dit was volgens mij geen kwestie meer van je remmen op warmen. Zn wiel blokkeerde wel iets van 25 meter. Je gaat toch niet je banden echt zwaar op zn donder geven om je remmen op te warmen, dat kan ook op een andere manier. Daarbij was het een heeeele vreemde plek om dat te doen. Ik heb het idee dat Schumacher een enorme breaktest wilde geven om zo het veld in mekaar te laten zakken en dan keihard weg te blazen. Dat zou een taktische plek geweest zijn in de bocht van de tunnel

Paar jaar geleden heeft hij dit ook geflikt. Toen stond hij ineens zowat stil en vloog Button er voorbij (viel volgens mij nog uit ook)
TOR
dat zou dan wel erg dom zijn geweest van Michael Schumacher, want ze waren nog maar halfweg op het circuit. hij zou een paar bochten verder toch weer op de safety car zijn gestoten en dan zou het veld weer netjes kunnen aansluiten.

ook niet vergeten dat er links van de rijlijn in de tunnel heel wat vuil ligt (reden waarom Alonso uit de bocht is gegaan). ook Schumacher zat aan die kant, dus dat zal ook wel te maken hebben gehad met het feit dat zijn wiel blokkeerde.
MennoB
Montoya zei gisteren in de herhaling dat Schumacher ineens gas gaf in de tunnel en dat hij ineens op de rem trapte, om zo zijn remmen en banden op te warmen. Mja, als Montoya nou gewoon slim was geweest en niet als een dolle Schumacher achterna reed was er niks aan de hand :)

En dan van België gaf ik Schumacher niet de schuld, maar juist Coulthard want wie gaat er nou van z'n gas af op de Ideale lijn in de regen om iemand voorbij te laten gaan... Coulthard zei vorig jaar ook, toen hij een breaktest kreeg van Alonso, dat hij wel begreep dat Schumacher boos was...

babbel
quote:
Originally posted by MennoB
En dan van België gaf ik Schumacher niet de schuld, maar juist Coulthard want wie gaat er nou van z'n gas af op de Ideale lijn in de regen om iemand voorbij te laten gaan... Coulthard zei vorig jaar ook, toen hij een breaktest kreeg van Alonso, dat hij wel begreep dat Schumacher boos was...

Ik had het ook niet specifiek tegen jou in mijn reply :)
Meer over de algehele mening in 1998.
MennoB
quote:
Originally posted by babbel
Ik had het ook niet specifiek tegen jou in mijn reply :)
Meer over de algehele mening in 1998.

Oh, okeej en ik wilde ff laten weten dat ik Schumacher daar niet de schuld voor gaf :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 
Privacy Statement