return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 
Riksdagsvalet 2006 (pg. 17)
View this Thread in Original format
reveal
Skall ej glömmas: http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fa... 3bHuvudnyheter

Vad som står i Aftonbladet vet jag inte, jag har inte läst skiten på flera år nu.
Kvicket
Rebel9, så ingen som har kört för fort ska sitta i regeringen?
Kommer bli jävla tomt, eller gör vi skillnad på lag och lag?

Tycker själv att dubbelmoral och att gå emot sitt partis principer så grovt är mkt värre än vissa små lagbrott.
Vizay
just nu bedriver media en sjuk häxjakt, man går ut med rubriken fuskministrarna och gräver fram precis allt dom gjort, snart får vi väl läsa rubriker som "Reinfelt gick mot röd gubbe" och "Lejonborg betalade 50 öre för lite för korv på pressbyrån".

Känns som jag kommer börja bojkotta all oseriös jävla kvällspress för gott nu, tacka vet jag SvD som alltid håller sig sakliga och låter bli att försöka skapa en jävla hysteri kring allt och alla.
RebeL9
kvällspressen kommer alltid att bedriva häxjakt på politiker oavsett regering. Vem minns inte Göran Perssons godissnatteri eller Mona Sahlins toblerone?

Fast SvD är ju en högertidning så du förväntade väl dig itne att de skulle börja skriva något negativt om den regering de saligförklarat under hela kampanjperioden?
Kvicket
Rebel9, blir det bara repliker när det passar?
RebeL9
quote:
Originally posted by Kvicket
Rebel9, så ingen som har kört för fort ska sitta i regeringen?
Kommer bli jävla tomt, eller gör vi skillnad på lag och lag?

Tycker själv att dubbelmoral och att gå emot sitt partis principer så grovt är mkt värre än vissa små lagbrott.



jag skrev ett svar på detta inlägg igår men min trådlösa uppkoppling segade ner totalt och svaret verkar inte ha kommit med märker jag först nu.

Det du beskriver som dubbelmoral och att "gå emot sitt partis principer" är en märklig beskrivning av problemet. Att en kulturminister inte betalar TV-licens är väl också att gå emot sitt partis principer eftersom TV-licensen är något som är kulturministerns område. Och att betala skatter angår väl handelsministerns arbetsområde i allra högsta grad och därför är det än mer förvånande att just hon smitit undan att betala skatt och betala för svartarbete. Detta börjar påminna mer och mer det gamla feodala styret där skatteindrivarna släpade de upp till öronen skattetyngda medborgarna till torget för att kräva dem på skatt medan de själva slapp undan att betala den.
Och nej detta handlar inte om "slarv" eller "småbrott". Det är principen jag talar om. En kulturminister som inte betalar TV-licens på 16 år samt en handelsminister, som för övrigt har en förmögenhet p över 17 miljoner kr, som betalar för svartarbete. Det är banne mig illa. I synnerhet när Sverige tack vare våra politiker är ett av de skattetyngsta länderna i världen.
Vizay
quote:
Originally posted by RebeL9
Fast SvD är ju en högertidning så du förväntade väl dig itne att de skulle börja skriva något negativt om den regering de saligförklarat under hela kampanjperioden?


Å andra sidan bedrev SvD aldrig någon hetsjakt på vänsterregeringen heller...
SMC
quote:
Originally posted by RebeL9
Detta börjar påminna mer och mer det gamla feodala styret där skatteindrivarna släpade de upp till öronen skattetyngda medborgarna till torget för att kräva dem på skatt medan de själva slapp undan att betala den.


Tror du verkligen att politiker betalar skatt? Ingen politiker eller annan anställd av staten betalar skatt. Hur skulle de kunna? Pengarna de får i lön är ju skattepengar. Skatten de betalar är bara en siffra på ett papper, pengarna är aldrig i rörelse. De kan inte bidra med något eftersom pengarna de skulle bidra med är tagna ur påsen de ska lägga tillbaka dem i. Den absurda idéen att statliganställda betalar skatt eller att staten beskattar sig själv är något folk hjärntvättats med i syfte att inte få staten att framstå som den parasit den är.

Här finns en artikel som förklarar detta mer utförligt än vad jag orkar göra atm: http://www.nattvakt.com/nnv/051002skattefrihet.htm
RebeL9
quote:
Originally posted by Vizay
Å andra sidan bedrev SvD aldrig någon hetsjakt på vänsterregeringen heller...


sedan är morgontidningar inte beroende av att sälja lösnummer som kvällstidningar. därav frånvaron av rubriksjournalistik.
Kvicket
Tror inte riktigt du förstår vad jag menar, eller så vill du inte förstå.
Att en moderathandelsminister inte har betalat skatt för barnflicka t.ex. är inte att gå emot sitt partis principer, moderaterna har länge velat ha skattelättnader inom just det området så att folk ska ha råd. Sen att hon ändå hade råd är en helt annan sak.

Sen tycker jag fortfarande inte att det är ett värre lagbrott än att köra för fort, att inte betala skatt/att inte betala tv-licensen må vara dåligt men det dödar ingen.

RebeL9
quote:
Originally posted by Kvicket
Tror inte riktigt du förstår vad jag menar, eller så vill du inte förstå.
Att en moderathandelsminister inte har betalat skatt för barnflicka t.ex. är inte att gå emot sitt partis principer, moderaterna har länge velat ha skattelättnader inom just det området så att folk ska ha råd. Sen att hon ändå hade råd är en helt annan sak.


rättfärdigar det henne att begå ett brott för att hennes parti är för skattelättnader? Du måste ha missförstått vad Svea Rikes lag handlar om. Inser du att en sådan syn på lagar och förordningar på sikt leder till att fler och fler inte kommer att bry sig ett dugg om att betala för vit arbetskraft. Med tanke på hur mycket resurser samhället lägger ner varje år för att motarbeta svartjobb så känns det extremt kontraproduktivt att samtidigt uppmuntra till den. Det rör sig om miljardbelopp i skatteintänkter som uteblir årligen pga svartarbete. Och här spelar ett partis princip inte ett skit. Här handlar det om att följa lagar och regler. För inte vill väl dessa politiker att det ska råda någon slags anarki där folk själva bestämmer om de ska betala sin skatt eller inte?
fede
haha, hon avgår !
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,907963,00.html
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 
Privacy Statement