return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Monday Bar Summer Cruise ..::.. 30 Augusti
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
MONDAY BAR SUMMER CRUISE 2007
Torsdag - fredag ... 30-31 AUGUSTI
Silja Festival



DJ's som är klara:

- Ferry Corsten (6h set)

- Warmup: LASZLO (of Swe-TA)

Technoclub presents

- Talla 2XLC

- Scott Mac

- Alex M.O.R.P.H.

- André Visoir

Monday Bar presents

- Johnny Boy

- Jace

Sailors Pub

- Steve (of Swe-TA) MySpace.com/LiquidSteve

- Tinnitus DJ Team


Roll Call Swe-TAs:

- Steve
- Jofawe
- anuga
- SMC
- SWE_TRANCE
- Laszlo
- Akia
- mjz
- freeloop
- Snowave
- ILoveIbiza (ITA-TA)
- Pelly
- Crillz0r

jofawe
Jag är där! =)
anuga
ME2!

Nu är det så här att jag funderar på att filma denna resan, och jag frågade min polare lite snällt / på skoj, om jag fick låna mer än en kamera.

Han slängde in 4 Sony HDV Cam's samt en Blueray DVDBrännare så jag kunde bränna ut materialet när det var färdig klippt.

Med andra, vad jag vill komma fram till, jag kan inte filma med 4 kameror samtidigt ;)

Så om någon känner för att filma med en 25 - 45.000 kamera så be my guest ;)
Jag har som mål att få med Hela Ferry's set i i1080 format som dessa klarar av :)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by anuga
ME2!

Nu är det så här att jag funderar på att filma denna resan, och jag frågade min polare lite snällt / på skoj, om jag fick låna mer än en kamera.

Han slängde in 4 Sony HDV Cam's samt en Blueray DVDBrännare så jag kunde bränna ut materialet när det var färdig klippt.

Med andra, vad jag vill komma fram till, jag kan inte filma med 4 kameror samtidigt ;)

Så om någon känner för att filma med en 25 - 45.000 kamera så be my guest ;)
Jag har som mål att få med Hela Ferry's set i i1080 format som dessa klarar av :)

Hade väl tänkt göra ungefär detsamma men har lite begränsade resurser...
Dock inte hela Ferrys set för de kan jag inte redigera och lägga ut utan att bli stämd och tillständ är svårt men går knappast att få för 6h...
Iaf... tänkte låna Siljas Canon XL1 igen...

Tycker du och jag snackar ihop oss om det här på MSN i helgen eller vid nån lämpligt dag!
Har haft idéer i ett par år som jag inte kunnat förverkliga ännu pga. mina begränsade resurser just!
Laszlo
ojoj, smutsigt! Se till att inte spilla minttu på kamerorna bara, det blir lätt kladdigt ;)

Förmodligen kommer jag också ;)
anuga
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har haft idéer i ett par år som jag inte kunnat förverkliga ännu pga. mina begränsade resurser just!

Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.

Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)

De andra mingel kameror ;)
jofawe
quote:
Originally posted by anuga
Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.

Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)

De andra mingel kameror ;)



fan va seriöst ..
jag hade gärna tagit en om jag inte själv hade velat ha en massa bilder med min kamera ;)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by anuga
Samma här, men har fått resurserna på senaste tiden, har bara inte pallat att använda dem.

Tänkte typ sätta en kamera som filma vidvinkel från ovan ner på publiken och scenen. Den är kopplad till en dator, laptop räcker, så lagras videon direkt in på HD'n, så är utrymmet för 6h video fixat ;)

De andra mingel kameror ;)

Har du scannat av min hjärna eller... ungefär så jag tänkt i några år också :D

Men som sagt... 6h är la inga problem... men att få tillstånd är desto svårare...
anuga
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har du scannat av min hjärna eller... ungefär så jag tänkt i några år också :D

Men som sagt... 6h är la inga problem... men att få tillstånd är desto svårare...

vet i attans det, du är väl lite tajta med johnny o staffan ;)
de hade en kamera riktad mot stora scenen som visade live hela tiden, vem som helst kunde spela in det, så tillstådet, ligger hos monday bar.
kan ju alltid göra världens första Blueray Trance DVD "Monday Bar Summer Cruise 2007" ;)
mr_fisken
sååååå tråkig lineup alltså.. har dom inte bokat ferry minst två gånger tidigare? :nervous:

jofawe
Jo, fast ferry är väl den enda av de stora som fortfarande är bra?
Akia
Blir det nån Future Lounge?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement