return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Riksdagsvalet 2006 (pg. 2)
View this Thread in Original format
SMC
quote:
Originally posted by reveal
Vad menar du?


Jag menar att ingen grupp människor, oavsett hur stor, har rätt att bestämma över mig. Varje person som röstar ger sitt stöd åt staten.
reveal
quote:
Originally posted by SMC
Jag menar att ingen grupp människor, oavsett hur stor, har rätt att bestämma över mig. Varje person som röstar ger sitt stöd åt staten.


Man är alltså en omoralisk och icke-god människa om man röstar? Det omvända är alltså att en anarkist är det mest moraliska och goda man kan vara?
SMC
quote:
Originally posted by reveal
Man är alltså en omoralisk och icke-god människa om man röstar?


Det stämmer, alternativt har man inte en aning om vad man sysslar med, vilket är det allra vanligaste.

quote:
Originally posted by reveal
Det omvända är alltså att


Det omvända vet jag inte om det är. Att inte rösta eller vara anti-demokrat är inte synonymt med att vara en anarkist.

quote:
Originally posted by reveal
en anarkist är det mest moraliska och goda man kan vara?


Det beror på vad du lägger för innebörd bakom ordet anarkist.
anuga
Ah! Jag vill ta tillbaks min röst :D
Missade Piratpartiet :D
CJ InterCity
Inte fan är det omoraliskt att rösta, ifall man anser att ett parti har malsättningar som passar ens asikter om ett förbättrat samhälle. Det är EXTREMT viktigt att inte bara tänka pa vilket parti som gynnar en själv, utan vilket parti man anser gynnar samhället i allmänhet! Vi har alla vara egna syner, därför är det bra med VALmöjlighet. Tyvärr har vi alla märkt hur lite vallöften uppnas i verkligheten.

Moderaterna för min del :)
Vizay
Moderaterna för min del. Tyvärr blir det väl ungefär samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas på förbättring.
Att bedriva någon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte på iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak istället för dess följder.

Nu gled jag lite men jag är bara så innerligt trött på sossarna.

Och förövrigt, de som ger sitt stöd till Piratpartiet borde läsa på vad de tycker om copyright. Jag stödjer dom inte eftersom jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig rätt att göra vad jag vill med mina artistiska verk.
SMC
quote:
Originally posted by Vizay
jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig rätt att göra vad jag vill med mina artistiska verk.


Ingen hindrar dig. Däremot kan du aldrig äga en icke-knapp resurs. Du kan låtsas äga den och med statens hjälp försöka få det att kännas verkligt.

Piratpartiet har förövrigt inget etiskt argument att backa upp sin kritik av IP med, de vill ju inte ens avskaffa IP. Piratpartiet lär komma bättre överens med thomas bodström än med någon som på allvar motsätter sig IP, jag t.ex.
Vizay
quote:
Originally posted by SMC
Ingen hindrar dig. Däremot kan du aldrig äga en icke-knapp resurs. Du kan låtsas äga den och med statens hjälp försöka få det att kännas verkligt.


Jag är inte riktigt säker på vad du menar men om jag tolkar saken rätt så undrar jag vart man kan dra en tydlig gärns för vad som är icke-knapp resurs och inte...
SMC
quote:
Originally posted by Vizay
Jag är inte riktigt säker på vad du menar men om jag tolkar saken rätt så undrar jag vart man kan dra en tydlig gärns för vad som är icke-knapp resurs och inte...


En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt. En knapp resurs är en sådan som flera personer inte kan använda samtidigt och som det därför kan uppstå konflikt kring. Äganderätt är en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de är de enda konflikt kan uppstå kring.
RebeL9
Folk som tror att det blir förbättringar bara för att högern vinner lurar sig själva bara.

jofawe
quote:
Originally posted by Vizay
Moderaterna för min del. Tyvärr blir det väl ungefär samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas på förbättring.
Att bedriva någon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte på iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak istället för dess följder.



Vizay, kolla på sossarnas politik de senaste 10 åren så ser du att det är en mer och mer moderat partilinje nu.

Visst.. omväxling förnöjer.. men är det verkligen till det bättre?

Allt jag hoppas på är att miljöpartiet åker ur riksdagen, sen får det gå hur fan som helst!
Vizay
Ja inte fan kan det bli sämre iaf. Jag är så jävla trött på att sverige ska vara enda landet i världen som har skatter på skatter på skatter, avgifter på avgifterna och en jävla massa lagar som endast tjänar någon sorts syfte som skrämseltaktik.
Det kan inte bli sämre iaf. Jag är beredd att rösta höger för att se om vi kan få en förändring, jag tänker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 åren och säga "men det har ju fungerat hittills" för det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som håller sossarna vid makten år efter år är den svenska fegheten, folket är bara så jävla rädda för förändring, enda skälet!

Jag tror ett optimalt styre vore om det bollades fram och tillbaka mellan höger och vänster från val till val. Säger sig självt att systemet kommer bli utnyttjat om samma parti får sitta och styra period efter period.

quote:
Originally posted by SMC
En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt. En knapp resurs är en sådan som flera personer inte kan använda samtidigt och som det därför kan uppstå konflikt kring. Äganderätt är en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de är de enda konflikt kan uppstå kring.


du får ursäkta men det där resonemanget håller inte i min skalle. Särskillt inte med dagens teknik. Titta bara på en sådan sak som distribution av musik via formatet mp3.
Blir så trött när folk tror att man kan leva i någon sorts utopi där byteshandel och ekonomi är fula saker man inte håller på med.
Återigen får ni ursäkta mig men jag vill kunna tjäna ihop pengar för att kunna leva ett enklare liv och jag tänker fan inte skämmas för det!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Privacy Statement