|
Riksdagsvalet 2006 (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| fe_maLe |
| hm, tyvärr är ja helt hopplöst dåligt insatt i politik..men nu när man är 18 så får man kanske försöka läsa på lite så man kan rösta :o |
|
|
| zoric |
| Göran, du får min röst i alla fall :gsmile: |
|
|
| Kvicket |
Lite skrämmande att jag verkar vara mest höger av alla här om vi följer testet :P
FP 70%
M 70%
C 55%
KD 54%
S 25%
MP 20%
V 11% |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by DjAviander
Fri tillgång på alkohol innebär ökad tillgång och framför allt, ökad omsättning och konsumtion vilket jag inte tycker vi ska styrka. |
Vad jag vet så vill S minska alkoholskatten, medan tex KD vill begränsa tillgången (genom minskade införselkvoter etc). Så på just den frågan borde du väl isf rösta "höger"? |
|
|
| Jeremy H |
Ikväll kl20 är det dax för Göran Persson att vara med i "utfrågningen". Ska definitivt försöka titta :)
Sändningstider:
SVT1 torsdag 24 augusti kl. 20.00 - Kristdemokraterna
SVT1 söndag 27 augusti kl. 20.00 - Socialdemokraterna
SVT1 tisdag 29 augusti kl. 20.00 - Vänsterpartiet
SVT1 torsdag 31 augusti kl. 20.00 - Centerpartiet
SVT1 söndag 3 september kl. 20.00 - Moderaterna
SVT1 tisdag 5 september kl. 20.00 - Miljöpartiet
SVT1 torsdag 7 september kl. 20.00 - Folkpartiet |
|
|
| fede |
:haha: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
SVT1 torsdag 7 september kl. 20.00 - Folkpartiet |
Undrar vad den utfrågningen kommer att handla om? :p |
|
|
| RebeL9 |
Folkpartiet är ade och det känns så jävla skönt. Alltså SÅ JÄVLA SKÖNT.
inte bara skönt utan....
.... SÅ ING JÄVLA SKÖNT |
|
|
| SMC |
| Det har dock ingen betydelse, ingen har dött, det finns anledning att fira. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Folkpartiet är ade och det känns så jävla skönt. Alltså SÅ JÄVLA SKÖNT.
inte bara skönt utan....
.... SÅ ING JÄVLA SKÖNT |
Haha, kan väl hålla med dig, FP är ett alldeles för poppulistiskt parti för min smak. Å andra sidan är väl varenda parti det på ett eller annat sätt? Och framförallt vore det skönt om debatten fick handla mer om sakfrågor och mindre om "spionskandaler", vore även kul om folk kunde inse att det parti som lätt är mest korrupt och maktgalet i det här landet är socialdemokraterna, och knappast på något sätt fp...
Själv är jag inte 100% på vad jag ska rösta på, antingen blir det centern eller moderaterna. Men eftersom jag själv är, och har varit under hela valrörelsen, ganska aktiv för moderaterna så antar jag att det blir o rösta på dom, fast tycker även dom har lagt sig för det politiskt korrekta trycket i det här landet... Spännande är det iaf :) |
|
|
| St_Andrew |
Föresten, ett intresant diagram:
I princip inga jobb har skapats netto i den privata sektorn sen 50-talet! Hur kan man inte inse att man har ett problem? |
|
|
|
|