|
Monday Bar Lucia Cruise 8-9/12 2005
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
LINEUP - LUCIAKRYSSNINGEN!
Då så.. nu kör vi! Bokningarna släpps måndag 17 oktober kl 08.00. Alla bokningar som görs i oktober skall betalas senast måndag 31 oktober.
ETT HELT NYTT DANSGOLV
Eftersom house har kommit lite i skymundan på senaste kryssningarna har vi lagt våra pannor i djupa veck och funderat på hur vi skulle kunna lösa det UTAN att plocka bort någon av de andra golven. Lösningen är att vi kommer att bygga ett helt nytt golv på en del av båten vi aldrig använt förut. För detta golv står engelska skivbolaget NRK som värd, bl a kända för sina högkvalitativa house-compilations.
Det blir alltså 3 huvuddansgolv (mot 2 tidigare) samt loungen "Sailor's Pub". Den senare kommer också att vara houseorienterad, då vi denna gång har bokat en gammal kvartett i repris. Alltså ingen Future Lounge denna gång, det sparar vi till en senare kryssning.
VÄRLDENS BÄSTA KVINNLIGA DJs
Stora golvet i "Dancing Palace" kommer at vara reservat för "Big Room Music" med mycket trance bl a. Högst upp i Panorama har vi denna gång ett tema där musikvalet inte är den röda tråden. Här har vi denna gång bokat några av sveriges och världens bästa kvinnliga djs - och vi lovar, det är inga små softa småflickor som kommer att köra - Panorama-golvet blir som vanligt det absolut hårdaste!
På eftermiddagen kommer vi dessutom att ha live-dj i pool- och bastuavdelningen.
För att kunna bekosta byggandet av ytterligare ett dansgolv har vi lagt på 50 kr på biljettpriset jämfört med senaste kryssningen. Luciakryssningens biljetter kommer därför att kosta från 595 kr.
LINEUP (klicka på respektive namn för mer info)
MONDAY BAR MAIN FLOOR (trance, house, techno)
Fergie (UK)
Above and Beyond (UK)
Johnny Boy
Johan Lindquist
PANORAMA FLOOR (house, techno, trance, psy, hardstyle, hardcore)
Misstress Barbara (CAN)
Anne Savage (UK)
Lady Dana (NE)
DJ Anneli
Ida Engberg
NRK ROOM (house)
Peace Division - Justin & Clive 4hr B2B (UK)
Nick Harris (UK)
James B (UK)
SAILOR'S FLOOR (house)
Andreas Hansson
Ronny Elvebakk
Dana Bergkvist
Henrik Löwenhamn
POOL & CHILL LOUNGE (chill)
DJ Nosfea
BOKNING OCH PRISER
Bokning från måndag 17 oktober kl 08.00.
Silja Lines bokning: 08-22 21 40
Bokningskod att uppge när du bokar: MBAR

Många som åker med har ju aldrig åkt förut, så i nästa nyhetsbrev kommer vi att berätta lite mer hur du ska få ut så mycket som möjligt av kryssningen, var restaurangerna ligger, specialmenyer, priser mm.
MONDAY BAR LUCIA CRUISE 2005
Torsdag-fredag 8-9 december 2005
M/S Silja Festival
Pris från 595 kr/person
Åldersgräns 20 år (du måste ha fyllt 20 senast 8 december 2005)
Avgång: Siljaterminalen, Värtahamnen, Stockholm kl 20.15
Ankomst: Siljaterminalen, Värtahamnen, Stockholm kl 19.15 |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vetat om länge *mallig* :D hihi äntligen är det ute
Jag vet redan vem som avslutar :gsmile: |
|
|
| Aendy |
Yes!
Frågan är vilka man ska önska sig, vill ju ha lite DJ:s som levererar. Corsten, Gielen, några till som spelar skön, riktig trance? Läge att önska sig klassikerna oxå, Jace som uppvärmning dag 2, Johnny Boy som avslutning dag 2. |
|
|
| jofawe |
satt å tänkte på samma sak. Jace som uppvärming, Johnny Boy som avslut.
å däremellan en massa SWETA djs ;) |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by Aendy
Yes!
Frågan är vilka man ska önska sig, vill ju ha lite DJ:s som levererar. Corsten, Gielen, några till som spelar skön, riktig trance? Läge att önska sig klassikerna oxå, Jace som uppvärmning dag 2, Johnny Boy som avslutning dag 2. |
Aendy, definiera riktig trance? Satte nastan drickat i halsen nar jag laser namn som Gielen och Ferry! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by lonne
Aendy, definiera riktig trance? Satte nastan drickat i halsen nar jag laser namn som Gielen och Ferry! |
Energifull, igenkänningsbar, publikvänlig och dansant trance! Inget sånt skit där DJ:n måste visa hur jäla vass han är på att mixa genom att köra svåra och "tekniska" låtar eller visa hur jäla underground han är genom att bara spela sådant som är så okänt som möjligt. |
|
|
| lonne |
Tack for svaret, tyckte bara ditt forsta inlagg var ironiskt! Mondaybar ar namligen i mitt tycke den mest komersiella klubb arrangoren i Sverige! Inget fel med det, det ar ju vad den stora massan gillar!
Namn av liknande karaktar har ju alltid varit pa menyn, sa sjalvklart
lar det inte ske nagra forandringar. |
|
|
| Gate 42 |
| Yes! Nu när SMC blev framskutet tills i februari så har man igen fått något att se fram emot i vintermörktet! |
|
|
| Braxen |
lägg gielen å liknande som både vart här tidigare och är överskattade !
Önksemål:
Erick Morillo
Axwell
Steve Angello
Sebastian Ingrosso
Eric Prydz
Özgur Can
Mkt svenskt ;) |
|
|
| ScuL |
| Har skickat in ett ansök för att spela i Future Lounge :nervous: |
|
|
| Treo |
| Above & Beyond hade vart väldans trevligt... *minns när dom var på BK linköping* :p |
|
|
| staz |
önskade:
ALEX MORPH
NU NRG
MARK OTTEN
JON O BIR
A&B
MARCO V
FILTERHEADZ |
|
|
|
|