return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 
show me your skrivbords... (pg. 14)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by cviper
Njae. Det är väl officiellt fortfarande beta (E17 == E0.16.999.015 om man ska vara petig), men funkar väldigt bra. Jag använder det dagligen, både hemma och på skolans datorer och har inte haft några problem med det än.

Finns inget grafiskt config-tool, utan vill man t.ex. sätta keybindings måste man pilla på det med enlightenment_remote (command line), vilket inte är så intuitivt kanske.

Kolla på www.get-e.org, där finns mycket användbar information. Gentoo har även färdiga ebuilds. :cool:


Wow, har nu oxå installerat, grymmt coolt. Dock är det en hel del saker som jag stör mig på av gammal vana, typ att den inte fokuserar på fönster om man bara trycker på dom, man måste trycka längst upp på dom. Sen kan man juinte sätta själva "skrivbordsmenyerna" on top. Och så saknar jag en "task list", dvs där man ser alla program man har öppna. Vet du om det är möjligt att fixa några utav dom? Men grymmt imponerad annars, speciellt av hur jävla snabbt det är :D

Edit: Hitta engage, verkar vara svaret på många av mina frågor, dock hittar jag ingen bra dokumentation whatsoever om den :S
cviper
quote:
Originally posted by St_Andrew
Wow, har nu oxå installerat, grymmt coolt. Dock är det en hel del saker som jag stör mig på av gammal vana, typ att den inte fokuserar på fönster om man bara trycker på dom, man måste trycka längst upp på dom. Sen kan man juinte sätta själva "skrivbordsmenyerna" on top. Och så saknar jag en "task list", dvs där man ser alla program man har öppna. Vet du om det är möjligt att fixa några utav dom? Men grymmt imponerad annars, speciellt av hur jävla snabbt det är :D

Edit: Hitta engage, verkar vara svaret på många av mina frågor, dock hittar jag ingen bra dokumentation whatsoever om den :S


Det är ju sloppy-focus, dvs. det räcker att flytta musen över ett fönster. Annars så kan du "lyfta" ett fönster med alt-left-click nånstans i fönstret.

"Skrivbordsmenyerna" (antar att du menar det som kallas för modules, typ engage, monitor etc) ritas direkt i själva root-fönstret (AFAIK) och kan därför inte läggas över andra fönster.

Kör "entangle"; där kan man lägga till saker permanent till engage.

Liten fråga, har du fått Notes att fungera? Fattar typ inte hur man ska få text in i sina notes.. Går ju inte att skriva nånstans när man väl lagt till en :clown:



Btw, Smekbar, grymm blid. Har du ändrat på färgskalan, för att den känns väldigt mörk/röd...?
Smekbar
quote:
Originally posted by cviper
Btw, Smekbar, grymm blid. Har du ändrat på färgskalan, för att den känns väldigt mörk/röd...?


tack :) Tog bilden med en vitbalans som jag själv ställde in (shade), som gav varmare färger än det var, samt med en hög kontrastkurva inställd (contrast+2). Sen har jag alltid hög saturation inställt för att få starkare färger. Ytterst lite postprocessing i datorn. Bilden blev väldigt bra tycker jag, men det stämmer inte så bra överrens med hur det faktiskt såg ut. :)
St_Andrew
quote:
Originally posted by cviper
Det är ju sloppy-focus, dvs. det räcker att flytta musen över ett fönster. Annars så kan du "lyfta" ett fönster med alt-left-click nånstans i fönstret.

"Skrivbordsmenyerna" (antar att du menar det som kallas för modules, typ engage, monitor etc) ritas direkt i själva root-fönstret (AFAIK) och kan därför inte läggas över andra fönster.

Kör "entangle"; där kan man lägga till saker permanent till engage.

Liten fråga, har du fått Notes att fungera? Fattar typ inte hur man ska få text in i sina notes.. Går ju inte att skriva nånstans när man väl lagt till en :clown:


Jo, hitta entangle, men ville inte funka som jag ville :p typ hur lägger man till ett prgram där till dom som redan finns, asså vet hur man flyttar runt mellan menyerna och så, men hur kvalificerar ett program in där? så fort jag tar add dir (vilket jag inte ens tror jag ska trycka på?) så låser sig programmet...

Jo verkar kört, men nån sa att man kunde köra engage i "on top" -mode, på nått forum nånstanns ute i cyberspace... men har inte fått det att funka så var nog bull...

och neh fattar inte heller hur man lägger till notes i notes.. haha
cviper
quote:
Originally posted by Smekbar
tack :) Tog bilden med en vitbalans som jag själv ställde in (shade), som gav varmare färger än det var, samt med en hög kontrastkurva inställd (contrast+2). Sen har jag alltid hög saturation inställt för att få starkare färger. Ytterst lite postprocessing i datorn. Bilden blev väldigt bra tycker jag, men det stämmer inte så bra överrens med hur det faktiskt såg ut. :)


;) Hade blivit lite förvånad om det hade sett ut så där på riktigt...

quote:
Originally posted by St_Andrew
Jo, hitta entangle, men ville inte funka som jag ville typ hur lägger man till ett prgram där till dom som redan finns, asså vet hur man flyttar runt mellan menyerna och så, men hur kvalificerar ett program in där? så fort jag tar add dir (vilket jag inte ens tror jag ska trycka på?) så låser sig programmet...

Jo verkar kört, men nån sa att man kunde köra engage i "on top" -mode, på nått forum nånstanns ute i cyberspace... men har inte fått det att funka så var nog bull...

och neh fattar inte heller hur man lägger till notes i notes.. haha


Det finns en icke-modul-version av engage för andra fönsterhanterare. Där har engage ett eget fönster och kan därmed läggas ovanpå andra fönster.

Lägga till nya program gör du genom att vänsterklicka längst upp till vänster (asså på "bordern") i ett fönster och väljer "Edit icon". Då ploppar det upp en liten dialog, där du behöver skriva in några saker och välja ett icon till programmet. Sen ska det finnas tillgängligt i entangle & co. (Om du inte har "edit icon" optionen, behöver du installera e_utils)
zoric
hustler
jofawe
zoric, ditt var jävligt läckert :)
Gillar när det är enkelt..

Mitt är HÄR

Min bild är förövrigt en panoramabild över Braehus som jag tog när jag körde hem från SummerCruise.. läcker bild faktiskt!

Kör med dubbla skrivbord, ett ligger på tvn i upplösning 1024x768 också :)
Cloudburst
quote:
Originally posted by zoric
http://zoran.iclubtt.com/desk/16-10-2005.jpg


Jepp, detta var snyggt! :)
Laszlo
Detta har jag på skrivbordet:


Hauken
gillar den bakgrunden Laz, har du den i 1600x1200 så skulle jag uppskatta URL.



Har tröttnat på alla former av teman, samurize scripts, desktopX etc så det får bli "plain" nu.
zoric
quote:
Originally posted by Cloudburst
Jepp, detta var snyggt! :)


quote:
Originally posted by jofawe
zoric, ditt var jävligt läckert :)
Gillar när det är enkelt..

Mitt är HÄR

Min bild är förövrigt en panoramabild över Braehus som jag tog när jag körde hem från SummerCruise.. läcker bild faktiskt!

Kör med dubbla skrivbord, ett ligger på tvn i upplösning 1024x768 också :)


Tack :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 
Privacy Statement