|
Riksdagsvalet 2006 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| -=Kotten=- |
| Moderaterna fick det bli. Sosseregimen har dragit Sverige tillräcklingt långt ner i skiten. Måsste få ett slut.....:mad: |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Vizay
Ja inte fan kan det bli sämre iaf. Jag är så jävla trött på att sverige ska vara enda landet i världen som har skatter på skatter på skatter, avgifter på avgifterna och en jävla massa lagar som endast tjänar någon sorts syfte som skrämseltaktik.
Det kan inte bli sämre iaf. Jag är beredd att rösta höger för att se om vi kan få en förändring, jag tänker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 åren och säga "men det har ju fungerat hittills" för det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som håller sossarna vid makten år efter år är den svenska fegheten, folket är bara så jävla rädda för förändring, enda skälet!
|
Det finns inget som säger att skatterna kommer bli lägre om de borgeliga får makten.
Skatterna i sverige har ett syfte, visst, de är obarmhärtigt höga och vi får väldigt lite tillbaka för dem.
Men.. jag är inte nöjd med vissa borgeliga partiers syn på saker.. ändå blir det att jag röstar på FP .. precis smo förra valet.. och valet innan det! |
|
|
| Vizay |
| Du säger att det inte finns något som garanterar sänkta skatter och det har du rätt i. Men chansen är större än om man fortsätter tillåta sossarna sitta vid makten och stoppa pengarna i egen ficka... |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Vizay
Du säger att det inte finns något som garanterar sänkta skatter och det har du rätt i. Men chansen är större än om man fortsätter tillåta sossarna sitta vid makten och stoppa pengarna i egen ficka... |
absolut.. men jag är fortfarande övertygad om att vi kommer bli missnöjda med en borgelig regering .. |
|
|
| Vizay |
| vi kommer alltid vara missnöjda. Skulle vi vara nljda skulle vi inte behöva gå till val utan bara stanna hemma och låta det fortgå :) |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Folk som tror att det blir förbättringar bara för att högern vinner lurar sig själva bara. |
Vill bara tillägga att personligen tycker jag ovanstaende kommentar är det mest ovettiga, och allt Vizay sagt hittils är det mest vettiga jag läst :)
No offence @ Rebel9 |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by Vizay
Blir så trött när folk tror att man kan leva i någon sorts utopi där byteshandel och ekonomi är fula saker man inte håller på med.
Återigen får ni ursäkta mig men jag vill kunna tjäna ihop pengar för att kunna leva ett enklare liv och jag tänker fan inte skämmas för det! |
Ironiskt att du säger detta till den mest radikala kapitalisten på forumet. :rolleyes: |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by SMC
Ironiskt att du säger detta till den mest radikala kapitalisten på forumet. :rolleyes: |
Är inte det ganska irelevant när du säger något så anti-kapitalistiskt? :p |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by Vizay
Är inte det ganska irelevant när du säger något så anti-kapitalistiskt? :p |
Jag har inte sagt något anti-kapitalistiskt. Du begriper inte att äganderätt ligger till grund för all handel. IP står i konflikt med äganderätten. http://www.mises.org/journals/jls/15_2/15_2_1.pdf |
|
|
| trancedanne |
| Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri så hoppas jag att de ALDRIG vinner, röstar på social eller miljöpartiet. bryr mig inte så mycket om man får 50 öre eller 1 kr mindre i skatt, who cares |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by trancedanne
Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri så hoppas jag att de ALDRIG vinner, röstar på social eller miljöpartiet. bryr mig inte så mycket om man får 50 öre eller 1 kr mindre i skatt, who cares |
Hela det politiska etablisemanget, inklusive "alliansen", är socialdemokratiskt. Så som du säger är skillnaderna ett regeringskifte kan innebära ganska betydelselösa, någon krona mer eller mindre i skatt, lite mer eller mindre larvig djurrätt. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by trancedanne
Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri |
Nyhet för mig, har du lite mer info om detta? |
|
|
|
|