|
Vuelta a España 2006 (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Mr_Pedro |
Inderdaad, Discovery reed echt wel een kwakkel-Tour. Popovych, ondanks zijn ritzege, is voor mij toch één van de ontgoochelingen van het jaar. Was zogezegd de opvolger van Armstrong binnen die ploeg, maar op geen enkel moment heeft hij die schijn kunnen hooghouden, in geen enkele koers dit jaar. Yep, ze hebben wat goed te maken. Misschien is Danielson wel kopman, da's ook zo'n talent. Maar idd, laten wij maar hopen op Devolder.
Btw, ik denk niet dat Van den Broeck meedoet. Bij Discovery laten ze hem uit de selectie, net omdat hij volgend jaar naar Davitamon-Lotto trekt. |
|
|
| ConFig |
| quote: | Originally posted by Mr_Pedro
Btw, ik denk niet dat Van den Broeck meedoet. Bij Discovery laten ze hem uit de selectie, net omdat hij volgend jaar naar Davitamon-Lotto trekt. |
weet ook weer wat bij :p Samen met Leif Hoste dus.. Tis leegloop bij Discovery precies.. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Anyway ik doe niet meer mee. Bij het tourspel was den helft van men ploeg dopinzondaar. |
+1 |
|
|
| Mr_Pedro |
| So what, jullie zouden blij moeten zijn dat ze er tenminste bijna allemaal uitgehaald worden. De wielersport is één van de hardste ter wereld, met het meest controles. Tennis en voetbal om er maar 2 te noemen zijn een stuk minder zwaar, maar er wordt evengoed doping genomen. Fuentes zei zelf dat hij er ook behandelde, van topclubs btw. Maar waarom wordt dit stilgezwegen? Omdat er natuurlijk veel meer geld in die sporten zit. Vind het echt erg dat mensen met de vinger naar wielrennen wijzen, net op het moment dat men de grootste tricheurs eruit aan het kegelen is. Ergens begrijpelijk, maar topsport zit nu eenmaal zo in elkaar. Doping is altijd aanwezig. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Mr_Pedro
dat ze er tenminste bijna allemaal uitgehaald worden |
lol echt man, droom lekker verder gewoon. Zijde echt zo naief? Of doet ge alsof? Of denkt ge da om maar iets te noemen de wederopstanding van Mayo door vitamine C tabletjes komt ofwa? |
|
|
| Mr_Pedro |
| quote: | Originally posted by Phortastic
lol echt man, droom lekker verder gewoon. Zijde echt zo naief? Of doet ge alsof? Of denkt ge da om maar iets te noemen de wederopstanding van Mayo door vitamine C tabletjes komt ofwa? |
Natuurlijk weet ik ook wel dat ze er nooit allemaal uitgehaald worden, maar de anti-dopingcommissies binnen de wielersport hebben tenminste het lef om door te zetten. Respect. En de wederopstanding van Mayo? Vertel me eens waarom hij dan wel goed rijdt in de Dauphiné, en slecht in de Tour? Doping is geen verklaring hier hé. Want het zijn exact dezelfde dopingcontroles hoor, het was alle 2 in Frankrijk en door dezelfde organisatie gedaan. |
|
|
| Phortastic |
Ja dat hem COMPLEET door de mand valt in de Tour en amper een 3tal weken derna bekans iedereen der af rijdt in de classica San Sebastian (IN SPANJE) is heel normaal :rolleyes:
edit: en geloof me he man ik volg het wielrennen al redelijk intensief voor een 10tal jaar. Maar als je in die 10 jaar bijna iedereen die een knalprestatie neerzet vroeg of laat ziet gepakt worden op doping heb je je er buik wel van vol hoor.
Abdoesjaparov, Museeuw, Delgado, Pantani, Riis, Hamilton, Armstrong(?), Landis, Ulrich, Basso, ...
Dat waren allemaal wielrenners waar ik enorm veel respect voor had, tot je ogen opengaan een tijdje later ;) |
|
|
| Mr_Pedro |
Ik begrijp wel dat het inderdaad niet leuk is om dat allemaal zien te gebeuren. Maar ik zeg u, dat is zo bij de top van elke sport, jammer genoeg. Het is een ziekte die eruit moet, en ik geloof dat de zaak Fuentes ipv een deuk voor het wielrennen, eerder een zege voor het wielrennen is. Niemand blijft gespaard dit jaar. Dat is de voorbije jaren wel anders geweest.
Zeg nu zelf, buiten het geval Landis, heb ik een menselijke Tour gezien. Een Tour waarin niemand er bovenuitstak, waar iedereen aan elkaar gewaagd was, waarin iedereen wel eens een zwakke dag heeft gehad. Ik moet zeggen dat dit de eerste Tour in mijn leven is die zo was. Jammer van het geval Landis, echt onwaarschijnlijk, want zo 1 geval overschaduwt de prachtige Tour 2006. |
|
|
| Phortastic |
Ik bedenk net iets. Het zit er dus dik in dat vanaf de Tour 96 elke winnaar hem op doping gewonnen heeft...
96: Riis (Mister 60...)
97: Ulrich (toen ook al?)
98: Pantani (zo goed als zeker dat hem gedopeerd was)
99-05: Armstrong (waar rook is?...)
06: Landis (bewezen)
dat zijn de laatste 11 tourwinnaars... Kvind dat echt om te janken tbh :sadgreen: |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Ja dat hem COMPLEET door de mand valt in de Tour en amper een 3tal weken derna bekans iedereen der af rijdt in de classica San Sebastian (IN SPANJE) is heel normaal :rolleyes:
edit: en geloof me he man ik volg het wielrennen al redelijk intensief voor een 10tal jaar. Maar als je in die 10 jaar bijna iedereen die een knalprestatie neerzet vroeg of laat ziet gepakt worden op doping heb je je er buik wel van vol hoor.
Abdoesjaparov, Museeuw, Delgado, Pantani, Riis, Hamilton, Armstrong(?), Landis, Ulrich, Basso, ...
Dat waren allemaal wielrenners waar ik enorm veel respect voor had, tot je ogen opengaan een tijdje later ;) |
Merckx was ook al niet onbesproken :D |
|
|
| Phortastic |
Ja maar Merckx hebben ze nooit kunnen bewijzen. Dat lijstje is buiten Armstrong wel allemaal renners die gepakt zijn. En Armstrong is dan ook een speciaal geval want die is dan derna gepakt. Wat natuurlijk niet telt maar wat wel genoeg zegt...
edit: ben vdb nog vergeten :nervous: |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Mr_Pedro
De wielersport is één van de hardste ter wereld, met het meest controles. Tennis en voetbal om er maar 2 te noemen zijn een stuk minder zwaar, maar er wordt evengoed doping genomen. |
Je moet geen appelen met peren vergelijken he. Wielrennen is een duursport, voetbal en tennis niet. Hiervoor heb je een volledig andere aanpak nodig, heb je andere spieren nodig... Hoeveel voetballers zijn er niet die na hun carriere met moeite kunnen stappen. |
|
|
|
|