|
Pittige Thread: Azielzoekers (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Gekhous |
heb je helemaal gelijk in!!
er is verschil tussen denken en doen (of gedragen), en kijk, als ik het alleen bij denken (en nu dan ff zeggen) hou, nix aan de hand toch?? zolang ik niet zomaar mensen op straat ga aanvallen of uitschelden ofzo...
ik moet altijd eerst een reden hebben om iets te doen, en dat doe ik niet om iemand zn huidskleur or whatever, maar om hoe iemand zich gedraagt, laat dat wel ff duidelijk zijn, ik ken wel ergens racistisch zijn, maar alleen als ik daar reden toe heb... mn ex is hindostaans/surinaams, dus het valt wel mee met mij, maar omdat ik (als bijna enige) zeg waar ik voor sta, klinkt het misschien allemaal wat erger |
|
|
| MetzZ_!! |
misschien heb je daar gelijk in.
Ik bedoel, ik lees alleen wat je schrijft, en ik kan natuurlijk heel iets anders lezen, dan wat je eigenlijk probeert te vertellen.
Do I make any sense here or What! |
|
|
| Miss Proximus |
| ik kom er morgen op terug :) |
|
|
| Rudy |
| Gekhous! Helemaal waar wat je zegt! Inderdaad extreem! Maar wel redelijk! |
|
|
| MetzZ_!! |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
ik kom er morgen op terug :) |
Ik wacht... met smart:) |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Hmm, weet je wat ook een idee is?
Als nou alle mensen die zo'n hekel hebben aan buitenlanders,(om de verkeerde redenen) een mooi onbewoond eiland uitzoeken ergens bij, laten we zeggen, Antartica en daar lekker met zijn allen gaan wonen...
|
MetzZ_ has spoken.... :D
Gekhous, je bent niet de enige die zegt waar die voor staat. Je hebt alleen een andere mening dan sommigen. En eerlijkheid is fijn, maar blijft nergens zonder respect. En ik noem het geen respect als je vindt dat 90% op mag tiefen. Je hebt 'Peace and Respect' in je onderschrift staan, maar in je antwoorden lees ik wat anders. |
|
|
| MetzZ_!! |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
MetzZ_ has spoken.... :D
Gekhous, je bent niet de enige die zegt waar die voor staat. Je hebt alleen een andere mening dan sommigen. En eerlijkheid is fijn, maar blijft nergens zonder respect. En ik noem het geen respect als je vindt dat 90% op mag tiefen. Je hebt 'Peace and Respect' in je onderschrift staan, maar in je antwoorden lees ik wat anders. |
And Eye-Riz...euh... De Koene Moraalridder Has Spoken;) |
|
|
| Miss Proximus |
| quote: | Originally posted by Rudy
Gekhous! Helemaal waar wat je zegt! Inderdaad extreem! Maar wel redelijk! |
hmm....staan de woorden redelijk en extreem niet erg ver van elkaar af?
maar Gek...wat zou jij doen als je door je ouders verplicht naar China wordt gestuurd om daar aan een universiteit te gaan studeren en het enige wat jij nog hebt met je vaderland zijn je chinese studiegenootjes? en dan kom je op een school waar iedereen je raar vind omdat je andere gewoontes hebt....omdat je andere zeep gebruikt:p en omdat je zo'n heimwee hebt dat je hun taal maar moeilijk kunt leren?
ik zit ook op een internationale school, waar ook erg veel chinezen en afrikanen zitten....en ik vind ze af en toe (hoho...best vaak) ook zwaar irri, maar meestal hebben zij er niet voor gekozen om hier te komen en kunnen ze ook niet weer terug naar huis omdat ze dan hun hele familieeer omlaag halen: opgeven is namelijk een schande in deze landen!
En tja....ik vind het altijd makkelijk praten, buitenlanders dit, buitenlanders dat...terwijl er van beide kanten nix wordt ondernomen om het "probleem" op te lossen. Ik snap ook niet dat jullie het over buitenlanders hebben! Hoe zou jij het vinden als je ouders én jijzelf gewoon in Turkije geboren waren, maar alle Turken zien jullie als buitenlanders: oneerlijk toch? Die zogenaamde buitenlanders van jullie bestaan helemaal niet! En wat is het toch makkelijk om met je vingertje te wijzen....puh....een beter LEEFmilieu begint verdomme ook bij jezelf.
En dan zou ik in een boerengat moeten wonen omdat ik géén hekel aan de "buitenlanders" heb? O M G Ik vind de problemen die nederlandse jongeren geven net zo verontrustend.
Maar misschien ligt het gewoon aan mijn liberale aard, en ik heb het gevoel dat ik hier ook nooit normaal over kan discusiëren, omdat ik me gewoon té weinig in beide partijen heb verdiept...dat kan ik dus ook van andere mensen zeggen die hier proberen te discussiëren:rolleyes:
cheerz gekhous....jij jouw ding, ik de mijne ennu...o wee als jij iemand aanvalt:p |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Gekhous
mn ex is hindostaans/surinaams, dus het valt wel mee met mij |
hahaha heb je nou zelf nog niet door hoe lachwekkend je bent?? loopt die eerst iedere buitenlander af te zeiken en dan zoiets! |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Gekhous
er is verschil tussen denken en doen (of gedragen), en kijk, als ik het alleen bij denken (en nu dan ff zeggen) hou, nix aan de hand toch?? zolang ik niet zomaar mensen op straat ga aanvallen of uitschelden ofzo...
|
Dat zijn juist de ergste vind ik!! Ze gedragen zich alsof ze de meest vredelievende en tollerante personen zijn maar stiekem denken ze heel iets anders... als je erover nadenkt is het gewoon heel erg gluiperig.
Als ze een buitenlander tegenkomen op straat zijn het beste vriendjes maar achter zn rug om lopen ze hem af te kraken.
Mensen die zulke "stoere" praatjes hebben, moeten er ook maar voor uitkomen (zich ernaar gedragen). Maar nee, dan zijn ze ineens niet zo "stoer" meer. |
|
|
| Dj Alpha |
| Wat een heerlijke discussies hier.. *not* :) |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Dj Alpha
Wat een heerlijke discussies hier.. *not* :) |
tja, je moet wat he... :) |
|
|
|
|