|
Nieuwe wat is er op tv thread. (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| jp |
Deze week:
Jeremy gives his verdict on the BMW M5, while Richard and James try their hand at Russian roulette road testing. Meanwhile, the Megane Renaultsport 225, Vauxhall Astra VXR and Golf GTi fight it out to be crowned king of the hot hatches. |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by jp
Meanwhile, the Megane Renaultsport 225, Vauxhall Astra VXR and Golf GTi fight it out to be crowned king of the hot hatches. |
Wat een sjonniebakken-battle. |
|
|
| jp |
Een Civic Type-R maakt gehakt van ze maar daar valt op de openbare weg niet normaal mee te rijden :D

Lelijk hok met 225pk. Veel te comfortabel geveerd.

Sterke motor (240pk) maar het blijft een opel. Wel met instelbare demping leverbaa dus goed weggedrag.

Slechts 200pk maar ligt als blok op de weg. Wel erg duur. |
|
|
| basd |
Die neus van die nieuwe Golf is echt niet mooi gewoon, bah.
Over het design van Renault van de laatste tijd ga ik het niet eens hebben, dat lijkt echt nergens op.
Die nieuwe Astra is wel het eerste redelijke wat Opel sinds tijden op de weg zet, maar inderdaad, het blijft een Opel :) |
|
|
| jp |
Japanse concurrentie:
Toyota Corolla T-Sport. Net geen 200 pk maar zelfde motor als Lotus Elise

Civic Type-R. 200 pk en een echt circuitbeest

De echte hot hatches van vroeger (licht, goedkoop en bloedsnel) worden niet meer gemaakt
-205 GTI
-Saxo VTS
-Swift GTI
-Charade GTTI
-Fiesta XR2
:( |
|
|
| Disney |
| quote: | Originally posted by jp
Toyota Corolla T-Sport. Net geen 200 pk maar zelfde motor als Lotus Elise
|
Leuke van de Elise is juist dat ie geen drol weegt, maar dezelfde motor in een veel zwaardere bak gooien heeft dus niet echt hetzelfde gewenste effect... |
|
|
| jp |
Ach een top van 225 en 8 sec naar de honderd is best leuk zeker en een Toyota gaat nooit stuk. Hij is echter veel te duur. Effe klein vergelijk (met een Impreza erbij als referentie)
Type R - 29.000 (200pk/6.6sec/235km)
T-Sport - 36.000 (192pk/8.4sec/225km)
Megane Trophy - 34.000 (225pk/6.5sec/236km)
Golf GTI - 33.000 (200pk/7.2sec/235km)
Astra OPC - ongeveer 34.000 (240pk/7.0sec/240km)
Impreza WRX - 30.000 (225pk/6.2sec/232km)
Wil je echt een hatchback dan kun je het beste een Honda kopen voor dat geld. Zo'n auto koop je voor de prestaties, niet voor dagelijks gemak. En heb je kofferbak nodig koop een Impreza en voor een paar duizend Euro zit je op 280pk met betere remmen en onderstel.
Die Europese modellen zijn gewoon te duur en stralen te weinig uit. Daarom verkoopt die GTI waarschijnlijk hier ook redelijk goed :haha:
Jeremy zal flink gecharmeerd zijn van de VW maar kiest uiteindelijk voor de Astra, mits je er een electronisch onderstel bij neemt :o
De Megane vind ie stom, wedden? ;) |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by jp
-Swift GTI
|
Deze kon je opbokken hey, gigantisch.:eek: |
|
|
| jp |
Ja die vierkante Swift's waren leuk :D
Ik had eens een Daihatsu Charade GTTi geleend (993cc, 3 cilinder, 12valve, intercooler, 101pk, 185 km/h, 8.2sec, 844kg)
en in Hoorn gesprint tegen zo'n Suzuki (1298cc, 4 cilinder, 12valve, 101pk, 180 km/h, 8.6sec, 746kg)
Zo'n Suzuki pakt gelijk 2 autolengtes en pas in z'n tweede versnelling trekt de Daihatsu ernaast (turbo). Die Swift moet dan overschakelen terwijl de Charade tot 8000rpm kan doortrekken. Uiteindelijk wint er niemand en sta je allebei met een enorme grijns op je gezicht bij het volgende stoplicht te wachten. En dan nog een op twaalf rijden :D


Jammer dat ze net effe te klein zijn voor lange Hollanders :( |
|
|
| BaRTeZ |
check snel CNN of NED2 :)
Space Shuttle lancering in een paar minuten |
|
|
| Tim81 |
| quote: | Originally posted by jp
Ik had eens een Daihatsu Charade GTTi geleend (993cc, 3 cilinder, 12valve, intercooler, 101pk, 185 km/h, 8.2sec, 844kg)
en in Hoorn gesprint tegen zo'n Suzuki (1298cc, 4 cilinder, 12valve, 101pk, 180 km/h, 8.6sec, 746kg)
|
Huh, spektakel in Hoorn! Dat gebeurt niet vaak... :toothless |
|
|
| New Wave |
| Mwheh ja, die spleetoog bakken kan je ver doortrekken. Honda Civic kan je ook gigantisch doorhalen, ook al is het geen V-tec. :p |
|
|
|
|