return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Riksdagsvalet 2006 (pg. 5)
View this Thread in Original format
SMC
quote:
Originally posted by Christian Ö.
SMC, föredrar du en diktatur`?


Vilken del av "oavsett hur de är organiserade" har du svårt att förstå? :cool:
Christian Ö.
quote:
Originally posted by SMC
Vilken del av "oavsett hur de är organiserade" har du svårt att förstå? :cool:

va? jag har inte svårt att förstå det utan jag tänkte bara eftersom du säger att du ogillar demokrati och stater...
mjz
Hade inte ens orkat kolla på den här tråden innan, värsta moderat-haket här ju ;)

Blir nog moderaterna här också, skulle röstat på piratpartiet om det fanns någon garanti att dom inte gick åt vänster, upphovsrätts och integritetsfrågor är ju visserligen viktiga, men känns mer viktigt att få bort sossarna innan vi har 60% arbetslöshet, medelåldern på en anställd person är 48½ år och dom som har jobb jobbar på allmänna sysselsättningsverket för stämpling av frimärken och kommunikation med bävrar.
SMC
quote:
Originally posted by Christian Ö.
va? jag har inte svårt att förstå det utan jag tänkte bara eftersom du säger att du ogillar demokrati och stater...


Och på vilket vis är en diktatur inte en stat? :)
Christian Ö.
quote:
Originally posted by SMC
Och på vilket vis är en diktatur inte en stat? :)

hehe jo det är klart att det är en stat, my bad...
SMC
quote:
Originally posted by Christian Ö.
hehe jo det är klart att det är en stat, my bad...


+1 :happy2:
RebeL9
Kan alla som tänker rösta på moderaterna förklara varför de röstar på dem? Jag menar, har ni läst igenom deras partiprogram (då räknar jag int e med allt valfläsk som Fredrik Reinfeld kastar ur sig i varje TV-intervju)?

Eller grundar de flesta av er ert val på det klassiska "Det måste ju finnas ett bättre alternativ".
mjz
quote:
Originally posted by RebeL9
Kan alla som tänker rösta på moderaterna förklara varför de röstar på dem? Jag menar, har ni läst igenom deras partiprogram (då räknar jag int e med allt valfläsk som Fredrik Reinfeld kastar ur sig i varje TV-intervju)?

Eller grundar de flesta av er ert val på det klassiska "Det måste ju finnas ett bättre alternativ".


Framför allt för deras arbetspolitik. Att skapa jobb genom at stimulera företagande och nyanställande snarare än att utöka den offentliga sektorn och skapa "jobb" genom att packa in arbetslösa där via diverse åtgärder.
SMC
quote:
Originally posted by mjz
Framför allt för deras arbetspolitik. Att skapa jobb genom at stimulera företagande och nyanställande snarare än att utöka den offentliga sektorn.


Båda de sakerna är resultat av en religiös övertro på statens förmåga. Att pumpa ut stulet kapital till företag är lika vulgärt som att pumpa in stulet kapital i den offentliga sektorn. Marknadsekonomi plz.
mjz
quote:
Originally posted by SMC
Båda de sakerna är resultat av en religiös övertro på statens förmåga. Att pumpa ut stulet kapital till företag är lika vulgärt som att pumpa in stulet kapital i den offentliga sektorn. Marknadsekonomi plz.


Fel! fel! fel! fel! fel! ;)

Handlar snarare om att "stjäla" (från ditt synsätt då) mindre från företagen och ge dom större friheter.

SMC
quote:
Originally posted by mjz
Fel! fel! fel! fel! fel! ;)

Handlar snarare om att "stjäla" (från ditt synsätt då) mindre från företagen och ge dom större friheter.


Att börja stjäla mindre från den ena och stjäla mer från den andra och ge mer till den tredje är meningslöst.
mjz
quote:
Originally posted by SMC
Att börja stjäla mindre från den ena och stjäla mer från den andra och ge mer till den tredje är meningslöst.


Förklara. Har det över huvud taget något att göra med det jag sagt eller bara en kommentar tagen ur luften?

Aja, gjorde ett test precis för jag var ruggigt uttråkad.

http://tv4.se/nyheter/val06/473796.html

M 70%
FP 67%
C 61%
KD 53%
S 28%
MP 22%
V 13%
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Privacy Statement