|
Monday Bar Lucia Cruise 8-9/12 2005 (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Är det inte dags att Irish får lira på en kryssning? |
|
|
| Amnezia |
skönt att se det blir ännu en kryss trots allt strul :]
men man kände det ju nästan på sig, vad vore sverige utan mbar kryssarna???:wtf:
och på frågan vem de ska boka....
Hernan Cattaneo!!!!!!!!!!!!!! tror ej någon annan har fått siljabåten gunga så galet som när denna långhåriga argentinare var på besök några kryssar sedan,,,de som gick efter oakie gjorde samma misstag som att gå i halvtid i en vm final i fotboll där alla målen görs i andra halvlek...han var den kryssen :toocool:
andra tänkbara som inte heller varit på besök än vore
james zabiela
erick morillo
danny tenaglia
deep dish (kanske varit på kryss??)
steve lawler
röstar jag på!!!
hoppaspå nått bra iaf:) börjar spara tomburkar redan idag ((thumb up))) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Då så.. nu kör vi! Bokningarna släpps måndag 17 oktober kl 08.00. Alla bokningar som görs i oktober skall betalas senast måndag 31 oktober.
ETT HELT NYTT DANSGOLV
Eftersom house har kommit lite i skymundan på senaste kryssningarna har vi lagt våra pannor i djupa veck och funderat på hur vi skulle kunna lösa det UTAN att plocka bort någon av de andra golven. Lösningen är att vi kommer att bygga ett helt nytt golv på en del av båten vi aldrig använt förut. För detta golv står engelska skivbolaget NRK som värd, bl a kända för sina högkvalitativa house-compilations.
Det blir alltså 3 huvuddansgolv (mot 2 tidigare) samt loungen "Sailor's Pub". Den senare kommer också att vara houseorienterad, då vi denna gång har bokat en gammal kvartett i repris. Alltså ingen Future Lounge denna gång, det sparar vi till en senare kryssning.
VÄRLDENS BÄSTA KVINNLIGA DJs
Stora golvet i "Dancing Palace" kommer at vara reservat för "Big Room Music" med mycket trance bl a. Högst upp i Panorama har vi denna gång ett tema där musikvalet inte är den röda tråden. Här har vi denna gång bokat några av sveriges och världens bästa kvinnliga djs - och vi lovar, det är inga små softa småflickor som kommer att köra - Panorama-golvet blir som vanligt det absolut hårdaste!
På eftermiddagen kommer vi dessutom att ha live-dj i pool- och bastuavdelningen.
För att kunna bekosta byggandet av ytterligare ett dansgolv har vi lagt på 50 kr på biljettpriset jämfört med senaste kryssningen. Luciakryssningens biljetter kommer därför att kosta från 595 kr.
MONDAY BAR MAIN FLOOR (trance, house, techno)
Fergie (UK)
Above and Beyond (UK)
Johnny Boy
Johan Lindquist
PANORAMA FLOOR (house, techno, trance, psy, hardstyle, hardcore)
Misstress Barbara (CAN)
Anne Savage (UK)
Lady Dana (NE)
DJ Anneli
Ida Engberg
NRK ROOM (house)
Peace Division - Justin & Clive 4hr B2B (UK)
Nick Harris (UK)
James B (UK)
SAILOR'S FLOOR (house)
Andreas Hansson
Ronny Elvebakk
Dana Bergkvist
Henrik Löwenhamn
POOL & CHILL LOUNGE (chill)
DJ Nosfea
BOKNING OCH PRISER
Bokning från måndag 17 oktober kl 08.00.
Silja Lines bokning: 08-22 21 40
Bokningskod att uppge när du bokar: MBAR |
|
|
| mr_fisken |
Så jävla nice med lady dana :D :D :D
Finns ingen mer jag justnu önskar att få se/höra.
Sen Above and beyond kom ju inte som någon överaskning men jävligt skoj med dom :D :D
Fergie likaså:)
nöjd som fan :D |
|
|
| Vizay |
| ojdå, jag tror det faktiskt luktar värt att åka för min del. Har velat se Dana väldigt länge även fast jag inte lyssnar spec. mycket på det hon spelar :) |
|
|
| Braxen |
Hm, doesnt really fit my taste at all .. faktiskt
:sadgreen: |
|
|
| Versace |
| grymt det blir en resa helt klart! |
|
|
| Laszlo |
| :( Inte alls i min smak det här. Fergie, Dana, Anneli, A&B...Hårdhus, hårdstil, psykstil och melträns. Å andra sidan hade jag inte haft råd att åka i vilket fall som helst tyvärr, så nu blir det inte lika hjärtekrossande. Mistress Barbara och Johnny Boy är väl det enda som lockar här...Hade varit spännande att se hur det nya golvet ser ut också. Men jag ska inte klaga - hade jag haft pengar hade jag nog ändå tagit mig dit. Stämningen överträffar ändå sunkig musik :) |
|
|
| RebeL9 |
när man för en gångs skull verkligen vill åka på kryssen och hört så mycket bra om den så drar de till med en sån här klen lineup :(
och ingen av polarna var heller speciellt sugna på att åka nu. damn.
verkar som de nästan bara tillgodosett alla hardstyle/hardhousemänniskornas behov. Var är all cool techno ala Cave, Joris Voorn, DJ Preach etc. ?
Och var är Swedish house maffia?
Och var är alla duktiga svenska progpsyakter? De om något finns det väl gott om.
trist :( |
|
|
| Kvicket |
OH FYFAN :D Minns nog inte att jag någonsin blivit såhär glad över en lineup. Mondaybar överträffar sig själva och drar till med den bästa kryssningslinen någonsin.
Dana, gudomligt bra. Above and Beyond, super. Fergie, spännande.
Anneli, psyröj. Övriga, bra utfyllning.
Hoppas bara att dom ändrar så att Dana får lira på main, blir för litet annars :(
Skönt att slippa allt vad techno heter. |
|
|
| ScuL |
| Dana! LOL Vafan.... det had jag aldrig förväntat mig :D |
|
|
| Kvicket |
| quote: | Originally posted by ScuL
Dana! LOL Vafan.... det had jag aldrig förväntat mig :D |
Positivt överaskad? :D
Sitter just nu o lyssnar på Danas sett från Q-Base, fan vad grym hon är :eek: |