|
Monday Bar Summer Cruise ..::.. 30 Augusti
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
MONDAY BAR SUMMER CRUISE 2007
Torsdag - fredag ... 30-31 AUGUSTI
Silja Festival
DJ's som är klara:
- Ferry Corsten (6h set)
- Warmup: LASZLO (of Swe-TA)
Technoclub presents
- Talla 2XLC
- Scott Mac
- Alex M.O.R.P.H.
- André Visoir
Monday Bar presents
- Johnny Boy
- Jace
Sailors Pub
- Steve (of Swe-TA) MySpace.com/LiquidSteve
- Tinnitus DJ Team
Roll Call Swe-TAs:
- Steve
- Jofawe
- anuga
- SMC
- SWE_TRANCE
- Laszlo
- Akia
- mjz
- freeloop
- Snowave
- ILoveIbiza (ITA-TA)
- Pelly
- Crillz0r
|
|
|
| anuga |
ME2!
Nu är det så här att jag funderar på att filma denna resan, och jag frågade min polare lite snällt / på skoj, om jag fick låna mer än en kamera.
Han slängde in 4 Sony HDV Cam's samt en Blueray DVDBrännare så jag kunde bränna ut materialet när det var färdig klippt.
Med andra, vad jag vill komma fram till, jag kan inte filma med 4 kameror samtidigt ;)
Så om någon känner för att filma med en 25 - 45.000 kamera så be my guest ;)
Jag har som mål att få med Hela Ferry's set i i1080 format som dessa klarar av :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by anuga
ME2!
Nu är det så här att jag funderar på att filma denna resan, och jag frågade min polare lite snällt / på skoj, om jag fick låna mer än en kamera.
Han slängde in 4 Sony HDV Cam's samt en Blueray DVDBrännare så jag kunde bränna ut materialet när det var färdig klippt.
Med andra, vad jag vill komma fram till, jag kan inte filma med 4 kameror samtidigt ;)
Så om någon känner för att filma med en 25 - 45.000 kamera så be my guest ;)
Jag har som mål att få med Hela Ferry's set i i1080 format som dessa klarar av :) |
Hade väl tänkt göra ungefär detsamma men har lite begränsade resurser...
Dock inte hela Ferrys set för de kan jag inte redigera och lägga ut utan att bli stämd och tillständ är svårt men går knappast att få för 6h...
Iaf... tänkte låna Siljas Canon XL1 igen...
Tycker du och jag snackar ihop oss om det här på MSN i helgen eller vid nån lämpligt dag!
Har haft idéer i ett par år som jag inte kunnat förverkliga ännu pga. mina begränsade resurser just! |
|
|
| Laszlo |
ojoj, smutsigt! Se till att inte spilla minttu på kamerorna bara, det blir lätt kladdigt ;)
Förmodligen kommer jag också ;) |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Har haft idéer i ett par år som jag inte kunnat förverkliga ännu pga. mina begränsade resurser just! |
Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.
Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)
De andra mingel kameror ;) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by anuga
Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.
Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)
De andra mingel kameror ;) |
fan va seriöst ..
jag hade gärna tagit en om jag inte själv hade velat ha en massa bilder med min kamera ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by anuga
Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.
Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)
De andra mingel kameror ;) |
Har du scannat av min hjärna eller... ungefär så jag tänkt i några år också :D
Men som sagt... 6h är la inga problem... men att få tillstånd är desto svårare... |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Har du scannat av min hjärna eller... ungefär så jag tänkt i några år också :D
Men som sagt... 6h är la inga problem... men att få tillstånd är desto svårare... |
vet i attans det, du är väl lite tajta med johnny o staffan ;)
de hade en kamera riktad mot stora scenen som visade live hela tiden, vem som helst kunde spela in det, så tillstådet, ligger hos monday bar.
kan ju alltid göra världens första Blueray Trance DVD "Monday Bar Summer Cruise 2007" ;) |
|
|
| mr_fisken |
| sååååå tråkig lineup alltså.. har dom inte bokat ferry minst två gånger tidigare? :nervous: |
|
|
| jofawe |
| Jo, fast ferry är väl den enda av de stora som fortfarande är bra? |
|
|
| Akia |
| Blir det nån Future Lounge? |
|
|
|
|