|
Vuelta a España 2006 (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| Mr_Pedro |
Leuk van Devolder inderdaad, had hem zelf nog ietsje beter verwacht. Misschien dan in de tijdrit van volgend weekend, dat zou hem nog iets meer moeten liggen!
Anyway, lijkt me duidelijk dat Vinokourov de enigste echte uitdager nog is van Valverde. Na deze tijdrit is dat alleen maar duidelijker geworden. Hij zal moeten aanvallen in de bergritten volgende week, en hem kennende, zal hij dat effectief ook doen. Vraag is of Valverde die ook in de 3e week nog allemaal kan beantwoorden. Wordt een leuk duel, lijkt me! :) |
|
|
| MikeVee |
Vinokourov en Kashechkin missen dopingtests
Vinokourov.
Kashechkin.
De Kazachen Alexander Vinokourov en Andrey Kashechkin, beide in de Vuelta in erg goeie doen, hebben vanmorgen voor de start van de vijftiende rit onaangekondigde bloedtesten gemist. De twee zaten al in de teambus op weg naar de startplaats, terwijl controleurs van de UCI in het teamhotel aankwamen om de tests uit te voeren. De controleurs vroegen nog dat de bus zou terugkeren naar het hotel, op tachtig kilometer van de start in Almussafes, maar daar werd geen gevolg aan gegeven.
Comfortabeler
"De controleurs waren gewoon te laat voor de twee Kazachen", sprak Astana-woordvoerder Jacinto Vidarte. "Het hotel bevond zich ver van de start en de rit begon toch al om 10u. Normaal was het de bedoeling dat iedereen in auto's van het team naar de start zou rijden, maar de twee Kazachen hadden vroeg ontbeten en besloten toch om met de bus te gaan omdat dat meer comfortabel was."
Tests negatief
Kashechkin is tweede in de algemene stand, op 48 seconden van leider Alejandro Valverde, terwijl Vinokourov al goed was voor twee ritzeges en momenteel vierde in het algemene klassement staat. De vijftien renners die wel de tests ondergingen, zes van Astana en negen van het Franse Ag2R, mochten allemaal starten. In juli moest Astana in laatste instantie afzien van de Tour de France, nadat vijf van hun renners betrokken bleken in het Spaanse schandaal rond bloeddoping. (ODBS)
=====================================================================
benieuwd of dit zonder gevolgen gaat blijven. |
|
|
| MikeVee |
e Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi (Milram) heeft een vinger van zijn rechterhand gebroken na de vijftiende etappe in de Ronde van Spanje. Hij moet daardoor noodgedwongen de Vuelta verlaten. Petacchi brak zijn vinger toen hij tijdens een ruzie met Danilo Napolitano hard op de bus van Lampre sloeg. Zo uitte hij zijn onvrede over het feit dat Napolitano hem de weg zou hebben afgesneden tijdens de massaspurt van net daarvoor. (belga)
:stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by MikeVee
e Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi (Milram) heeft een vinger van zijn rechterhand gebroken na de vijftiende etappe in de Ronde van Spanje. Hij moet daardoor noodgedwongen de Vuelta verlaten. Petacchi brak zijn vinger toen hij tijdens een ruzie met Danilo Napolitano hard op de bus van Lampre sloeg. Zo uitte hij zijn onvrede over het feit dat Napolitano hem de weg zou hebben afgesneden tijdens de massaspurt van net daarvoor. (belga)
:stongue: :stongue: :stongue: |
priceless :tongue2 |
|
|
| Jasperovitsj |
Zeer idioot inderdaad :haha:
| quote: | Fabian Cancellara zal dinsdag niet meer starten in de Vuelta. De Zwitser wil zich thuis voorbereiden op het Wereldkampioenschap tijdrijden in Salzburg.
"Al voor de wedstrijd had ik beslist niet uit te rijden. Het is beter dat ik me thuis op een tijdritfiets voorbereid op het Wereldkampioenschap. Toch was het geen gemakkelijke beslissing. De sfeer in de ploeg was uitstekend en de vorm was er om Carlos (Sastre, red.) te helpen. Waarschijnlijk kon ik dat deze week toch niet meer, aangezien er nog vier lastige ritten op het programma staan", verteld de winnaar van Parijs-Roubaix dit jaar.
Cancellara werd vorig jaar derde in Madrid op het WK tijdrijden. |
|
|
|
| Jasperovitsj |
Morgen wordt echt superzwaar: lange col, net boven 2000 meter, constant hoge stijgingspercentages, echt iets voor pure klimmers dus. Daarom vrees ik ook een beetje voor Vinokourov, dit is niet zijn type col, en hij heeft toch de naam dat hij vanaf ze de grens van 2000 meter overschrijden niet meer meekan. Dit is eerder iets voor Valverde, Sastre en misschien zelfs Brajkovic - als hij zijn vorm van de 1ste week terug kan vinden. En Mayo heeft ook plannen. Hij heeft zich de laatste week totaal niet geforceerd, hij heeft ook de klimtijdrit rustig op het gemak afgelegd en hij zou blijkbaar voluit voor een (of meerdere) etappezege gaan de komende dagen...
Het zal in ieder geval weer enorm spannend worden :crazy: |
|
|
| Mr_Pedro |
Spannend wordt het zeker. Vino moet aanvallen, en Valverde geeft geen onoverwinnelijke indruk. Tja, die 2000m grens, al veel over gehoord, maar volgens mij is dat eerder een psychologisch verschijnsel. Kan me erin vergissen, maar volgens mij zal het Vino niet hinderen.
In Brajkovic geloof ik niet meer, in de tijdrit was het zelfs bedroevend slecht, en dat is toch een van z'n specialiteiten. Dus dan volg ik u meer in Mayo, die zal wel es uitpakken om nog een rit weg te kapen. Ik verwacht ook nog een testje van Di Luca.
En wie weet kan Devolder nog wel stijgen... :eyespop: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Devolder zal nog wel stijgen, want mannen als Karpets en Beltran zie ik nog wegvallen vanvoor omdat ze in feite knechten zijn die alleen maar zo ver vanvoor staan omdat ze in de bergritten tot het einde bij hun kopmannen moeten blijven. Idem voor Devolder natuurlijk, maar dat is wel een betere tijdrijder :) |
|
|
| MikeVee |
Beltran heeft een vrije rol bij discovery.
Dat hij maar puntjes pakt voor men wielerpronoploeg, kan dat wel gebruiken na de opgaves van menchov en cancellara :) |
|
|
| MikeVee |
:crazy: :eyespop:
Enorm slecht voor men wielerpron wel :( |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Enorm slecht voor men wielerpron wel :( |
.
Mijn "McEwen zal wel meer punten in totaal pakken dan Vinokourov"-plan valt niet bepaald goed uit :sadgreen: |
|
|
|
|